Ik heb sinds gisteravond enorme pijn in mijn onderbuik. Net boven mijn schaambeen in het midden. Het is geen krampende pijn net als weeen maar een contstante pijn. Een soortje van spierpijn?darmpijn?Vooral als ik op mijn rug lig of een beweging inzet en loop doet het echt zeer. Ook heb ik hiervoor de baby wat minder actief gevoeld dan voorheen. Vandaag beweegt ie weer “gewoon” gisteren en eergisteren maar flauw af en toe maar niet zo druk als dat ik van hem/haar gewend ben. Het is mijn 2e ( erg zware gestressde ) zwangerschap en ik durf mijn gyn niet meer goed te bellen omdat ik elke keer steeds langs mag komen en door het verloop van mijn zwangerschap sinds wk 6 al bijna wekelijks op controle ben. Vrijdag moet ik weer op controle.
Herkent iemand dit?
Blaasontsteking…? Ben je daar al voor getest?
Indalingsweeën lijken (volgens de aprilmoeders tenminste meer op menstruatiepijn / -kramp.
Misschien inderdaad even langs de HA om urine in te leveren en als dat niks opleverd gewoon je VK bellen hoor! Daar is ze voor. Liever zij aan het werk dan jij in de stress!
Sterkte!
Shirley
Hoi Baukje:
Ik had laatst ook ongi-achtige krampen onderin en volgens de vk kwam dat door het indalen, de pijn die jij beschrijft is idd weer anders, vk bellen zou ik doen, vooral in jou situatie en daar is ze idd voor,het is haar werk !!! succes :-* :-*
bedankt voor jullie reacties
Gelukkig is de pijn vandaag weer over. Geen idee wat het geweest is misschien een soort bandenpijn? Zitten die ook tussen navel en schaambeen? Wel heb ik nu meer last van mijn bekken. Vrijdag moet ik weer op controle en zal het dan zeker melden. De baby is gelukkig ook weer lekker druk als eerder. Maar ja na zo’n rottige eerste helft van mijn zwangerschap ( heel veel bloedverlies ) ben ik overal gestressed over. Bij elke kramp, pijnscheut of druppel bloed ben ik bang dat de bevalling begint ofzo.
Maar blaasontsteking?? zou dat kunnen plassen doet geen pijn.
Je kan blaasontsteking hebben zonder dat je het merkt. Dus zonder enige pijn!
Een branderig gevoel bij het plassen is echter maar één van de voelbare symptomen. Ook pijn bij je schaamstreek / blaas is een veel voorkomende klacht evenals pijn bij je nieren.
Het is echter wel heel belangrijk om een blaasontsteking niet te verwaarlozen als je zwanger bent. Het kan namelijk leiden tot weeën (geen ontsluiting of de uiteindelijke bevalling, maar alleen de weeën). Allemaal erg vervelend dus!
Mocht je dan ook twijfelen (en dit zal je VK ook aangeven als ze eraan twijfelt of je wel/geen blaasontsteking hebt), gewoon even je (ochtend-)urine inleveren bij de HA. Je HA weet binnen 1 minuut of je urine schoon is!
Indien je een ontsteking hebt zijn er zat middeltjes om deze te behandelen. Laat echter nogmaals duidelijk aan de HA en de apotheker weten dat je zwanger bent en hoeveel weken! Niet elke kuur is geschikt gedurende het eind van de zwangerschap.
Hopelijk is er niets aan de hand. Laat je het nog even weten?
Sterkte ermee!
Shirley