In paniek als je kind iets heeft

@Marlous wrote:

Raak jij in paniek als je kind stikt, keihard valt etc etc…



Mateo is een lekkere bouwvakker, hij valt tig keer per dag en heeft altijd blauwe plekken…de paar keer dat hij bijna stikte bleef ik heel rustig…Klopte (hard) op zijn rug en hield hem zelfs ondersteboven…Geen paniek in mijn lichaam…



Maar de eerste keer dat hij een bloedneus had, en de eerste keer dat hij een tand door ze lip had, raakte ik volledig in paniek…Kreeg het benauwd en was ik echt even de weg kwijt…



Ik denk persoonlijk dat je aan situaties gewend raakt, want ik raak nu niet meer in paniek bij een bloedneus…(ok een beetje, maar niet meer dat ik niet weet wat ik moet doen)…



Wat voelen/hebben jullie?

Er wat vinden jullie hier zelf van??




Ik ben een stresskip wat dat betreft. Ben wel altijd van mening geweest dat het niet slim is om in paniek te raken om overduidelijke redenen. Het is niet wenselijk om in paniek te raken met je kind in de buurt. Dus ik probeerde altijd als mijn kinderen vielen o.i.d. heel rustig te reageren.

Heb het twee keer gehad dat ik volledig van de kaart was…1 keer toen buurkinderen kwamen melden dat mijn zoon op zijn hoofd was gevallen. Ik deed in eerste instantie nog heel koel, zo van : ow is het weer zover wanneer valt hij niet maar toen zag ik hem aan komen lopen…zijn hele gezicht was bedekt onder het bloed…aaaaaaaaaaaargh nou toen verloor ik het, en een keer bij mijn dochter toen zij haar duim tussen de deur kreeg. Ik rende meteen naar de kraan om haar vinger eronder te houden maar op het moment dat ik de straal erop hield klapte het topje van haar duim weg…vraag me niet hoe ik toen bij de eerste hulp ben gekomen maar ik was zo hysterisch dat ik van de dokter niet eens bij haar mocht. :cry:

Ik blijf meestal wel rustig, hangt natuurlijk ook van de situatie af.

Als ze valt of iets bezeerd dan blijf ik kalm.

Iemand in mijn omgeving is panisch met alles wat haar kinderen betreft en op de een of andere manier wil ik gewoon niet zo reageren. Vooral omdat ik zie dat haar kinderen overal bang voor zijn en niks meer durven.



Toen onze kleine meid 6 maanden was heeft ze 1,5 uur in de auto opgesloten gezeten, zij viel in slaap maar ik was ten einde raad omdat hulp laat kwam en het raam op de een of andere manier niet in te krijgen was.

Nou, ik blijk rustig te blijven 8) op het moment supreme



Peter kreeg vorige week de kinderwagen op zijn hoofd, papa had hem verkeerd om weggezet. resultaat… gat in de kop, het bloedde enorm, maar dat is al gauw met een hoofdwond.

We hebben het gestelpt, bekeken, betadine erop en pleister en 5 minuten later liep hij alweer te tetteren.



Maar achteraf… :roll:



Zaten Aniek en ik samen te sniffen omdat we zo geschrokken waren, maar Peter keek alsof we niet goed bij waren :wink: