In slaap vallen tijdens de nachtvoeding

En dan heb ik het niet over Justin, maar over mezelf!

Ik doe expres al een klein lampje aan op de slaapkamer, pak er een boek bij, maar toch val ik bij het geven van de eerste borst in slaap.

Vaak schrik ik dan na 5 kwartier ofzo wakker. Ik heb dan niet echt vast geslapen, maar toch. Justin ligt dan gewoon lekker naast me te slapen.

Dan ga ik z’n luier verschonen, en bij de tweede borst ben ik wel wakker genoeg gelukkig.

Maar op deze manier vind ik de nachtvoeding wel vreselijk rommelig worden en 't is ook niet echt bevordelijk voor mijn nachtrust.

Hoe zou ik mezelf nou wakker kunnen houden?

Ik heb eens 2 weken lang nachtvoeding gegeven met het oordopje van een discman in een oor, en harde vrolijke muziek op, om wakker te blijven.

Hee Tamma,

Ik had dat probleem ook, dat ik zoooo moe was tijdens de nachtvoeding, dus nu geef ik Bjorn 's nachts afgekolfde melk in een flesje. Wel een gedoe, want je moet uit bed om het flesje op te warmen enzo, maar doe ik in een moeite door met verschonen. Maar hij heeft m sneller leeg en gaat daarna weer lief slapen :mrgreen:

Ik deed dan eerst de luier(moet je actief doen) en zittend voeden :angel:

Ik ga echt de kamer uit en ga op de zetel voeden, zittend … nog moe dan hoor, maar minder kans om in slaap te vallen… :wink:

ow herkenbaar. Ik heb 6/9 maanden lang gehad dat ik 's nachts wakker schrok, en dacht dat nano helemaal onder de dekens was verstikt. Die lag dan bij nader inzien altijd al lang weer in zijn bed :angel: Maar die angst kwam natuurlijk voort uit dat ik altijd zo ontzettend slaperig was als nano dronk (en ik het terug naar bed brengne ook half in mijn slaap deed).

In een stoel voeden is vast ene erg goede oplossing, maar het lijkt mij vreselijk, want damn, wat was dat lekker zeg, zo onder de dekens, kleine poppetje tegen je aan die dan lekker ligt te drinken.

heimweeeeeeeeeeeeeeeeeee

Ik heb dat ook, en snapte er niks van: normaal val ik helemaal niet snel in slaap! Maar het blijkt dat je een hormoon afscheidt (?) die je baby dus slaperig maakt, maar die werkt ook bij jou!!! Ikschrik me dood als ik ineens wakker wordt en Tyrone ligt nog naast me…

Beste is gewoon ff actief zijn en luier verschonen, en daarna of zittend voeden, of geen deken over je heen leggen…

Klopt je MAAKT een hormoon AAN :mrgreen: :wink: :-* en daar wordt je slaperig van…heb het ook na kolven op mijn werk gaaaaaaaaaaaaaaaaaap :mrgreen:

Ow en Fiep wat jij beschrijf ook heel herkenbaar…dat heb ik ook vaak gehad :lol: Sliep dan dus niet 1 2 3 weer in door de adrealinestoot van de schrik :roll:

En ik ‘‘mis’’ de nachtvoedingen soms dus ook :silenced:

@renzosmam wrote:

Klopt je MAAKT een hormoon AAN :mrgreen: :wink: :-* en daar wordt je slaperig van…heb het ook na kolven op mijn werk gaaaaaaaaaaaaaaaaaap :mrgreen:

Ow en Fiep wat jij beschrijf ook heel herkenbaar…dat heb ik ook vaak gehad :lol: Sliep dan dus niet 1 2 3 weer in door de adrealinestoot van de schrik :roll:

En ik ‘‘mis’’ de nachtvoedingen soms dus ook :silenced:

Ohja, dat is het! Je maakt een hormoon AAN :mrgreen: Gossie, ik wist toch echt ff nie tmeer hoe ik dat moest zeggen :think: :mrgreen:

ehhh… geen tips hier, ik sliep altijd gewoon verder :oops: (om inderdaad na een tijdje wakker te schrikken en te denken dat Leonie onder me lag ofzo…)

Neem trouwens wel voorzorg maatregelen voor het geval dat… Dus Tyrone ligt niet bij mij onder de dekens maar in zijn omslagdoek.

En het grappige is wanneer ik wakker schrik: zie ik Tyrone voor me met een big smile :mrgreen: Helemaal te genieten, haha.

Ik viel (en nu nog steeds als ze 's nachts komt drinken) ook altijd gelijk in slaap. Maar ik liet haar na de voeding altijd zo ie zo bij me liggen. Van de zoektocht naar de andere borst werd ik altijd wakker om me vervolgens om te draaien en weer verder te slapen.

Ben je dan niet bang voor je vriend/man? Dat hij er misschien op gaat liggen of ineens een arm uitzwaait?

Toen bregje nog klein was begon ik altijd 's nachts met de linker borst zodat ze tussen ons in lag. En omdat ze altijd twee borsten dronk lag ze het grootste gedeelte van de nacht aan de buitenkant aan mijn zijde (haar ledikantje stond pal tegen het bed dus ze kon er niet uit rollen).

Maar inmiddels zijn we ruim 3 jaar verder en als we niet uitkijken is bregje degene die 'snachts met armen of benen zwaait.

@miranda79 wrote:

Ben je dan niet bang voor je vriend/man? Dat hij er misschien op gaat liggen of ineens een arm uitzwaait?

Hier was het ook eerder andersom :lol:

Maar eerlijk is eerlijk, ik sliep niet lekker rustig als ze bij me in bed lag. Ik sliep wel in, maar droomde onrustig, sliep niet diep genoeg en werd steeds wakker van haar bewegingen en geluidjes. Achteraf gezien was een co-sleeper toch handiger geweest, al hadden we daar niet genoeg ruimte voor.

ik deed altijd beneden voeden… lekker knus met zijn tweetjes op een goede stoel :inlove:

(ik moet hierbij wel opmerken dat Veron na 5 weken doorsliep)… :mrgreen:

Met nog 2 nachtvoedingen met die kleine boef hier :roll: :zzz: kan ik maar één tip geven: actief voeden, dus níet in bed, maar zittend op een stoel en dan vooral geen stoel waar je lekker in weg kunt zakken, want dan kun je er vanuit gaan dat je het toch voor elkaar krijgt weer in slaap te vallen :oops: . Met Tosca zit ik nu iedere nacht op een niet al te comfortabele eetkamerstoel met m’n voeten op een Ikea krukje. Als ik in slaap zou vallen glijden we samen van de stoel af en mijn lijf schijnt door te hebben dat dat niet ideaal is :lol: . In bed voeden is gegarandeerd 's ochtends met z’n 3-tjes in bed wakker worden (en wij hebben toch echt maar een 2-persoons bed :wink:) en voor de tv beneden of een harde mp3 speler in oren vindt Tosca veeeeeel te interessant en maakt er dan een wakker uurtje van en da’s nou ook weer niet handig :naughty: :wink: .

Ik voedde juist liever liggend, wel zonder deken over me heen. Als ik zat viel ik alsnog in slaap en ik was bang dat ze dan uit mijn armen zou glijden. :?

Ik ga altijd naar de woonkamer, lekker in de bank zitten. En tegen het in slaap vallen heb ik een keukenwekker op 20min(zo kang doet ie gemiddeld over 1 borst) staan die ik dan gewoon aanzet :oops: :oops: :oops: …

hier gelukkig daar geen last van. ik voed zittend en maar aan een borst, hij heeft daar genoeg aan…

Ik heb een klein lightje aan bij het voeden dat wel…

Hemm meschien is die discman idee nog niet zo slecht …