in navolging op... input kraamkado ideeen.

In navolging op het idee om een link op een kaartje te zetten met cadeautjes…



Ik ben daar niet zo van, mensen vragen meestal aan de telefoon wel wat we willen hebben. Maar ik kan het amper bedenken… het is hier de 4e,



Dus ik dacht… kom maar op met de input. Dan kan ik een lijstje maken en het lijkt me ook nuttig voor anderen, dus ik hoop dat het bij zwanger zijn mag blijven staan.



Rompers, kleding in maat 56 en 62 en speelgoed heb ik zelf al zat.

luiertaarten vind ik ook een moeilijke want ik kreeg er 3 en dan met luiers als kruidvat, c1000 en bumblies en Mies kon nergens tegen, dus we konden alsnog pampers kopen en daar zat ik dan met mijn luiertaarten…



Of zou je dat ook mogen aangeven…



Zelf kom ik niet verder dan leuke meiden slofjes van leer… voor vanaf een maand of 6 ofzo.

En voorlees prentenboeken die meer onbekend zijn, zoals monkie, en andere wat nieuwere prentenboeken die goede recensies hebben gekregen. (ben gek op boeken)

oef als wij ooit een 4e mogen krijgen…



Sowieso blijf ik boekenfan, daar kan je niet genoeg van hebben/krijgen. Helemaal met een persoonlijke tekst voorin geschreven door de gever :thumbup: Mijn eigen kinderboeken staan nu ook weer in de kast voor de kids en zo leuk om dan zo’n ‘voor…’ te lezen wat iemand 32 jaar terug voor mij heeft geschreven.


  • eigen bestekje (eventueel met naam + datum erin gegraveerd)
  • (zilveren)armbandje met naam + datum
  • verzorgingsprodukten waarvan je nu al weet dat je ze veel gaat gebruiken (kreeg van vriendin een mand met een pak pampers en wat natusan produkten… zij wist dat wij geen zwitsal produkten gebruiken)
  • tutpopje of speendoekje (al weet je niet of je kindje een speentje wil natuurlijk)
  • shirtje met haar naam erop
  • foto album (mits je digitaal nog gewoon af laten drukken)
  • tandendoosje
  • spaarpot



    eh eh eh denkt nog even verder :lol:

Is Monkie meer onbekend? :think: Zou kunnen, hoor, maar hier niet! :inlove:



Misschien is één of twee setjes kleertjes, speciaal voor ding kindje, juist wel leuk? (Geen idee hoe je daar over denkt, hoor. ;))



Misschien leuke dingen voor op het kamertje? Verzorgingsproducten en qua luiers misschien gewoon specifiek Pampers vragen? Of iets met haar naam (een pyjama’tje ofzo)?

oh ja kadobon voor toekomstig te kopen kleertjes/ spullen, daar was ik bij nummer 3 erg blij mee :thumbup:

Wij verwachten binnenkort onze vijfde, maar ik vind het juist heel erg leuk om kleertjes/speelgoedjes, of iets anders speciaal voor dit kindje te krijgen. Juist omdat ze al veel kleding zal krijgen die doorgeschoven wordt.

Verder ben ik gek op Weleda, dus hier is een calendula-babypakket is altijd een groot succes (al heb ik die inmiddels zelf al gekocht :shifty: :mrgreen: )

Een eigen muziekdoosje, voor paps en mams een mandje met lekkere dingen voor tijdens de kraamtijd, prentenboeken…

Bij een luiertaart kun je best uitleggen waarom het dan met pampers zou moeten.

mooi fotoalbum

muziekdoosje

slofjes

besteksetje

spaarpotje

een tutknuffeltje.





Je kunt ook vragen of ze een donatie willen doen naar end oor jullie uitgekozen goed doel.

Een cadeau in natura:



Een avondje eten koken en afwassen?

Zal best fijn zijn als je met vier koters bent straks :wink:

hhaha Pe, dat is een goeie, maar hoe vraag je dat he…



Dan belt een vriendin, nou wanneer mogen we langskomen? je spreekt iets af en ze vraagt… en wat zou je graag nog willen hebben voor je meisje en ik zeg dan " doe maar een avondje oppassen ofzo?"



Een vaatwasser doet hier al het afwaswerk al dusse… :wink:



Hier is overigens niets doorgeschoven aan kleding want ik had niets bewaard van Aniek.

Dus alles wat er nu hangt is al in de zwangerschap gekregen of gekocht en geloof me… ik heb meeer dan zat.

Gisteren nog kwam mijn schoonzus met een nieuw setje van Bakkaboe in maat 56 en hoewel ik het superlief vind, dacht ik wel meteen… jemig nog meer in die maat. Nog even dan kan ik er 3 meisjes mee kleden.

Ik vind dat zoooooo jammer, wat hebben mensen toch met kleertjes cadeau willen doen??



Ik ben zelf helemaal niet zo, juist omdat ik weet hoe snel je te veel hebt, dus ook bij het kopen van cadeautjes voor een kraammand koop ik vaak al andere dingen.

Tandendoosje, fotolijstje, blik met gips voor een voet of handafdruk, een rompertje met naam, een pyamaatje vanaf maat 68, een pak luiers maat 1 op de bodem, een setje nieuwe handdoeken en washandjes en zulk soort dingen stopte ik in de manden voor mijn schoonzusjes.



Dat ga ik nu geheid ook wel krijgen in de 10 dagen mand, plus een paar klompjes (familietraditie) en een setje kleertjes want die stoppen zij er dus wel in…



Het is niet dat ik het dan niet mooi vind ofzo, maar vind het wel zonde als een baby veel te veel kleertjes heeft en dan vaak ook nog niet zo goedkoop terwijl een kind duur is en andere dingen toch wel bruikbaarder zouden zijn.



Vind een weleda pakket, of in ons geval een zarqua pakket ook een goede trouwens :thumbup:

heb ook al een nieuwe badring op mijn lijstje staan… die heb ik na Mies weggedaan in de veronderstelling dat er geen kindjes meer kwamen :mrgreen:

Zelf vind ik zoiets ook wel leuk om te krijgen…



http://www.drogisterij.net/Zwitsal_congratulations_box/P/6541222



Daar heb je dan toch ook wel weer veel aan? want je kan ze uit eindelijk voor al je kindjes gebruiken ( mochten ze niet allergisch zijn :wink:)

@Cell wrote:

hhaha Pe, dat is een goeie, maar hoe vraag je dat he…



Dan belt een vriendin, nou wanneer mogen we langskomen? je spreekt iets af en ze vraagt… en wat zou je graag nog willen hebben voor je meisje en ik zeg dan " doe maar een avondje oppassen ofzo?"




Nou meer zo van: "we hoeven geen cadeautjes......maar als je een pan met macaroni mee zou willen brengen dan zijn we daar enorm mee uit de brand geholpen".

En natuurlijk, vaatwassers doen het werk wel, maar wie zet het erin he?

Ik zou daar zelf echt enorm blij van worden!
(En je man waarschijnlijk ook.)

Misschien kan je vragen of mensen ipv cadeau geld doneren aan bv kika of ander doel waar je zelf iets mee hebt. DIt kan je ook in een zinnetje zetten…

weet niet of je dat wat vindt?

dan zeg je toch dat je grotere maat kleding wel op prijs stelt…



of



boekjes

kindercd’s

vulling voor haar spaarpot



ik kreeg zelf leuke dingen die gekocht waren op het thema die ik had in haar kamertje… ( oud hollands)

dat vonden we ook erg leuk.

dus zoiets kan je ook nog proberen…’

en Jade heeft allerlei badeendjes op haar kamertje… dat krijgt ze ook steeds cadeau :inlove:

bij Dave was dat girafjes…



zoiets kan je ook verzinnen he…



of fotolijstjes vragen… dan kan je leuk een muur van haar kamertje vol hangen met verschillende fotolijstjes met babyfoto’s van haar erin… ( die kan je later vervangen voor peuterfoto’s…enzo…)

oo sorry joseetje had dit idee al gemeld :oops:

Ik heb bij onze derde heel veel boeken gekregen, echt heel leuk!

Ik had ook bewust boeken voor wat groteren gevraagd, want de hoeveelheid prentenboeken werd een beetje absurd :lol:



Dit keer wilden we op het kaartje iets zetten van oxfamnovib, dan kunnen ze zelf een kado kiezen (bijv tien kuikens) en dat schenken aan mensen die stukken harder hulp/kado’s nodig hebben…

Bij de oudste en de jongste kreeg ik van die dubbele schaatsjes die je groter kan maken. Vond ik erg leuk!

Erg persoonlijk of iemand het leuk vind, maar een geboortehoroscoop op schrift laten zetten vond ik wel heel origineel en ja… wel interessant ook!

onze buren hadden bij de derde ook oxfamnovib! erg leuk vond ik dat. Je kan zelf kiezen voor wat voor bedrag je iets geeft en dan worden het idd. kuikens, schoolboeken, kippen,warme maaltijden oid voor arme landen…

ik vond het in ieder geval erg leuk!

Luisterboeken, leuk voor alle kindjes en handig voor in de auto!

Ook een heel leuk boekje is het zilveren boekje ‘Dada’. Alles wat glanst en schittert is prachtig, mijn dochtertje vindt het geweldig :inlove: ! ISBN is 9078179015.

Als je van je fam een kraammand krijgt, dan vraag je toch gewoon of ze er een grotere maat kleertjes in doen? En extra hangertjes om die bergen met kleertjes op te hangen :wink:

Een goed doel vind ik ook super natuurlijk!!



Wij kregen van twee stellen een avondje uit cadeau, waarbij zij dan op de baby gingen passen. Ook een lief cadeau!