In / op welke stoel zit jullie peuter aan tafel?

Wij hebben hier 1 meegroeistoel van Tiamo, voor de oudste (nu 6) en nog steeds de kinderstoel voor de jongste (nu 4, maar zo’n spriet dat ze makkelijk past) Binnenkort komt er wel een 2e Tiamo denk ik en gaat de kinderstoel definitief weg. Nu wordt die namelijk ook nog gebruikt voor een oppaskindje van 1,5.

allebei op een triptrap, dat zal nog wel zo blijven de komende 10 jaar :wink:

(m’n nichtje is nu 13 en heeft de triptrap op haar kamer aan een tafel staan als bureaustoel, maakt ze d’r huiswerk op :thumbup: )

@Mejis wrote:

Laura heeft sinds kort deze (van Ikea).

Mijn meiske zit ook op die stoel…

Ze zou best op een gewone stoel mogen maar kan dan niet goed eten aangezien dat te laag is voor haar…

Mijn zoon zit in de triptrap…

@Mejis wrote:

Laura heeft sinds kort deze (van Ikea).

Die hebben wij ook voor Ryan, geweldige oplossing en pas goed bij onze eethoek :mrgreen:

Tripp Trapp zonder beugel.

Sowee, bedankt voor jullie reacties!

Okee, de halve peuterwereld zit dus op een tripp-trapp.

:eh: (voel me even alsof ik uit een andere wereld kom)

daar had ik nog nooit van gehoord. Ze zien er wel zeer futuristisch uit (als je de bonkige kinderstoel gewend bent waar je tafel en stoeltje van kan maken).

Maar als ik het goed begrijp, is die precies in te stellen op de hoogte die handig is. Zo’n ding schuift ook min of meer goed onder tafel denk ik (die bonk niet helaas)?

Heb al even gegoogled. Is zo’n beugel enkel voor de kleintjes of is de beugel ook bruikbaar voor ondernemende mannetjes die er vast en zeker uit willen klauteren?

Hieke past denk ik nog net in de beugel. Ze is 2½, 92cm en een kilo of 12. Haar vriendje van het kdv, (ook 2½, een cm of 95 en 15 kilo) past nog NET, maar het houd niet over hoor.

Jasper zit ook nog steeds op de triptrap, maar die beugel heb ik eraf gehaald toen hij goed kon lopen, want toen was klimmen ook meteen ‘helemaal HET’ en dus klom hij op de beugel en dat vond ik best gevaarlijk. Ondanks dat Jasper best een bewegelijk mannetje is blijft ie aan tafel eigenlijk altijd redelijk netjes zitten, tot ie klaar is met eten en dan mag hij van ons opstaan, om te spelen, dus :thumbup: Al heeft ie ook een fase gehad dat ie het liefst op mijn stoel wilde zitten en toen heb ik dus op de triptrap gezeten om te eten :lol:

Voor visite(en straks eventueel voor Robin) hebben we de kinderstoel van IKEA, en dan gewoon die simpele plastic versie. En we hebben ook al een IKEA stoel bij mijn ouders staan. Ik vind het top dingen, ok ze zijn niet zo mooi, maar voor die paar jaar dat het echt nodig is…

Luna zit op een gewone stoel aan tafel

vaak eten wij gewoon aan de salontafel en dan zit ze op een kinderstoeltje (een kleine stoel) aan tafel te eten

Bo zit op een tripp-trapp. Ideaal. Hiervoor zat ze op een gewone stoel, op haar knieen, maar ze knoeide toch wel erg vaak. Met de tripp-trapp is dat een stuk minder. Omdat ze er zo lang mee kunnen doen, vonden wij het de investering nu nog zeker wel waard. Nikkie zit nog in de kinderstoel (Bo-flex van Bopita) zonder het blad, alleen met een beugel.

Hier ook nep tripp-trapp van de bouwmarkt. Die schuif je gewoon met de zitting onder de tafel en er zitten ook nog eens wieltjes onder aan 1 kant. Echt meer dan ideaal. Ik gebruik zelfs deze stoel als Guus cello gaat spelen. Dan zit hij op de voetenplank er is namelijk geen ander krukje laag genoeg voor deze bijna kleuter die zelf cello wilde gaan spelen :mrgreen:

Nienke van 8 zit er dus ook dagelijks in en deze zijn rond de 40 euro, inclusief beugel en stoffen kussentje rug en zitting, en hun geld meer dan waard!!! Volwassenen zitten er ook regelmatig in.

Ik had eerst ook zo’n blok waar je tefel en stoeltje van maakt, die heb ik nu weggegeven.

Ik heb nog een losse plastic stoelverhoger voor nichtje in de kamer.

De beugel is al snel te klein als je stevige peuter hebt, maar dan is een los tuigje een eventuele oplossing voor je ondernemende dreumes die niet kan blijven zitten.

Succes met kiezen,

Petri

Hoi,

wij hebben deze:

en ik vind hem super. Stijn had eerst het blad er op. Toen hij groter werd hebben we dat er af gehaald en we hebben de zitting en het voetenplankje een gaatje lager gedaan. (we is ik, mijn man is niet zo handig met gereedschap). Echt ideaal. Het tuigje zit er nog wel aan. Ik wou dat ik hem bij die andere twee ook had gehad.

Deze stoel is trouwens van tiamo en wij hebben hem gekocht bij de prenatal maar als je googelt kom je hem overal tegen. Staan ook vaak op mp!