Hoi allemaal,
Onze Lev is nu precies een maand oud, hij is vorige maand met een geplande keizersnee geboren. Sinds ongeveer 2 weken wil hij vanaf ongeveer 17.00 uur tot 00.00 uur bij ons op de arm zijn. Ook heeft hij moeite met inslapen, behalve 's ochtends, dan slaapt hij wel goed.
Hij krijgt borstvoeding en heeft veel last van krampjes, veel spuitluiers en harde scheten! Sinds afgelopen maandag geven we hem Sab Simplex en dat helpt al een heleboel.
Ook gaan we met hem naar een osteopaat en die heeft ondekt dat Lev een blokkade heeft in zijn bovenste nekwervel en in zijn middenrif, waarschinlijk omdat hij in de zwangerschap heel lang in een stuit heeft gelegen.
Lev wordt daar nu voor behandeld (heeft nu 1 behandeling gehad).
Onze oudste zoon Kaja hebben we een tijd ingebakerd toen hij zo oud was als Lev en dat ging heel erg goed.
Aangezien Lev veel met zijn armpjes en beentjes beweegt, heb ik hem eergisteren voor het eerst ingebakerd. Hij schreeuwde moord en brand en ik heb hem snel weer uit de inbakerdoek (Pacco) gehaald.
Gisteren heb ik het weer geprobeerd en heb hem maar even moord en brand laten gillen en huilen, wat ik heel moeilijk vond. Kaja was op dat moment met mijn man naar de kapper, dus hij had er geen last van, van het gehuil.
En zowaar, na ongeveer 10 minuten gillen, was het stil en sliep hij…wel 4 uur lang!!
Nu heb ik hem net weer ingebakerd, vandaag overdag ging het goed met inbakeren en heeft ie goed geslapen, maar nu gilt ie weer heel erg hard! Kaja kan er niet van slapen en ik heb Lev al met zijn wiegje op onze kamer gezet, zodat er nog een overloop tussen zijn kamer en die van Kaja zit, zodat Kaja hopelijk kan slapen.
Lev heeft net gedronken, heeft een boertje gedaan, heeft gepoept en een schone luier, hij heeft het als het goed is niet te warm of te koud en ligt ingebakerd met een Paccodoek en een lakentje eroverheen.
Dit gegil doet pijn in mijn hart…waar doe ik goed aan, hem even laten gillen en doorzetten met inbakeren of hem toch weer eruit halen en bij me laten, maar dat betekent dat ie helemaal niet meer in bed kan slapen (mijn ervaring van afgelopen week)
Ik ken dit niet van Kaja…
Tips of support is heel erg gewenst!
Sjucht… ik ken het en ik lees mee…
Moeilijk he? Ik heb ook geprobeerd om in te bakeren, maar ik kon het niet aan… zat zelf mee te huilen als ik hem hoorde huilen dus ben er gauw mee gestopt. Wat ik van iedereen hoor, is dat inbakeren echt een kwestie van doorzetten is. In hoeverre jij dat ervoor over hebt is aan jou (jullie).
Ik denk ook… hij is nog zo klein, hoe bezwaarlijk is het om hem lekker bij je te nemen? Is hij dan wél rustig?
Hoi Jaden,
Je schrijft dat je eergisteren pas bent begonnen met inbakeren.
Volgens mij is dat veel te kort om dan nu te zeggen dat het niet werkt.
Vaak wordt geadviseerd om het minstens 10 dagen consequent toe te passen en dat methode van Ria Blom, rust en regelmaat dan ook strikt toe te passen…Dan merk je vaak pas dat het werkt.
Wij hebben Rav ook ingebakend toendertijd en hebben er veel aan gehad. Nu bij Nure is het gelukkig niet nodig. Bij Rav zaten we echt in een viceuze cirkel. Hij was te moe om te drinken en te hongerig on te slapen. Dat patroon hebben wij toen kunnen doorbreken door het inbakren. Maar bij ons duurde het ook wel even voor we het effect konden merken. Daarna is het alleen maar beter gegaan en Rav is nog steeds een heel goede slaper :thumbup: .
Heb je het boek van Ria Blom ook. Daar hebben wij toen wel veel aan gehad.
Succes :-* .
@D. wrote:
Moeilijk he? Ik heb ook geprobeerd om in te bakeren, maar ik kon het niet aan… zat zelf mee te huilen als ik hem hoorde huilen dus ben er gauw mee gestopt. Wat ik van iedereen hoor, is dat inbakeren echt een kwestie van doorzetten is. In hoeverre jij dat ervoor over hebt is aan jou (jullie).
Ik denk ook… hij is nog zo klein, hoe bezwaarlijk is het om hem lekker bij je te nemen? Is hij dan wél rustig?
Wij hebben Rav ook nooit heel lang laten huilen hoor.
Soms wordt beweerd dat je als je de methode van Ria Blom gebruikt de baby urenlang moet laten huilen. Ik heb dat nooit begrepen hoor dat het de bedoeling is dat je dat doet.
Een goede tip is wel om de tijd bij te houden. Hoe lang de baby huilt.
Voor je gevoel duurt het soms uren lang, Terwijl als je het bijhoudt blijkt soms dat de beeb maar 10 minuten huilt en dan gaat slapen.
Even update: Lev heeft ongeveer 10 minuten gegild (wat vreselijk!!!), maar ligt nu in diepe slaap…zou het echt een kwestie zijn van doorzetten?
Ik vind het ook heel moeilijk hoor, wil hem het liefst oppakken en bij me laten liggen, maar het werd van kwaad tot erger en wilde helemaal niet meer weggelegt worden. Ik ben nu tussendoor het boek van Ria Blom aan het lezen en herken er veel in.
Kaja heeft, ik ben ervan overtuigt dat het inbakeren ook een rol heeft gespeeld, een heel goed dag-nachtritme en is een hele goede slaper! Hij slaapt van 19.30 tot ongeveer 7.30 en dan ook nog overdag van 13,00-15.30 uur. Maar hij huilde als baby heel bescheiden…hij gilde niet zo zoals Lev!
meer reacties zijn heel erg welkom!
@Jaden wrote:
Even update: Lev heeft ongeveer 10 minuten gegild (wat vreselijk!!!), maar ligt nu in diepe slaap…zou het echt een kwestie zijn van doorzetten?
Ja, ik denk het wel hoor.
Zeker als hij nu na 10 minuten gaat slapen :thumbup: :thumbup: .
Ik denk doorzetten en niet te snel opgeven, want dan heeft het ook geen kans gehad. Ik vond het toen met Rav ook vreselijk moeilijk soms.
Maar wij hebben nu echt een heel gelukkig, tevreden en vrolijk mannetje :inlove: :inlove: .
Denk ook doorzetten ja. Onze twee kleintjes zijn allebei ingebakerd geweest en hebben allebei nooit gedreind toen ze klein waren, maar gekrijst !! Dat verschilt gewoon per baby. En 10 minuten, tsja, de meningen zijn verdeeld uiteraard, maar ik vind het niet veel. Bij ons duurde het sowieso 20 minuten en nee, ontaarde moeder die ik ben, dan ging ik niet na 10 minuten kijken. Hoewel ik het ook vre-se-lijk vind hoor, even voor de duidelijkheid. Als hij 3 of 4 uur achter elkaar slaapt heeft je mannetje het gewoon nodig. Dus wat mij betreft: goed bezig
Och meid, hij is nog maar een maand oud!!!
Hou hem 's avonds lekker bij je joh. Ze hebben dat gewoon nog even nodig. (en dat is 9 van de 10 keer vooral 's avonds)
Amélie heeft tot voor kort nog iedere avond lekker bij ons op de borst of aan de borst gelegen. Op een gegeven moment merk je vanzelf dat ze dat niet meer de hele tijd wil en zijn wij de avonden korter gaan maken.
Nu gaat ze om 19.30uur naar boven.
Voor wat betreft inbakeren. Ik zou het nog even volhouden.
En hem laten huilen zou ik maximaal 10 minuten doen, maar nogmaals…hij is nog maar zooooo klein…Je verteld dat hij blokkades heeft…kan hij daar ook pijn aan hebben?
Vind je het dan niet extra moeilijk om hem te laten huilen terwijl je weet dat hij pijn heeft?
Ik snap dat je niet de hele tijd met hem bezig kan zijn (geloof me…ik snap het!) en ik weet dat een patroon van iedere keer naar hem toe gaan er zomaar in sluipt, maar doe gewoon wat nu goed voelt. En als laten huilen niet goed voelt moet je dat gewoon NIET doen!!!
Veel sterkte! Ik weet hoe het is om een huilende beeb te hebben. Amélie zit nu pas een beetje lekker in haar velletje
Inbakeren is even een paar dagen volhouden. 10 miuten huilen/krijsen is niet lang als ze erna een paar uur goed slapen hebben ze dat nodig om misschien ook wel in slaap te kunnen komen.
Sanne heb ik de eerste maand ook een 2 weken ingebakerd, maar zij liet snel merken dat ze wilde sabbelen op haar handje, dus toen maar weer uitgebakerd. Sanne had hetzelfde als je zoontje en is 2 x behandeld bij een osteopaat en daarna 4 x door een paranormaal therapeut en al na de eerste keer ging het slapen al beter en nu na een maand 1 x per week behandelen gaat ze rond 20.00 uur naar bed, 22.30 uur een voeding en dan slaapt ze soms tot 7.00 uur of komt maar 1 x in de nacht en daarvoor vaak 2 x. Ze is ook happyer op de dag en slaapt nu ook langer tussen de voedingen, voorheen was het een half uur of driekwartier, maar dat was de max. Nu slaapt ze langer en is ze ook bezig om te rollen en dingen zelf te pakken in de box, erg vroeg maar voor ons een teken dat ze zich goed voelt.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je je gevoel moet volgen. Maar soms even wat moet aankijken en moet proberen. Na 1 behandeling van de osteopaat is nog niet alles van te zeggen, maar die mensen kunnen soms wonderen verrichten en inbakeren kan een extra oplossing zijn. Succes :hug:
Dank jullie voor de reacties!
Even een update:
Lev heeft gisteren geslapen tot 23.00 uur, toen heb ik hem wakker gemaakt voor de voeding om een beetje een schema te hebben. Na de voeding even geknuffeld en hem toen weer in zijn eigen bedje in zijn eigen kamer gelegt en ingebakerd. Hiervoor lag hij steeds bij ons op de kamer in zijn wiegje, maar was misschien te onrustig voor hem omdat wij ook naar bed gaan en dan even in en uit de kamer lopen, lampje aan enz.
Hij lag dus rond 00.00 uur weer in bed, ingebakerd en al, en hij ging meteen slapen!!
Vannacht kwam hij om 02.30 uur voor de voeding en het was niet gillen, maar gewoon huilen. Hij lag om 03.15 uur weer, gevoed en schone luier, ingebakerd in bed en ging weer meteen slapen!!
Vanmorgen werd ik om 06.45 uur weer gewekt door een NORMAAL gehuil (dus geen gegil!)
Hij lag om ongeveer 07.30 uur weer in bed en WEER ging hij meteen slapen!!
Ik heb vanmorgen eerst met Kaja ontbeten enzo en heb me gedoucht en mijn schoonvader kwam tegen half 11 en toen ben ik even naar boven gegaan om te voeden. Lev werd net wakker, heel ontspannen!
Ook na deze voeding heeft ie in zijn eigen bed, ingebakerd geslapen tot 15.00 uur! Ik moest hem zelfs wakker maken, omdat er anders teveel uur tussen de voedingen zouden zitten.
Hij drinkt heel ontspannen aan de borst, kijkt open zonder veel te fronzen, we weten niet wat we zien!
Ik wil natuurlijk niet te vroeg juigen, zeker niet omdat hij net (heb hem om 16.00 uur weer op bed gelegt, na eerst lekker knuffelen en schone luier) en ik hoorde tegen 16.15 uur weer een hard gegil! Ben bij hem gaan kijken, hem even opgetild om te kijken of er een boertje dwars zat, maar dat was niet zo. Hij liet zich gewoon weer terug leggen, maar tegen half 5 weer erg gillen. Heb hem even laten gillen, en na 5 minuten was het stil…hij slaapt!!
…ik ben blij dat ik gisteren doorgezet heb! En dat na ruim 2 weken hem bijna continu bij me te hebben gedragen (zelfs warm eten aan tafel met hem op 1 arm)
Ik ben het er mee eens dat hij natuurlijk ook zijn nabijheid en knuffels nodig heeft en daar neem ik, overdag, ook echt de tijd voor. Lekker knuffelen is ook heerlijk, maar ik kon eerder echt helemaal niets anders meer.
Maar na het knuffelen ingebakerd op bed, het gaat heel goed! WOW!
Ben echt blij!
En we blijven natuurlijk nog wel naar de osteopaat gaan. Vooral ook omdat we nu ook zien dat Lev een sterke voorkeurshouding heeft naar rechts. Was al wel geconstateerd, maar valt nu ook op nu hij ingebakerd is.
Welkom, naar welke paranormaal therapeut ben je geweest, woon jij in Twente?
hoi hoi
Ik lees je verhaal, en echt het zou dat van ons kunnen zijn.
Tara is nu ondertussen 8 mnd en is uit de pacco doek.
wel heeft ze daarna nog een tijd in een safe t sleep gelegen ivm afbouwen.
we houden ook nog steeds de regelmaat erg aan en het werkt gewoon super!!!
wij hebben ook een osteopaat bezocht in Oldenzaal!
leuke naam Lev :inlove:
hoe kom je daar zo bij
Fijn dat je hebt doorgezet en nog fijner dat het werkt hoor :thumbup:
Deze Lev heeft tot een half jaar ongeveer ingebakerd geslapen en icm met een consequent ritme hielp dat behoorlijk.