inbakeren en reflux

Mag je baby ook ingebakerd worden als hij reflux heeft… ik meen ergens gelezen te hebben dat het niet mag, maar waarom weet ik eigenlijk niet…

Ik heb dat wel gelezen in het topic van Sonja over haar dochter die slecht slaapt (titel van topic is ‘slaapjes van een uur’ ofzoiets). Ik weet alleen niet wat de reden is…

Ik heb wel ingebakerd, nooit een diagnose reflux gehad, maar dat heeft ze waarschijnlijk wel. Inbakeren hielp bij haar niet echt. Ze kwam er iets makkelijker door in slaap, maar bleef korte slaapjes slapen (drie kwartier).

hier zijn het slaapjes van 10-15 min… :think: :think:

onze dochter had reflux en ze is gewoon ingebakerd geweest, wel met toestemming van cb.

ze gebruikte overigens het medicijn ZAntac

Hier op advies van de arts Indy ingebakerd ondanks haar reflux.

Voor het inbakeren was ze erg onrustig en kon niet in slaap komen maar met inbakeren ging het veel beter en sliep ze veel sneller in en sliep ze ook veel beter als voorheen, Hier was het echt een uitkomst.

Mijn zoontje had verborgen reflux en heb ik ook ingebakerd.

Zonder inbakeren sliep hij nauwelijks.

Liefs Suzanne

@chantal!! wrote:

Hier op advies van de arts Indy ingebakerd ondanks haar reflux.

Voor het inbakeren was ze erg onrustig en kon niet in slaap komen maar met inbakeren ging het veel beter en sliep ze veel sneller in en sliep ze ook veel beter als voorheen, Hier was het echt een uitkomst.

Idem hier met mijn middelste. Die lag dus zelfs in het ziekenhuis 3 maanden ingebakerd met haar heftige reflux. Zij spuugde alle voedingen er uit. Hoe rustiger zij zich hield hoe beter de voeding er in bleef. Wel bedje schuin zetten, maar ik denk dat je dat al hebt.

L.R. had verborgen reflux. Op aanraden van de KA ingebakerd. Toen L.R. voor het eerst werd opgenomen in het ziekenhuis (hij was toen 3 maanden oud), werd hij gelijk ingebakerd door de verpleegkundige. Ze wisten dat hij verborgen reflux had.

oke! werkte het inbakeren bij jullie kinderen meteen

`Hier hielp het heel snel, eerst max 5 min huilen en de dag erna ging het gelijk goed :thumbup:

En hier trouwens ook bedje schuin, nu nog steeds eigenlijk omdat ze het anders te benauwd heeft.

na 2 dgn werkte het, ze huilde eerst een kwartiertje en dan gaf ze er aan toe

hier sinds gisteren aan het inbakeren… maar het werkt nog niet echt… nog steeds hazeslaapjes

Hier duurde het ook een weekje of zo voordat het inbakeren echt begon te helpen. Tot die tijd vocht Q. er echt tegen.