Ons lieve mannetje begint altijd vol goede moed aan zijn fles (Difrax S fles, met 3 standen speen op standje 1). Halverwege de fles moet ie altijd even boeren en zo rond die tijd is het meestal ook weg met de wakkere drinker. Gevolg: alle kunsten uit de kast om meneer wakker te krijgen. Op een kussen in de box leggen, halverwege verschonen (en dan aan het eind weer omdat meneer lekker op gang komt van de fles), kietelen enzovoort… werkt allemaal niet echt.
Heb eens de kersenspeen geprobeerd, ik dacht misschien gaat het drinken te makkelijk. Maar dan ligt ie als een kortademig hert aan die fles te lurken, wordt ie nog moeier van. Standje 1 van de fles lijkt hem niet teveel moeite te kosten, standje 2 lijkt me echt te snel te gaan.
Maar omdat meneertje vaak maar tot halverweg de fles komt, kom ik in het nauw met de voedingen en tijden. Als je maar een halve fles neemt heb je natuurlijk eerder honger… en leg hem maar eens uit dat dat logisch is .
iemand tips?
Toen mijn dochter zo jong was hadden wij dit ook.
Speen 2 zou ik zelf niet doen zo’n jong kindje heeft gewoon die zuigbehoefte nodig.
Je kindje broekje uittrekken of sokjes of zelfs het truitje.
Doordat je baby het een beetje koud krijgt blijft je baby wakker en drinkt je kindje.
haha dus toch de barbaarse methode :lol: , we wilden hem gisteravond al in de tuin leggen in het natte gras :mrgreen: !
(niet de KB bellen hoor… is grapje!)
We leggen hem hier idd zonder dekentje in de box en dat vindt ie niet echt leuk, maar het lijkt steeds minder aan te slaan. Of meneer doet de “stiff underlip” actie als we hem dan weer pakken als ie wakker is. Weet ook niet van wie hij dat eigenwijze heeft :shifty: .
@marietje wrote:
haha dus toch de barbaarse methode :lol: , we wilden hem gisteravond al in de tuin leggen in het natte gras :mrgreen: !
(niet de KB bellen hoor… is grapje!)
We leggen hem hier idd zonder dekentje in de box en dat vindt ie niet echt leuk, maar het lijkt steeds minder aan te slaan. Of meneer doet de “stiff underlip” actie als we hem dan weer pakken als ie wakker is. Weet ook niet van wie hij dat eigenwijze heeft :shifty: .
Hahahaha ik had de telefoon al in mijn handen
:lol: :lol:
Of hem misschien een beetje afkoelen met een vochtig washandje.
Gelukkig duurt deze periode niet zo heel erg lang
Je zou hem ook tussendoor kunnen verschonen i.p.v. voor de voeding, dan wordt hij misschien wel weer wakker.
Even een tip, bij ons was dit namelijk ook het probleem…
In de bodem van de S-fles zit een rubberen ventiel en in het midden zit een sneetje, die moet je even openduwen. Het kan zijn dat de randjes nog tegen elkaar geplakt zitten, waardoor er geen lucht door de bodem kan komen en het drinken te zwaar gaat.
Hetzelfde probleem met de 3-standen speen gehad, ook dit sneetje zit nog aan elkaar geplakt als je hem nieuw uit de verpakking haalt. Je ziet 2 gaatjes op 0,5 cm afstand van elkaar, hiertussen zit een snee die je uit elkaar moet halen.
Uhm, dames het uitkleden van baby’s om ze te activeren kan erg fout uitpakken.
Deze tip kreeg ik ook in het ziekenhuis, maar Noah koeldde hiervan zo erg af, dat het een ritje ehbo werd. We kregen hem niet meer warm.
Ik denk dat het wachten is totdat hij wat groter is , misschien andere fles en speen wil wel eens helpen.
Liefs Suzanne
Pumba: tussendoor verschonen proberen we nu ook al… alleen kunnen we dan aan het eind van de fles weer aan de gang, lijkt wel of de boel juist geactiveerd wordt door de fles, hij schiet ze werkelijk af :lol: . Maarja het werkt tot nu toe weer even het beste, dus dan maar wat extra luiers er doorheen…
Suzusuzu: hier wordt meneer meestal na paar minuutjes op zijn hoogst wel grommerig op het “koude” kussen in zijn box,wat dat betreft leggen we hem niet echt op de kleumkou. Maar ook dan heeft ie al zoiets van "gaat heen met die fles, ik " als je hem weer pakt.
Sassie: ik ga eens draaien en knutselen met die fles.
Het moeilijke is dat je zou denken dat hij moeite zou hebben met drinken, maar het gaat naar mijn idee juist net aan goed dat het niet te snel gaat, anders boert hij alles weer op (gulzig en lui, weet niet van wie hij het heeft :liar: ). Maar het kan dus ook een fase zijn, dat ze wat ouder wat minder in slaap vallen? Aan wat voor leeftijd moet je dan denken (ben supergroentje)?
bij 1 a 2 maanden dat verschilt denk ik wel per baby.
Hier was het in het begin ook zo, maar straks drinken ze gewoon slapend totdat de fles leeg is.
Hier werkte het washandje goed, en op zijn wang wrijven of bij zijn keeltje werkte hier ook.
ik maak hem wakker door een met een koud washandje over zijn gezicht tevrijven en dit werkt hier prima.
Overgens drinkt onze knul wel al uit een 2 speen en is nu 5 wkn oud.