In slaap vallende BV-drinker

Onze dochterlief is bijna 3 weken. Ze valt vaak in diepe slaap tijdens BV en wakker ‘schudden’ (heel erg zachtjes, hoor) werkt niet. Maar ‘mooie’ ervan, is dat ze na een uurtje zich weer meldt, omdat ze toen niet genoeg dronk. En dit komt vaker voor. Toch erg vermoeiend. En niet goed voor de regelmaat, lijkt me.

Zijn er tips?

Ik zou haar niet wakker schudden… :oops: Soms helpt het om de sokjes uit te trekken of je kindje tussen de voeding door te verschonen.

Als niets helpt, dan zou ik het gewoon laten…er is nog tijd genoeg voor regelmaat (en op een gegeven moment gaat ze toch ook minder slapen).

Evt koud washandje , sokjes uit doen, verschonen, over wanngetje wrijven.

Ja, wrijven is beter woord in plaats van dat ‘schudden’.

Verschonen is hier overdag ook zo, maar is niet altijd even praktisch. Bij de oudste heb ik het zo nooit hoeven te doen, die was juist gulzig en viel pas in slaap als hij alles had leeggedronken, daarom ben ik hier dus onzeker over.

Zal volgende x wel koud washandje of doekje gaan proberen. En de sokjes.

Zij moet ook regelmaat vinden. Lissa viel in het begin heul veul in slaap. Ik verschoonde nog weleens tussendoor, maar zij leidde de regelmaat vanzelf in.

Mijn kind was net zo’n gulzigert als jou eerste, dus eigenlijk heb ik geen tips. Maar mijn kraamverzorgster gaf de tip in de kraamtijd als dat dus wel het geval was om tussen de 2 borsten door de luier te verschonen.

De tips die ik zou hebben, zijn al gegeven. Ik heb er nooit zo een punt van gemaakt. Het enige wat je er aan overhoudt, is dat je vaker moet voeden. Goed voor de spijsvertering laten we maar zeggen :wink: Ik heb hier eigenlijk altijd op verzoek gevoedt, waar vanzelf regelmaat in kwam :slight_smile: Het is hier zomaar goed gekomen. Je kindje gaat straks minder slapen en heeft steeds meer nodig! Komt goed!

Ik sluit me aan bij Angela_Enana, die regelmaat komt écht, je kindje is nog maar 3 weken en het duurt vaak een week of 6 voordat het vraag/aanbod principe op elkaar afgestemd is dus je hebt nog even.

Je kindje zal straks vaker wakker zijn en dan komt het echt goed, voor nu gewoon lekker toegeven en sowieso altijd voeden op verzoek, dat is het beste :-*

Verschonen zou ook kunnen helpen.

@Mellie wrote:

die regelmaat komt écht

Hier duurde het erg lang voor er regelmaat was. Pas toen ie ongeveer 7 maanden was. Wel sliep ie al eerder door, met een week of 9, dus die regelmaat had ik wel. Maar verder dus niet, ik vond dat ook niet erg, heb altijd op verzoek gegeven, en liet mijn dagplanning daar niet van afhangen. Ik bleef er niet voor thuis, mijn idee was dan ook, ik heb het altijd bij, dus kan overal voeden.

@salt wrote:

Onze dochterlief is bijna 3 weken. Ze valt vaak in diepe slaap tijdens BV en wakker ‘schudden’ (heel erg zachtjes, hoor) werkt niet. Maar ‘mooie’ ervan, is dat ze na een uurtje zich weer meldt, omdat ze toen niet genoeg dronk. En dit komt vaker voor. Toch erg vermoeiend. En niet goed voor de regelmaat, lijkt me.

Zijn er tips?

Dit heb ik dus ook, mijn zoontje is nu 2 weken, en drinkt een paar minuutjes valt in slaap aan de borst, maar zodra ik hem in zijn bedje leg is hij zo weer wakker en heeft weer honger. Het is erg vermoeiend vooral voor mij, want van papa moet hij ook niet veel hebben, logisch want hij heeft dorst. Hij doet dit voornamelijk tussen 20uur en 24 uur 's avonds.

zoals nu dus weer -zucht- maar goed nog even volhouden dan maar.

Hier een meisje die hetzelfde doet.

Hier hielp onder de voetjes kriebelen heel goed :mrgreen:

Bij de oudste kriebelde ik in d’r nekje om d’r wakker te maken.

Maar wat iedereen hier al zegt, de regelmaat komt vanzelf :-*

Meike had het zelfde toen…ik zou idd gewoon laten slapen, en voeden op verzoek, is de eerste anderhalve maand vaak voeden MAAR ik heb er wel een hele relaxte vrolijke baby door, die (bijna) nooit huilt… (onze andere twee meiden ook). Het voeden op verzoek bespaarde mij stress momenten…als ze huilde gaf (en geef) ik haar altijd de borst, succes!!