Inbakeren kan niet meer en nu???

Mijn zoontje is extreem onrustig en daarom bakeren we hem in bij elk slaapje sinds ongeveer 3 weken. Dit helpt redelijk, het helpt hem beter in te slapen en wat langer door te slapen. Sinds gisteren heb ik echter gemerkt dat hij zelfs ingebakerd zich op zijn zij kan rollen… Ik vind inbakeren nu te gevaarlijk. Daarom ben ik vandaag begonnen met een slaapzakje. Ik kan hem volgen op de babyfoon met kamera en zie gewoon door zijn gezwaai dat hij niet kan inslapen, inmidels is hij ook al 20 minuten aan het krijsen. Ben inmiddels aan het eind van mijn Latijn, we zijn weer terug bij af nu inbakeren niet meer kan… WAT NU???

PS: osteopaat, rrr, prikkelreductie, etc etc heeft allemaal beperkt resultaat en hij heeft geen allergie of reflux. Geloof me, ik heb alles geprobeerd…

Bel het CB anders even. Misschien hebben zij nog tips ivm omrollen.

Lucas heeft tot zijn 16 maanden "ingebakerd"gelegen.

Tot zijn 11 maanden in de pacco en van 11 tot 16 maanden in de bakerzak. Op het moment dat hij kon rollen hem ik de Safe T sleep gekocht en hem daarmee "vastgelegd"in bed. Het is dus geen slaapzak riem die afgeraden wordt, maar omdat ze ingebakerd liggen kunnen ze dus de klittenband niet losmaken. en ze blijven op hun rug liggen, ik vond het de ideale oplossing!!

<em>Veilig en comfortabel slapen voor kinderen: safetsleep slaapwikkel<br />
<br />
Loswoelen, met het hoofdje onder de dekens liggen, op de buik draaien, uit bed klimmen…. Als je baby of peuter onrustig slaapt, dan bent u bezorgd. Wellicht hebt u ook regelmatig nachten dat je uit bed moet. Speciaal voor je kindje is er de Safe T Sleep slaapwikkel. Een vriendelijke oplossing die baby’s en peuters helpt om rustig en behaaglijk te slapen. Een ontspannen gezichtje, rozige wangen en een diepe ademhaling. Wat is er mooier dan je rustig slapende kindje. En ook prettig als je zelf ook weer een goede nachtrust hebt.<br />
De SafeTSleep Slaapwikkel is de manier om kinderen veilig en comfortabel te laten slapen op de rug of op de zij. Of dat nu thuis is, bij de oppas of op vakantie. De Safe T Sleep Slaapwikkel kan worden gebruikt bij baby’s en peuters ( 0-36 maanden). Ook kan de slaapwikkel worden gebruikt in combinatie met een bakerdoek og slaapzak. Bij ouderen kinderen bevordert de SafeTSleep Slaapwikkel een behaaglijke en comfortabele slaap. De Slaapwikkel is eveneens heel geschikt om te gebruiken als je kind gaat slapen in een groot bed. Hierdoor blijven zij goed in bed liggen en vallen ze er niet uit. De SafeTSleep Slaapwikkel biedt vele mogelijkheden en wordt dan ook wereldwijd gebruikt voor kinderen<br />
<br />
safetsleep is voor gebruik voor kinderen van 0 tot 36 maanden<br />
100 % katoen<br />
Te gebruiken voor ledikant en bed<br />
Draagt bij aan veilig en comfortabel slapen<br />
Geeft ouders een gerust gevoel<br />
Voorkomt onder de dekens kruipen, op de buik draaien, uit bed klimmen en vallen<br />
Helpt scheve hoofdjes te voorkomen<br />
Laat ook reflux baby’s die veel spugen extra veilig slapen<br />
Geschikt voor overgang van ledikant naar bed<br />
Biedt comfort: warm in de winter, koel in de zomer<br />
Gemakkelijk mee te nemen op reis<br />
Eenvoudig te bevestigen op bed of bank<br />
Ontwikkeld volgens speciale veiligheidsvoorschriften<br />
Uitvoerig getest </em>

@Mama_jeanet wrote:

Tot zijn 11 maanden in de pacco en van 11 tot 16 maanden in de bakerzak. Op het moment dat hij kon rollen hem ik de Safe T sleep gekocht en hem daarmee "vastgelegd"in bed. Het is dus geen slaapzak riem die afgeraden wordt, maar omdat ze ingebakerd liggen kunnen ze dus de klittenband niet losmaken. en ze blijven op hun rug liggen, ik vond het de ideale oplossing!!

Same here, al waren de inbakermaanden iets minder…

Even een plaatje voor je gezocht

Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat dat werkt… Bleef je kindje hierdoor echt op zijn rug liggen? Niels is nogal sterk en volhardend namelijk…

Komt je kindje echt niet uit hoor…Hoe sterk hij ook is… :wink:

@Jippo wrote:

Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat dat werkt… Bleef je kindje hierdoor echt op zijn rug liggen? Niels is nogal sterk en volhardend namelijk…
Lucas kon met 13 maanden al lopen en was dus sterk genoeg :wink: en heeft zich er nooit uit proberen te wringen. Als je kindje het gewend is vinden ze het juist fijn dat ze zo blijven liggen.

Wij hadden ook tot 7 maand een bakerzak ! En veron lag in een zijlig kussen :thumbup:

Mijn zoontje slaapt ook in een zijligkussen ingebakerd, met 1 armpje dan wel maar ok en in de safe T sleep ( zelf gemaakt)

@Madre wrote:

@Mama_jeanet wrote:

Same here, al waren de inbakermaanden iets minder…

ooooooh hadden jullie me dat een half jaar terug niet kunnen vertellen?

Lev sliep ook ingebakerd, tot 6 maanden en daarna wist ik echt niet wat ik met hem moest…

Eh Jippo je redt het ook wel zonder :shifty: maar dan ben je straks nog meer moe dan je nu waarschijnlijk al bent.

En als hij bij je ligt, is hij dan ook zo onrustig?

ik zat me af te vragen of hij mischien niet gewoon wat vaker lekker tegen je aan wil liggen? hier is floris soms ook zo zwaaierig met zijn armen en schrikt hij daar constand wakker van…dan neem ik hem even uit de box en leg hem lekker tegen me aan…na een hele hoop kusjes en knuffeltjes valt hij dan zo in slaap met zijn speentje en kan ik hem moeiteloos terug lekken om lekker verder te slapen.

hier gelukkig niks geen inbakerpredikelen gewoon lekker zijn slaapzak en thats it,

Wij hebben als vervolg op de pacco doeken, de Safe T sleep gebruikt!

Werkte hier heel erg goed!!!

bij jip hebben we ook de safe-t-sleep gebruikt, werkte prima! alleen onhandig met de slaapszak, maar daar hadden we ook een oplosisng voor: op de rug een inkeping voor de safe-t sleep…en daarmee kon hij toch met slaapzak en al in de safe-t sleep! :thumbup:

wij deden het stuk tussen de benen er niet tussen toen Tara in de slaapzak lag.