in het begin heb je last van lekkende borsten

Hoi alllemaal, :hand:



Ik vroeg me af voor de ervaren onder ons, wat doen jullie tegen lekkende borsten in het begin.

Ik heb zelf mijn jongste 9 maanden gevoed, allen heb je in het begin de melkproduktie nog niet goed afgesteld. waardoor je dus onverwachts melk krijgt uit de borsten. Ik droeg in het begin een bh dag en nacht met van die stoffen doekjes om je kleren te beschermen.

Ik kan me herinneren dat ik die bh voor de nachten niet prettig vond. Wat droegen jullie dan, misschien is er een betere oplossing?



Groetjes Paola :vlinder:

Toch die bh, met zoogcompressen… :roll: Ik moest er ook even aan wennen, maar het werkte wel. Nu slaap ik nog steeds op een handdoek, omdat er 's nachts nog wel eens iets uit wil lopen. Vooral nu Leonie al weer 2 nachten doorgeslapen heeft! :dance:

ik heb altijd gelekt… ik gebruikte snachts een handdoek… ik sliep zonder bh, want met bh kon ik echt niet slapen… overdag had ik vaak inlegkruisjes in mn beha :mrgreen: geplakt op een hydrofiele luier… dat zag je tenminste niet onder de kleren… die stomme zoogcompressen wel

Ik gebruik nu Lily Padz, daar zou je zonder bh mee kunnen slapen en dat zijn herbruikbare zoogcompressen. Maar die van mij blijven dus na de eerste nachtvoeding niet meer goed plakken waardoor ze verschuiven en er alsnog melk langs loopt.

ik weet niet of ik de link naar de lilypadz site mag plaatsen, maar op google kun je er ook op zoeken :wink:

Ik heb altijd een dikke handdoek gebruikt waar ik op lag. En gewoon steeds een schoon t-shirt aantrekken… Met bh vond ik dus ook helemaal niets. Een enkele keer lekt het nog wel, maar dan trek ik dus een ander t-shirt aan. (heb een hele stapel t-shirts die ik alleen maar 's nachts draag)

Hier ook heel lang (lees ruim 2 jaar) lekkages gehad. ik gebruikte altijd stoffen zoogcompressen en het eerste jaar ook 's nachts in bed. Daarna ben ik 's nachts overgegaan op een extra dikke handdoek een geen bh meer. Had het idee dat de lekkage zonder bh minder was dan met. Alhoewel ik die handdoek wel heel hard nodig had.

ik had een kraammatje met een handdoek erop in mijn bed liggen… en dan bij voorkeur zonder pyama in bed… Gelukkig kwam Daan zelf vaak genoeg drinken en had ik alleen lekkages als hij dronk en dan aan de andere kant. Daar hadik dan een doekje tegenaan liggen…

Bij Saba was het veel erger dan nu, maar toen droeg ik voedingshempjes (die knelden niet zo) met compressen. Ik heb wat dozen van die dingen versleten… nu bij Tosca lek ik ook, maar lang niet zoveel (geen natte plekken in bed 's nachts gelukkig) en ook nu weer hempjes en compressen. Maar ik heb wel hele goede verhalen over die LilyPadz gehoord :think:.

:shock: ik slaap al bijna 1 jaar met een bh om en dan zoogcompressen erin uiteraard…

tijdens de zwangerschap begon ik al te lekker :shock:

tja en nu soms nog

en ik merk dat de stuwing minder pijn doet met een bh om :dance:



dus ik blijf nog wel effe zo slapen :wink:

ik draag dag en nacht een bh met wegwerp zoogcompressen, ik lek niet veel, maar toch…

Ik slaap door het lekken verplicht op m’n rug (ben eigenlijk een halfbuikslaper, was na m’n zwangerschap verheugd dat ik weer op m’n buik zou kunnen slapen, maar nu dus nog niet… :frowning: ).

Ik stop heel charmant 2 opgevouwen hydrofieldoeken onder m’n pyama. Is wel nodig, want mijn dochter slaapt eigenlijk altijd door tot zo’n uur of 9:30… En dan staan m’n borsten vrijwel op knappen… Luxeprobleem dus :mrgreen:

Mij is op de Bvcursus verteld dat je juist door die zoogcompressen gaat lekken. Ik heb ze dus niet gebruikt en voorals nog weinig lekkages, heel soms s’ochtends, meestal komt ons mopje dan al om te drinken zo niet en het is echt erg… dan zet ik gewoon de kolf er even op.

Ik vind het idee met die hemdjes en zoogcompressen een uitstekend idee. maar dan wel strechhemd, dan blijven de zoogcompressen hopelijk beter zitten.



Ik praat nu al over bv,terwijl ik nog niet… zwanger ben, wel bezig voor een derde kindje, zucht… :dance:



leuk om jullie reacties te lezen :smiley:



Groetjes Paola :vlinder:

:think: bij Renzo alleen de eerste weekjes met bh geslapen en al snle zonder die stomme wattenschijven gekunt…

Nu dus echt niet :wall:

Ik sliep eerst met bh en spuugdoekjes erin…erg handig had ik ze gelijk bij de hand!

Door mijn allergie en de warmte van die dikke (.)(.) kreeg ik eczeem onder mijn borsten dus zonder bh en t shirt geslapen met de lilly padz…

Lilypadz zijn toch alleen handig vind ik als je echt uit gaat en dus idd niet die toch vaak zichtbare proppen niet wil…bij mij hoopte er toch vaak wat melk in op en dat vielmer dan uit als je hem eraf haalde :wall: irritant en dat voor 25 euro :shock:

En nu…nu op de dag gewoon die irritante wattenschijven want ik lek als nooit tevoren :roll:

Vooral als ik voedt…de ander schiet toe en als die al wat vol zit tja dan lek ik erg!

En in de nacht gaat het wel oke met een t shirt,als ie nat word is dat pech maar meestal gaat het wel goed…

Hahaha ik krijg dus van dit neer te tikken trs :inlove: gelukkig zitten er wattenschijven in :wink:

@renzosmam wrote:

Lilypadz zijn toch alleen handig vind ik als je echt uit gaat en dus idd niet die toch vaak zichtbare proppen niet wil…bij mij hoopte er toch vaak wat melk in op en dat vielmer dan uit als je hem eraf haalde :wall: irritant en dat voor 25 euro :shock:


Als het goed is drukken de lillypadz je borstklieren dicht zodat er geen melk uit kan komen, als ze tenminste goed vast geplakt zitten. Ik heb er in elk geval geen last van, druk ze goed tegen de tepel aan en dan komt er geen melk.

ja maar als ik het koud had gehad :oops: ofzo frommelde er toch melk tussen :roll:

De eerste tijd sliep ik met bh en zoogcompressen, maar die verschoven steeds en dan lekte ik nog. Dus als ik er nu last van heb, als Mara ineens weer doorslaapt, gebruik ik gewoon een handdoek en dat werkt veel beter! Maar lekker slapen is anders met van die enorme dingen! Ze zitten dan echt in de weg! :?