Hallo allemaal,
Mijn kleintje wordt al vanaf het begin ingebakerd, heerljik rust en zo kan ze uren doorslapen. Nu wil ik het gaan afbouwen, maar mennn in een nacht wordt ze dan 7 keer wakker. Ze gaat aan haar haar zitten frumelen, wrijft in haar oogjes, dekentje richting haar mond en natuurlijk huilen. Zodra ik haar handjes weer terugstop is ze binnen 30 seconden weer in slaap gevallen.
Hoe bouw je het af?
En hoe krijg ik haar gewoon normaal zonder inbakeren in slaap?
Wij zijn begonnen met de overdag slaapjes zónder inbakeren te doen en na 2 weken pas de nachtslaap. Het inslapen zonder doeken was zó wennen dat dat idd wel even duurde.
Maar uiteindelijk kreeg ie het wel onder de knie en pas toen zijn wij de nachten zonder inbakeren gaan doen. Ik hoor ook wel van mensen die dan 1 armpje vrij laten in het begin om te wennen. Misschien is dat ook een idee?
Succes!
Ik moest beginnen met het slaapje dat overdag het beste en het langste ging. Dat een weekje en dan zo verder. Wat je ook kan doen is eerst 1 arm niet mee inbakeren en dan het langste slaapje. Hier werd Sem ziek toen het nodig was en met koorts mag je niet inbakeren dus hij moest meteen cold turkey…
Heb je haar nu helemaal ingebakerd/
Anders zou je ook eens een bakerzak kunnen proberen.
Dan zitten haar handen niet strak tegen haar lijfje, maar toch weer zo dat ze er niet mee kan wapperen.
waarom wil je afbouwen?
Hoi,
Dames bedankt voor de tips! Ik ben al bezig met overdag laten wennen, maar dat met een handje vrij laten ga ik nu ook doen
Ze begint al een beetje te draaien en wordt steeds beweeglijker en ik heb begrepen, zodra kindjes kunnen keren, inbakeren niet meer goed is.
Hoi,
Wij hebben onze dochter ook ingebakerd en alle problemen waren verdwenen die we toen hadden. Na een aantal maanden was mevrouw er toch echt aan toe om af te bouwen. Wij hebben toen gekozen voor een Puckababy bakerzak. Ideaal was dat. De eerste nacht was ze even onrustig want ze had ineens meer ruimte maar toch niet genoeg om zichzelf wakker te slaan. Dat hebben we weer een aantal maanden gebruikt en de overgang van Puckababy naar “vrij” slapen was alsof ze altijd al “vrij” geslapen had :dance: Ik zou het iedereen aanraden ook al is die bakerzak duur. Kijk eens op marktplaats voor een goedkopere.
Groetjes
Karlijn
idd de bakerzak kan je dan als eerste doen…en dan later de volgende stap een gewone slaapzakje
Ik heb, bij het afbouwen van de bakerzak, de kinderwagenbak een weekje ofzo in haar ledikantje gezet. Nikkie sliep wel op haar vertrouwde plekje, maar werd toch nog weer iets ingeperkt door de bak. Daarna ging het prima om in haar ledikantje te slapen.
Misschien werkt dit ook bij het afbouwen van inbakeren, ik heb dus gedaan bij het afbouwen van de bakerzak.
Succes ermee!
Wij hebben Bas ook vanaf dat hij 2 weken oud was ingebakerd. Toen hij een maand of 3,5 was hebben wij van Puckybaby een bakerzak gekocht. De eerste nacht was alsof hij nooit anders heeft gedaan. Het is echt een super ding :thumbup:
We zijn nu ook bezig om langzaam af te bouwen. Vorige week had hij een “ongelukje” dus moest de bakerzak gewassen worden. Hij was die nacht erg onrustig en nog niet zo’n heel groot succes. We stoppen hem nu in een slaapzak tijdens zijn middagslaapje en dat lijkt wel goed te gaan.
Bedankt dames voor het meedenken!!
Ik ga denk ik een slaapzak uitproberen, laten jullie dan de mouwen? of ritsen jullie die af?