Mijn dochter wordt in april 4 jaar. Zij gaat tot de zomervakantie alleen 's ochtends naar school, daarna pas hele dagen.
Protocol op de school…
En als je werkt?? Nou had lasse hier wel naar GO gekund maar was als je op een BSO zit?
Bij mij was het advies (lasse zit sinds kort op school) om daar waar mogelijk op te bouwen. Wij werken allebei onregelmatig dus soms houden we hem een middag thuis of mag hij nog lekker spelen met vriendje bij GO. Soms na school naar GO als vorm van BSO en soms haalt een van ons hem op.
Maar hij is van de week ziek geweest dus sowieso maar twee ochtenden geweest maar volgende week wil ik er sowieso twee hele dagen in proppen en ook daarna naar GO.
ik wil juist hele dagen als uitgangspunt nemen, maar de dame aan de telefoon deed overkomen alsof het gebruikelijk is de eerste tijd halve dagen naar school te gaan, en dan kom ik op de dagen dat jasper naar het KDV gaat dus niet goed uit
Toen onze oudste vorig jaar begon zijn wij ook van hele dagen uit gegaan (hij is direct na de zomer begonnen) en als hij het niet trok hield ik hem lekker een middagje thuis en lag hij heerlijk te knorren in zijn bed.
Maar ging hem niet structureel maar halve dagen heen laten gaan hoor!
De middelste zo gezegd dus maar halve dagen vanwege beleid.
hier is het sowieso voor alle kindjes die na 1 januari 4 worden dat ze maar halve dagen gaan de rest van het jaar…
Heb het onze middelste nog maar niet vertelt… maar denk dat hij het daar niet zo mee eens gaat zijn, maar ja, dat zijn hier schoolregels en helaas is hij in januari pas 4, dus zal hij toch echt tot de zomer alleen de ochtenden gaan.
oeps… ik hoop dat dat hier idd niet zo is… ik heb er niets over gehoord
hier gaat het dus ook net zo als bij mamamarije! groep 0 heeft alleen ochtenden!
zelf werk ik niet, dus dat scheelt, maar hier gaan de kindjes die vanaf januari instromen in de middag naar de bso…tenminste… de kindjes waar dat voor van toepassing is.
Dan is er een groepje met allemaal 4 jarigen die in de middag samen zijn. Blijkbaar zijn het er genoeg dat dat uikan voor de BSO, want zag het vorig jaar en hoorde er nu ook al ouders over dat hun kindje van jan/feb een plekje had voor de bso op de middag.
tja de bso is natuurlijk in het gat gesprongen dat ontstond.
School heeft deze regeling eigenlijk altijd gehad hier, maar pas de laatste jaren is het zo dat er voor ouders dan een ‘probleem’ is van ‘waar blijft mijn kind dan in de middag’.
Tja dan is het een vrij korte klap dat de BSO daar inspringt en die opvanguurtjes op zich neemt.
Achterbuurmeisje gaat daar dan ook 2 middagen heen en wat ik begreep van de buurvrouw is het dan wel veeeeel rustiger op de de BSO. Niet alleen qua aantal kinderen natuurlijk, maar ook qua bezigheden. Er is dan veel rust en ruimte voor die kleutertjes om even rustig op de bank te zitten, boekjes voor te lezen en er wordt zelfs door een paar afentoe een oogje dicht gedaan :thumbup:
hier niks van gemerkt dat ze verwachten dat ze alleen de ochtenden komen. Onze kinderen zijn voor ze naar school gaan al gewend aan 2 dagen creche en 3 ochtenden psz dus de overgang naar school is niet groot. Ik heb ze (de 2 die nu naar school gaan dan) ook eigenlijk nooit een middag thuisgehouden. Ze kunnen het aan en ik ben van mening dat ze ook iets mogen leren over “verplichtingen” in het leven en school hoort daar wat mij betreft bij. (nog even afgezien van het feit dat ik zelf ook 3 dagen werk en ze dus niet elk gewenst moment maar zo thuis kan houden).
Tuurlijk, als je een kind hebt dat anders 's middags op instorten staat kan je overwegen eens een middag over te slaan.
Ruben zijn groep 0 had het gewone kleuterschema; ma, di en do hele dag, wo en vr middag vrij. Op onze school wordt ook geen onderscheid gemaakt tussen jongste en oudste kleuters wat de schooltijden betreft.