Even een vraagje: wout is altijd een lekker gevuld mannetje geweest, totaal niet dik hoor, maar wel zo’n mannetje met korte beentjes en een groot hoofd :lol: Zijn gewicht zat altijd boven het gemiddelde en zijn lengte eronder. Maar goed, nu mijn vraag: in augustus is hij op het cb gewogen en toen woog hij 14,6 kg en was hij 91cm. Maar nu woog ik hem thuis op de nieuwe weegschaal en hij woog 14 kg??? Hij is ongeveer 94/95 cm lang (moet ik nog even nameten). Hij is dus in gewicht niets aangekomen. Als ik op de tabel kijk zit hij nu onder het gemiddelde. Mijn vraag is dus: is dat erg, als je kind van 3 niets aankomt in een jaar tijd?
Hoi Laura!
Ik heb dat bij Noa ook wel gezien, op een gegeven moment zijn ze op een leeftijd dat ze niet veel groeien, of alleen in de lengte.
Bij Noa ook, die is al zolang ik me kan herinneren rond de 20 kilo
en dat is ze nog steeds
zeker al langer dan een jaar.
Ik zou me niet ongerust maken, behalve als hij gaat afvallen, dan zou ik het wel even in de gaten houden of navragen bij de arts.
succes!
kan het niet aan de weegschaal liggen…
Ik weeg op de weegschaal bij mijn ouders ook minder dan thuis.
En merijn is vorige week gewogen tijdens zijn laatste CB bezoek voor hij naar school gaat. Hij bleek daar 16.9 kilo te wegen, terwijl we hem laatst thuis gewogen hadden en daar was hij bijna 18 kilo… Dus het kan ook aan de weegschaal liggen.
ja dat kan idd ook nog
je moet echt nooit de weegschaal van het CB met die van thuis vergelijken
altijd dezelfde aanhouden.
Ja dat zou idd ook nog wel kunnen. Deze is nieuw dus ik heb ook geen vergelijk nog. Zou wel jammer zijn want ik woog zelf ook een halve kilo minder dan ik dacht, en dat was nou juist zo leuk :?
Het volgende cb bezoek is nog niet gepland, zal rond 3 jr en 6 mnd zijn. Over een maand of 2 dus pas. Maar goed, het kan dus wel dat ze niet aankomen in een jaar tijd…Zal hem maar blijven wegen om te zien dat ie niet afvalt dan.
kan inderdaad goed aan de weegschaal liggen. Maar Tijmen woog ook niet veel meer dan een jaar geleden. Die is 95 cm en woog 13,9 kg bij de laatste check en de keer daarvoor 13,5 ofzo.
(en eerst was hij een lekker bol manneke, meer zoals Iven)
okee, dat stelt gerust :thumbup:
Wola, als het gewicht en de lengte niet erg veel is gewijzigd in een jaar wordt op het CB gekeken naar het eetpatroon van je kindje. Althans zo deden ze het bij een vriendin van me. Haar kindje heeft echter wel een vrij slecht eetpatroon dus zij moet iedere 3 mnd terug komen en als het na 3 x nog niet is gewijzigd moet ze naar de dietiste en de kinderarts om het eetpatroon te bespreken en aan te pakken.
Dus ik weet niet hoe Wout eet?
ps… verder alles ok?
Hoi!
Zou m op de weegschaal van CB laten wegen, dan weet je hoe het zit en of je iets moet doen. Weegschalen kunnen gemakkelijk 2kg verschillen van elkaar. Of je weegt Wout over een maandje nog eens op je eigen weegschaal natuurlijk. In een jaar niets aankomen is wat ongebruikelijk. Het lijkt me wel goed om na te gaan of dat het geval is.
groetjes!
Dank voor jullie antwoorden. Ik heb niet het idee dat wout echt te weinig eet, al is hij geen flinke eter. Groenten eet hij sowiezo niet…Fruit wisselend eigenlijk. Maar hij krijgt wel extra vitamines omdat hij dus slecht groenten eet…hmmm :think: klinkt toch niet zo best als ik het zo opschrijf he? Ik zal m extra gaan wegen komende periode, eens zien of hij wat aankomt.
Natas, gaat verder wel goed hier hoor, lief dat je er naar vraagt!
Wij hebben dat ook gehad. In 1 jaar tijd is Kian slechts 850 gram aangekomen terwijl hij wel 7 cm is gegroeid. Hij heeft van die perioden (soms een paar dagen soms 2 weken) dat hij slecht eet. En avondeten eet hij amper. Paar hapjes en dan vindt hij het genoeg. Daarbij beweegt hij echt wel meer. En hij is ook een paar keer ziek geweest (kost ook veel energie).
Wola, de vriendin die ik omschrijf haar kindje eet ook geen groente of fruit of toch weinig.
Ook weinig brood snel een beschuitje ofzo.
zij hebben nu gewoon hulp omdat hij wel alles heeft gegeten maar het gewoon weigert. Ondertussen is het gewoon een pedagogisch probleem geworden.
Ik hoop dat dat bij jou meevalt.
Succes in ieder geval!
Natas
Volgens mij komen ze tussen de 2 en de 3 jaar niet zo veel meer aan.
Althans dat hoop ik dan,mijn zoontje word 16 augustus pas 2 en die woog 8 mei 16,6 kilo bij 96 cm lang.
Hij weegt namelijk teveel,en ik hoop dat hij niet zo hard meer aankomt nu.
Nu kan het idd heel erg verschillen bij het cb en bij je thuis,
hier thuis woog hij vanmorgen 17 kilo zwaar.
Ik moet 25 mei weer terug komen,dan hoop ik dat hij niet bijgekomen is in gewicht.
Ik ben wel blij dat hij erg lang is,dan oogt hij tenminste niet zo dik.
Hij oogt toch niet echt dik?of wel?
Maar ik vind je zoon heel mooi in verhouding hoor.
zijn lengte en gewicht passen heel goed bijelkaar.
groetjes Bianca
Je kunt echt niet zien dat hij nog 2 moet worden…hij is gewoon zwaarder en langer dan Wout. Dik oogt hij niet, wel stevig. Hij zit vast aan de bovenlijn van de groeicurve? Of zit hij er boven? Ik ben wel een beetje verbaasd zal ik eerlijk zeggen, mijn jongste wordt in september ook 2, maar dat is een scharminkeltje, even voor t vergelijk :lol:
oja, hij is 10kg en ongeveer 85 cm
hoi wola,
je hebt echt 2 knappe mannetjes hoor.
Mika zit flink boven de curve,hij hoort nu 85 cm lang te zijn,en hij is 96 cm dus is hij al 11 cm langer dan gemiddeld.
Met zijn gewicht hoort hij ±13 kilo te wegen denk ik.
hij weegt er dan bijna 4 te zwaar.
Maar thnx,sommige mensen vinden hem echt stevig ogen.
Ikzelf zie het niet zo.
ik had ook een dieet gekregen de andere keer bij het cb,maar dat heeft helaas niet geholpen.
Daarom hoop ik dat hij echt mi9nder aan is gekomen,en ook minder aankomt dan normaal.
Ik vind je mannetje echt mooi in verhouding hoor,niet dik en niet dun,gewoon goed .
Fijne avond.
Ik zou het toch wel even goed in de gaten houden.
Wij lopen met Tim bij de kinderarts inmiddels. Die is al 8 maanden lang niet gegroeid. Maar bij hem is het zowel de lengte als gewicht. Hij wordt in september vier jaar en weegt maar 13,5 kilo bij 99 cm. Hij zou eigenlijk rond de 16 a 17 kilo moeten wegen en rond de 1,05 mtr moeten zijn.
Maar goed, Tim heeft nog wel wat bijkomende problemen, vandaar dat hij nu uitgebreid onderzocht wordt.