In slaap valllen nachtvoeding

Is… Dat normaal :mrgreen: :lol:

Luna fay huilt, ik leg haar aan, ze drinkt en ik val gewoon doodleuk weer in slaap.

Wissel van borst met me slaaphoofd, en kom haar dan vroeg in de morgen tegen in bed. Ik in dezelfde houding zij ook…

Kan het kwaad…?

sweet hier precies hetzelfde… :shifty:

bij n ging het heel anders; toen werd ik altijd in paniek wakker waar mijn kind was, en die lag dan altijd al lang en breed in zijn eigen bedje op zijn eigen kamer.

nu gaat het meestal zo: z wordt wakker, ik leg haar aan, kijk op mijn klok hoe laat het is. voed haar, kijk als ik het idee heb dat ze klaar is, weer op de klok, en dan is het gewoon makkelijk 3 uur later…heb ik dus gewoon al die tijd half of helemaal liggen slapen…ik probeer elke nacht om nu echt echt echt wakker te blijven, maar ik vertik het dan weer om rechtop te gaan voeden of niet in bed of zo…dus nog niet echt vooruitgang hier…

of het kwaad kan? ja, slapen met je kind naast jeis natuurlijk niet het veiligste wat er is. Wslk slaap je onder een dekbed? ik heb z iig een slaapzakje aangedaan zodat ze uberhaubt niet meer echt onder mijn dekens ligt. erop rollen oid zal niet gebeuren, dat geloof ik niet. maar ik vind het geen fijn idee dat ze zo lang bij me ligt terwijl ik slaap.

Er schijnt tijdens het geven van borstvoeding een of ander stofje aangemaakt te worden, in je hoofd denk ik, waar je slaperig van word. Het is dus niet gek dat je tijdens het voeden in slaap val.

Nee, ik leg haar niet onder mijn dekbed, dat dan weer niet haha.

Ze ligt vaak in haar eigen overslagdekentje.

Ik schrok bijv 2 nachten geleden wakker, ik wist dat ik haar aan het voeden was, tot ik op de klok keek, en het dus gewoon 2 uur verder was, en zij inmiddels ook was gaan slapen, en me borst had los gelaten…

Ik vertel Roy wel altijd dat ik ga voeden, en dat zij in ons bed ligt…

Ik heb geprobeerd rechtop te voeden, maar de warme deken doet me toch weer slapen, en om nou uit bed te gaan in de koude woonkamer (tja, kachel staat uit) te gaan zitten… dan slaap ik niet meer daarna…

Wat jammer toch ook dat het onveilig is want eigenlijk is het heerlijk om zo met je kleintje naast je, of aan de borst in slaap te vallen…

Ik viel zelf in slaap terwijl ik rechtop zat.

Als je je aan een aantal regels houdt kan je haar gewoon veilig laten liggen hoor.

Ik weet ze min/meer uit mn hoofd, maar via google moet je ze ook wel vinden.

Kussen iig goed weg bij haar houden, zorgen dat ze niet onder je dekbed kan/zelf onder een deken gaan slapen, geen alcohol/versuffende medicijnen gebruiken, niet roken. Dat zijn zo de belangrijkste. En natuurlijk iets dat ze niet uit bed kan vallen (ik had het bed gewoon tegen de muur).

Ik liet ze dus altijd gewoon liggen, heerlijk hoor, allemaal uitgerust weer aan de dag beginnen :slight_smile:

Niiv en ik vallen ook in slaap tijdens het voeden, maar hier slaapt ze sowieso standaard bij ons in bed. In haar eigen slaapzakje :slight_smile:

Heb het gedaan met al mijn kids en zou het niet anders willen :inlove:

Ik zette vaak mijn telefoon (alarm/wekker). Een kwartier later (zo lang dronk ze meestal), zodat ik weer wakker werd.

Ik voedde zittend en dan is het echt niet lekker om een tijd later wakker te worden (zere nek enzo :slight_smile: ).

Was hier met Arielle ook. Het hoeft niet onveilig te zijn, als je maar een aantal regels in acht houdt. Hier een link, er is nog wel meer over te vinden online… http://www.natuurlijkouderschap.org/de-voordelen-van-samen-slapen/

Wat ik altijd deed:

• geen kussen
  • geen dekbed, maar een deken
  • genoeg ruimte tussen rand van het bed en waar ik lag (gelukkig hebben we een vrij groot bed, zodat Rudie er niet aan de andere kant uit viel :P)

Roken en drinken deed ik al niet en had ook geen medicijnen.

lang leven internet op me telefoon dan val ik niet in slaap ook niet liggend

ik check kok altijd f :lol:

Hihi, had ik de eerste maanden ook hoor, ik voedde ook zittend maar gelukkig werd ik na een kwartiertje ofzo altijd wel wakker. Ook ik had vaak dat ik 's nachts wakker werd en me rotschrok omdat ik dacht dat Niels ergens onder het dekbed lag terwijl hij al lang en breed naast ons in zijn wieg lag… :lol:

ik heb het bij de andere 2 kinderen niet gedaan en dan werd ik wel eens in paniek wakker waar ze waren en dan lagen ze allang in eigen bed.

Manoël slaapt nu al bijna 8 maand bij ons in bed. Ideaal! had ik bij die andere 2 ook moeten doen! ik ben nu een stuk uitgeruster. Hoef mijn bed niet uit om te voeden. Ik leg em gewoon aan en slaap verder. Soms lukt het hem zelf wel :lol: word ik wakker, ligt hij al te drinken :mrgreen: Hij ligt aan mijn kant, onder een eigen dekentje!

Gezellig hoor, dat samen slapen! Ook ik val regelmatig in slaap tijdens het voeden. Zou haar dan graag wel eens willen laten liggen, maar ze moet dan altijd nog verschoond worden; zo irritant dat je er dan toch uit moet. Maar hoe doen jullie dat dan? Zeker een jonge baby moet toch een luierwissel hebben?

Ik verschoon eerst… Zodat ze goed wakker is…

@Sweet-Love wrote:

Ik verschoon eerst… Zodat ze goed wakker is…

Niels poepte altijd tijdens het drinken, misschien is dat bij Es2407 ook het geval?

ik verschoonde 's nachts nooit. Alleen als hij gepoept had.

Handdoek naast je bed klaarleggen en luier & doekjes en gewoon eventjes op bed verschonen. Ik deed het dan voor de voeding, maar echt alleen helemaal in het begin.

ik verschoonde in eht begin wel, maar later niet meer (luiers van tegenwoordig die kunnen vaak wel hebben al er 8/9 uur lang om zitten ;))

Nu slaapt ie snachts door (laatste paar nachten :dance: ) maar toen hij snachts nog 1 x kwam deed ik niet verschonen hoor, dan werd ie te wakker en sliep ie daarna niet meer goed in :wink:

En overdat poepen gister avond poepte meneer ook tijdens het voeden, even snel gespiekt was meer een natte scheet. Maar na de voeding was ie al zo duf en slaperig dat ikhem niet meer verschoont heb, anders issie klaar wakker en slaapt ie niet meer :angel: (oo wat een slechte moeder ben ik :wink: :angel: haha )

Tja, onze meid poept eigenlijk ‘altijd’ voor mijn gevoel. :roll: Dus of ik nu voor of na de voeding verschoon maakt wat dat betreft niet uit. Tis meer dat ze de hele boel bij elkaar krijst; als mevrouw wakker wordt, wil ze drinken. En aangezien er nog 3 anderen liggen te slapen…

Maar inderdaad, over een paar weken hoeft het misschien ook niet meer. Weet eigenlijk niet meer wanneer ik daar met de andere twee mee gestopt ben. In elk geval eerst maar even de luieruitslag weg hebben :wink: (lang leve de spruw :evil: )

ook hier vallen we regelmatig samen in slaap 's avonds!

ik werd vannacht om 3 uur wakker en we lagen dus al vanaf 22.30 samen in bed te slapen, ach hij ligt in een slaapzakje en ik alleen onder een dekbedhoes met op mijn voeten een deken, dus kan geen kwaad! vannacht lag hij dus zelf al weer opnieuw te drinken :lol:

en verschonen doe ik 's nachts al niet meer, tenzij hij gepoept heeft,maar dat doet hij meestal pas tegen de ochtend!