inbakeren

Onze lieve schat slaapt het beste in zijn ‘losse’ inbakerzak van puckababy.

Hij is inmiddels bijna 7 maanden, rolt nog net niet, maar VOORdat hij gaat rollen wil ik dus van die zak af.

Wij hebben het al meerdere keren geprobeerd(als hij weer gewassen moet worden :wink: ), maar hij wordt dan steevast al na een half uurtje wakker.

Hij is gewoon een ontzettende maaier met zijn armen(dus armpjes onder dekens helpt ook niet) en dat maakt hem blijkbaar wakker.

Ik weet dat het destijds bij mijn dochter heel makkelijk ging. Daar stopten wij gewoon in ene mee en klaar was het, maar hij lijkt er dus niet vanaf te willen.

Iemand tips??

Of ken je een baby die nog in een inbakerzak slaapt die al rolt?

Graag jouw ervaringen.(ik vind dat namelijk een eng idee)

mijn schoonmoeder had een oppaskindje dat met anderhalf nog werd ingebakerd…

Ohhhh San hier hetzelfde probleem.

Stijn is ook zo’n maaier en slaapt erg slecht zonder puckababy.



Ik lees dus mee voor de tips en trucs!

Maar ingebakerd slaapt hij dus wel goed neem ik aan?

ja hier wel.

Alleen Stijn is dus al wel actief aan het draaien.

Gelukkig :pray: :pray: nog niet in zijn bakerzak!!

Hier sliep ze ingebakerd ook maar heel kort, dus toen maar afgebouwd (in een keer), daar werd het niet minder van (en helaas ook niet beter :mrgreen: ).



San, is het geen optie om steeds losser in te bakeren? Eerst een armpje wat bewegingsvrijheid geven en dan later helemaal los?

De puckababy is al een stuk losser ingepakt dan wat wij bij hem deden toen hij net geboren was(echt met inbakerDOEKEN). Hij heeft dus al flink wat vrijheid.



Even een voorbeeld;

Zondag deed hij zonder puckababy de hele dag hazenslaapjes en had echt moeite met inslapen.

Maandag MET puckababy heeft hij een ochtendslaap gedaan van 3,5(!) uur.

Hij huilt dan ook amper met inslapen, ligt heerlijk te kletsen en door de zak heen op zijn knuistjes te zuigen(die zak ziet er dus ook niet meer uit :roll: )



Je zou dan zeggen; laat hem lekker MET zak slapen. Maar ik ben zo bang dat hij gaat draaien en dan kan hij zijn armpjes niet gebruiken om zich op te rekken.

Ik gebruik ook de Puckababy.

Dat was al een hele vooruitgang in onze situatie, onze zoon sliep alleen maar in de Pacco-doek, wou eerst ook niet in de Puckababy.

Maar na z’n prikjes wou ik hem niet in de Pacco maar in de Puckababy doen (ik weet dat dat ook eigenlijk niet mag, maar anders slaapt hij écht niet) en hij sliep zowaar heel goed in de Puckababy.



Vandaag begonnen om toch in een slaapje waar hij altijd goed slaapt, 1 armpje los te laten, en dat ging prima!

Maar goed, mijn zoontje is natuurlijk nog maar 3 maanden, bij 7 maanden kan ik me wel voorstellen dat je je zorgen maakt met evt omrollen, is de Puckabag niet wat voor jou?

Bedoel je dat je 1 armpje door het ritsje naar buitene hebt laten steken en de ander nog niet?? :eh: