Indalingsvraag!

Hallo.



De afkortingen VIBI en BIBI…

VIBI= vast in bekkeningang

BIBI= beweeglijk in bekkeningang



Ik was vandaag op controle bij de vk en toen bleek dat het hoofdje niet meer vast in het bekken zat, maar weer halverwege het bekken.

Het hoofdje is dus weer losgeschoten.



Nu zei de vk dat het vaker voorkomt, hoefde er niet over in te zitten.

Volgende week moet ik weer voor controle en dan kan het hoofdje wel weer vast zitten.

Ik ben dan ook niet echt ongerust ofzo, maar wil graag weten of er hier meiden zijn die het ook hebben gehad en hoe het afgelopen is.

Wat ervaringsverhalen dus.



Nou hoor het wel…



Liefs Elly

Och meis… :hug: je baalt behoorlijk he!

Ik heb het ook gehad bij mijn vorige zwangerschap en was ook best ongerust. Maar het is allemaal helemaal goed gekomen en bij de volgende controle lag de baby gewoon weer zoals het hoorde.

toen ik met 40 weken 2 dagen bij de verloskundige kwam, was Jasper nog steeds niet ingedaald. Even naar het ziekenhuis voor de echo. Jasper houd van zwemmen, dus vond het allemaal wel prima. 2 dagen later is hij blijkbaar toch ingedaald, krijg ik weeen en beval thuis.



Zo…heb ik je een beetje gerust gesteld?

oke komt ie :mrgreen:



34 weken begonnen met indalen

35 weken helemaal bibi

36 weken weer vibi

38.6 bij de vk helemaal los

39 bij de Gyn helemaal vast, gelijk echo gehad waarop te zien was dat hij er prima doorheen kon.

39.6 weer los :lol:



Zo is het ongeveer gegaan, toen de bevalling begon wat Thijmen nog steeds niet ingedaald.

Ik ben op natuurlijke wijze bevallen.

Babet was nog niet ingedaald toen de bevalling begon. Maar ik ben gewoon thuis bevallen en alles ging prima hoor.

Hallo meiden!



Bedankt voor jullie ervaringen.

Heb inmiddels vernomen dat het toch wel heel vaak voorkomt.

De vk deed er ook helemaal niet gek over ofzo en zei ook al dat het vaker gebeurd.



Nou moet komende dinsdag weer op controle naar de vk, hoop dan dat ze weer vast ligt en niet meer halverwege…

Zo weet ik dat ze startklaar ligt… :lol:



Liefs Elly.

Hi Elly,



Hier helaas geen ervaring, mn eerste kindje lag in stuit :wink: maar gelukkig heeft de vk je gerust gesteld.

Bij ons kindje is nu precies hetzelfde! Ik ben nu 39 weken en 1 dag en afgelopen dinsdga op controle bleek dat meneertje wel nog met zijn hoofdje in het bekken ligt, maar niet meer vast.



Als tip heb ik gekregen om in hurkzit te gaan zitten of op een laag bankje o.i.d. Daardoor maak je je kleine bekken wat breder en kan hij er met zijn koppie makkelijker in. Maar het maakt verder blijkbaar helemaal niks uit voor hem of voor de bevalling.

Inmiddels voel ik dat hij weer verder gezakt is, dus het zal wel los lopen allemaal!!

Hallo!



Hier vanochtend weer naar de vk geweest voor controle.

En ons meisje ligt vast genoeg in bekken!

Het was van de buitenkant niet goed te bepalen of ze nu bibi of vibi lag.

En het is wel belangrjk om te weten nu mbt hoe te handelen als vliezen breken.

De vk heeft dus een inwendig onderzoek gedaan om vast te stellen dat het hoofdje er goed voor ligt en diep genoeg.

Als de vliezen nu breken, hoef ik niet te gaan liggen.

Dus ze ligt klaar voor de start!!!



Ik ben er helemaal blij mee!

Het geeft me een geruster nu als ik aan de bevalling denk ed.

Nu hoop ik maar dat ons tuttebelletje blijft liggen… :mrgreen:



Liefs Elly.

en en en… is er al nieuws?

@anita1979 wrote:

en en en… is er al nieuws?




Nee Anita helaas nog niet.

Heb al een paar weekjes gerommel en vandaag juist op de uitgerekende datum niks… :?

Ze vindt het vast nog erg lekker in m’n buik…



Liefs Elly.

ik liep ook overtijd, maar ik hoopte het zo voor je!