Indalen 3e kindje

Ik heb eens zitten zoeken, maar kan het niet echt vinden.

Merel zat netjes met 35 weken ingedaald, Jorre pas met 39+ 2 en dit derde kindje nu nog niet.

Wat is de reden dat eerste kindjes vaker wél ingedaald zijn vanaf een week of 34 en de kindjes die volgen later of pas tijdens de bevalling indalen.

Heeft het te maken met eerste kindje, minder ‘rek’ van de baarmoeder, dus eigenlijk kwestie van weinig keus.

En dus bij tweede kindje vaak snellere groei van je bm dus meer ruimte?

Weet iemand dat? Ben het vergeten te vragen vandaag aan de VK :doh:

Gezien we hier genoeg ervaringsdeskundigen hebben dacht ik, ik stel de vraag hier eens :mrgreen:

heeft idd met de ruimte te maken die het kindje heeft.

2e en volgende kindjes dalen vaak later of soms helemaal niet in.

Onze 3e daalde pas in toen mijn vliezen braken… 4 minuten voor zijn geboorte :lol:

Hier dus tweede kindje en ook deze kleine Harry ligt niet ingedaald.

Nathalie lag ook niet ingedaald, ook tijdens de bevalling niet waardoor zij met het vacuum gehaald is en ik op het nippertje een keizersnee ontlopen heb.

Ik hou me maar vast aan het feit dat een tweede/derde/etc. dus niet ingedaald hoeft te liggen maar afentoe krijg ik er toch wel weer angst voor dat het nu weer zo gaat als toendertijd :?

Nu ik erover nadenk lijkt me dat best wel eng, straks sta je dus in de winkel en breken je vliezen spontaan en dan moet je gaan liggen zeg maar, toch??

Roan was ook al met 34 weken ingedaald…

We zullen het wel zien mocht er ooit nog eentje komen :wink:

Denk ook omdat er meer ruimte is in het nestje en bekken dat er simpelweg niet ingedaald hoeft te worden tot de bevalling…

Ik lees even mee :slight_smile:

hahahah Sanne ik heb al gedroomd hoor vannacht dat ik plat moest in de ‘gymzaal’ van Merel haar school omdat de vliezen braken en ik niet terug mocht lopen naar huis van een medemama die verloskundige is :lol: :lol:

Ik heb zitten zoeken op Google maareh kan geen ‘echt’ antwoord vinden.

:think:

@Sennapen wrote:

Nu ik erover nadenk lijkt me dat best wel eng, straks sta je dus in de winkel en breken je vliezen spontaan en dan moet je gaan liggen zeg maar, toch??

mijn VK zei dat ik best nog even naar huis kon hoor, een vloer van een supermarkt ligt niet zo prettig :wink:

(of je moet voelen dat er iets uitzakt… dan is het wel direct liggen, al is het die vloer van de supermarkt).

Mijn dochter was met 8cm ontsluiting nog niet ingedaald :shock:

:shock: Een kwartiertje later was ze er :slight_smile:

Volgende kindjes hebben idd. meer ruimte waardoor ze later indalen. Mijn dochtertje was dus ook nummer 4 :inlove:

Bij het breken van de vliezen moest ik dus wel direct gaan liggen, ook als ik in de supermarkt was…Als de navelstreng er uit zakt is het al te laat, het kindje krijgt dan geen of veel minder zuurstof en moet er zo snel mogelijk uit!

Volgens mij heeft het in de basis idd te maken met de ruimte, een eerste ‘moet’ op een gegeven moment wel.

Bij 2e en 3e kindjes komt het volgens mij ook well vaker voor dat ze tijdens de bevalling nog indalen en dat ‘mag’ dan.

Weet alleen niet hoe dat dan zit als je vliezen breken, volgens mij geldt dan toch nog steeds dat je moet gaan liggen ivm verzakken navelstreng…

Heeft volgens mij ook te maken met de ruimte. Fleur was ook niet ingedaald en ik moest inderdaad liggen toen mijn vliezen braken. Ze is ingedaald tijdens het persen en gelijk doorgeschoten zeg maar. :mrgreen:

@F’lien wrote:

hahahah Sanne ik heb al gedroomd hoor vannacht dat ik plat moest in de ‘gymzaal’ van Merel haar school omdat de vliezen braken en ik niet terug mocht lopen naar huis van een medemama die verloskundige is :lol: :lol:

Ik heb zitten zoeken op Google maareh kan geen ‘echt’ antwoord vinden.

:think:

Dromen zijn bedrog toch :lol: :wink:

@mamaMarije wrote:

@Sennapen wrote:

mijn VK zei dat ik best nog even naar huis kon hoor, een vloer van een supermarkt ligt niet zo prettig :wink:

(of je moet voelen dat er iets uitzakt… dan is het wel direct liggen, al is het die vloer van de supermarkt).

Hehe, je zal er maar liggen he :wink:

hier ook bij de derde laat indalen…komt inderdaad door de ruimte, al zat ze wel vrij laag, vlak voor de bevalling zat ze weer helemaal hoog

helaas bleek daar bij ons nog een bijkomende reden voor te zijn, ze lag in kruinligging en had een ware knoop in de navelstreng die bij elke indalingswee aantrok waardoor ze in nood raakte…dit werd pas duidelijk in de laatste fase van de uitdrijving, bij volledig ontsluiting nog steeds geen voldoende indaling.en toen brak de paniek dus uit

lang verhaal, en een uitzondering gelukkig.en …t is helemaal goed gekomen na wat kunstgrepen :dance:

Ach Kris jullie meiske ook een knoop in de navelstreng, had Naat ook. Maar ook bij ons gelukkig allemaal goed gekomen!!

We zien wel hoe het gaat, Harry ligt nog heerlijk met zijn kontje bovenin :?

Mijn vk zei mij ook dat ik wel dus gelijk ligadvies heb maar als ik elders (school/winkel) ben ik gerust eerst naar huis mag gaan, wel laten brengen door iemand met een auto want ik doe namelijk alles op de fiets maar dat mag dan niet meer :mrgreen:

marieke, ja…maar mijn zusje is er bij de bevalling aan gestorven, dat was in de jaren vijftig toen een bevalling toch nog wel andere koek was hoor, maar toch…zelfde euvel, bij ons stond de schrik wel op de gezichten van verloskundige , gynaecoloog en verpleging…t was behoorlijk ernstig is me uitgelegd…maar zoals gezegd, gezonde meid in de armen dus ik ben helemaal blij :slight_smile:

Ja zo’n knopen verhaal hoeft niet te maken te hebben met niet ingedaald zijn.

Een medemaand mama heeft ook een zoontje gekregen 36+6 waarvan bleek dat ventje 2 knopen in de navelstreng had, waarschijnlijk de reden van de snelle geboorte die hij op gang heeft gezet :inlove: mooi stukje natuur.

Zo zijn er meer risico’s, ik had bij Jorre twee vaten over de vliezen lopen voor ze de navelstreng vormde en precies daartussen zijn mijn vliezen gebroken, goddank zat die plke hoger dan het geboortekanaal en hij heeft nog een ‘gat’ gemaakt met zijn hoofd bij de uitdrijven, maar as hij op dezelfde plek zat was de streng door en had hij er wellicht niet geweest :? Gelukkig is dit niet het geval :pray: en nu komen alle vaten uit 1 punt gelukkig!

:-*

Hey Evelientje,

even terug naar jou vraag. Bij mij was de oudste als laatste ingedaald… Dus tja, nummer twee, drie en nu vier zijn allemaal rond 35 weken ingedaald. Dus zeg het maar. Ik weet het echt niet…

:dance: Vandaag bleek het meisje ingedaald, dat is dan maandagnacht gebeurd :roll: had a een half uur pijnlijke steken onderin en een beurs schaambeen, maar niet voor niets dus :dance: :inlove:

Ze zit startklaar nu het startschot afwachten 8)

:dance: :dance: :dance: :dance: :dance:

En ligt ze ook helemaal vast?

Voor zover ik weet wel heb uitgebreid gesproken over het feit dat ik het zo fijn dat het ligadvies eraf is indien mijn vliezen breken haar antwoord was dat ze dat goed kon begrijpen begreep de opluchting.

Als ik het tekentje zie wat ze gebruiken dan zit ze goed ingedaald.

Maarja dat kan ze nog 2 weken voor ze mijn lijf een teken geeft natuurlijk :wink:

Harry ook onderweg he :dance: :-*