In Speeksel verslikken

Luna is verkouden, dit vind ik geen probleem, we redden ons wel.

Maar ik las elders, Dat met 3mnd de speeksel kliertjes gaan werken,

Nu dat en haar verkoudheid, is dat ze zich continu hevig verslikt en bijna stikt.

Ze huilt dan heel erg en blijft slikken gaat helemaal overstuur en lijkt het niet goed weg te krijgen…



Wat kan ik hiermee? Ze slaapt nu amper en eten gaat helemaal niet op deze manier elke paar minuten drinkt ze kleine slokjes, maar dat houde. We niet de hele nacht vol natuurlijk…

Ons zoontje heeft dit ook gehad maar hoeste erbij. Nu blijkt dat hij astma heeft. Hij had erg last van het slijm en kreeg dat niet weg. Vooral als die op bed lag had hij het.



We kregen het advies om neusspray tegebruiken zoutoplossing. Anders na een huisarts gaan… Voor het erger word. Hij heeft een keer een longontsteking ervan opgelopen maar moet wel zeggen dat ze dan erg moe zijn en futloos en echt goed ziek en vol zitten en een rare hoest.



Sterkte

@Debz25 wrote:

Ons zoontje heeft dit ook gehad maar hoeste erbij. Nu blijkt dat hij astma heeft. Hij had erg last van het slijm en kreeg dat niet weg. Vooral als die op bed lag had hij het.



We kregen het advies om neusspray tegebruiken zoutoplossing. Anders na een huisarts gaan… Voor het erger word. Hij heeft een keer een longontsteking ervan opgelopen maar moet wel zeggen dat ze dan erg moe zijn en futloos en echt goed ziek en vol zitten en een rare hoest.



Sterkte


Luna hoest niet. Dat dan weer niet knort wel,

Een beetje rare vraag misschien, maar kán ze wel hoesten? Hoesten is een beschermingsreflex dat ervoor zorgt dat iets wat in de luchtpijp terechtkomt er weer uitgaat.



Als ze wel kan hoesten, dan denk ik niet dat ze zich verslikt in speeksel :think: . Het zal dan eerder zijn dat ze slijm (snot) in haar keel niet kan wegslikken.

Ehm goeie vraag ik weet wel dat onze zoon sinds feb 2010 hoeste, Maar ik denk dat ze last heeft van snot ik de keel.

Ik heb haar nog niet horen hoesten…



Ze blijft snotteren, verslikken, en huilen, ze is zo moe, en heeft honger, maar ze krijgt het niet weg…

Dat herken ik wel van een tijd geleden, Marijne was denk ik 9-10 maanden? Ze was heel erg verkouden en kon haar snot niet wegslikken. Wat resulteerde in verslikken en kokhalzen en overstuur worden. :frowning:

Uiteindelijk hebben we van de huisarts een echte neusspray gekregen dus geen zoutoplossing maar xylomethazoline. Klinkt duur maar dit zit gewoon in de standaard neussprays :wink: Ze moest uiteraard wel een aangepaste dosis krijgen.

Daarmee kreeg ze haar neus wel weer open en ging het beter. Succes, vervelend he als ze zo ziek zijn.

Dat van die speekselkliertjes, ontwikkeling bij drie maanden? :think: heb ik nog niet van gehoord.

Hmm even gegoogled, kan het zijn dat dat met 3 maanden zwangerschap is??? En niet met drie maanden oud? :wink: