in dubio.. kleed laten liggen of niet?

Ehm… wij hebben sinds een paar dagen een vloerkleed liggen in de woonkamer, maar ben nu toch in dubio of het zo verstandig was…

Cody, ons geliefd hondje, mag er erg graag op liggen snurken… Niet 's avonds als de kids naar boven zijn, maar wel overdag als de kids er op spelen… hij duikt er tussen of aan de rand en houd ze uren tussen het gekrakeel gezelschap… vanavond stond hij op… met de lego aan zijn vacht geplakt…

Had ik al gezegd dat wij een werelds lieve hond hebben? :inlove:

Alleen maak ik me wel bang voor hondengeur. Ik bedoel… zijn kussen krijgt wekelijks een frisse hoes en maandelijks gaat het hele kussen in de was. De mond word dagelijks even uitgenomen en we doen er veel aan om te voorkomen dat Cody zijn geur straks het hele huis overneemt.

Maar zo’n kleed… ik kan het enkel maar stofzuigen. Het is niet hoogpolig, dus zou dat genoeg zijn? of…

Hoe doen jullie dat? gewoon geen kleed of ga je met verfrissers aan de slag, leg je het soms buiten, schrob je het eens in de zoveel tijd…?

Kleed versus Cody… wie wint? :mrgreen:

Ik zou de hond leren dat hij niet op het kleed mag liggen. Ik vind het ook niet zo fris namelijk. Net als een hond op de bank.

Zonde van je mooie kleed ook!

Maarreh lief beestje hoor, met zijn lego :mrgreen:

volgens mij ging ik ook voor Cody niet op het kleed training… de vorige hond van mijn ouders heeft dat ook prima kunnen leren, dus die lieverd van jullie vast ook :thumbup: .

hm… :doh: Daar heb ik dus helemaal niet aangedacht :doh:

Deels ook omdat de kids een grote gun factor hebben… die spelen op het kleed en roepen hem bij zich… eh… dus… eh. Dan moet ik die ook even trainen dat ze dat dus niet doen… hm… geloof dat mijn luie aard me parten speelt… de gedachte om het kleed naar boven te doen speelt wel veel door mijn hoofd. :oops:

Wij hadden vroeger 2 grote Perzische tapijten in de woonkamer liggen en een hond met halflange beharing, nog nooit heeft het naar de typische " hondengeur" geroken in ons huis.

Mijn moeder stofzuigde 3x in de week en eens in de 1/2 jaar werden de kleden behandel met een shamporeller (Je kunt dus wel meer dan enkel stofzuigen alleen doe je dat nie wekelijks).

Natuurlijk kun je je hond erop trainen niet op het kleed mag maar je hond wil bij je kinderen zijn en met hen spelen, liggen waar zij zijn. Dat is zijn natuur en je hebt 'm toch juist voor die gezelligheid?

Dus ik zou zeggen, neem het op de koop toe en vindt je het te onhygienisch (wat ik bij goed onderhoud van tapijt en dier onzin vindt, mits je kinderen nog in kruipfase zitten) dan doe het kleed de deur uit.

Bij de action heb je een paarse spuitbus ‘tapijt/vloerkleed’ verfrisser/schoonmaker.

Spuit je op je kleed, is in eerste instantie een soort wit schuim.

Trekt even in, dan de stofzuiger erover heen en het reinigt je vloerkleed en ruikt fris.

Geen kleed. Hier ook 2 keer een kleed gehad en was ook favo slaapplekje geworden van onze hond. En vooral als ie nat was van buiten lekker rennen op de mat om helemaal droog te worden. En na een tijdje begon de mat toch echt naar muffe hond te ruiken, daarna nog een keer een kleed in de aanbieding gekocht maar ook die lag al snel buiten.

Hier dus geen kleed meer met een hond.

iewww… een natte hond zou bij ons sowieso al niet binnen komen…Als Cody nat is, bijvoorbeeld omdat hij gezwommen heeft, dan blijft hij in de verwarmde garage tot hij droog is…Anders snap ik wel hoe een kleed snel vies kan ruiken, dan gebruikt de hond het als handdoek…

Maar goed, ik ga voor de optie afleren…tot op heden is het vandaag wel goed gelukt hem steeds van het kleed af te krijgen, aan het eind van de dag hoefde ik maar te zeggen “niet op kleed” en hij droop weer af. En ja we hebben hem wel voor de gezelligheid, maar de kids gaven ook aan dat het niet altijd handig was, hij gaat rustig bovenop speelgoed liggen en ligt ook vaak gewoon danig ih de weg.

tja ik zou voor de makkelijke weg kiezen en het kleed wegdoen (of naar boven)

wij hebben sinds juli ook een hond, maar geen kleed meer beneden, ook de speelkleden zijn de deur uit.

nu hebben wij vloerverwarming, dus voor de kids is het warm op de vloer.

Ik maak mijn kleed altijd schoon met een sopje van driehoek groene zeep (jeweetwel die in dat potje)

Ik heb vroeger vloerkleden verkocht… hele dure… en de winkel gebruikte dit zelf ook tegen vlekken, maar ook om de kleden die op de showroomvloer lagen af en toe op te frissen.

Ik heb een vloerwisser/dweil waarvan ik de dweil vast kan zetten. (jeweetwel zo’n doek,geen mop)

Ik wring de dweil heel goed uit (gebruik niet teveel sop!!) en dan haal ik de dweil (met de pool mee) over het kleed.

Toen ik een hond had deed ik dit elke week, en toen ze heel ziek en oud werd zelfs vaker (ivm ongelukjes en oude honden gaan op den duur nou eenmaal naar oude honden ruiken…) maar nu doe ik het maar 1x per 2,5 maand.

Een hond verbieden op het kleed te komen werkt denk ik beter, maar ik vond dat een beetje sneu… juist omdat het zo gezellig was als ze lekker lag te rollen en te dollen op dat kleed.

Ze hoorde er gewoonweg teveel bij om haar dit heerlijk warme zachte en gezellige plekje te onthouden :lol:

…mis haar trouwens wel heel erg…

We zijn nu een aantal dagen al heel streng en nu hoeven we enkel nog maar te roepen Cody! en dan druipt hij al af naar zijn mand. Dus ik heb goede hoop dat we het hem grotendeels kunnen afleren… en er blijft nog genoeg gezelligheid over :wink:

Wij hebben altijd kleden en honden gehad en geen typische hondenlucht. Natte honden kwamen niet in de kamer, eerst drogen in de warme keuken.

Kleed kun je idd afdoen met een lap met ammonia (als materiaal er tegen kan) of groene zeep sopje.

Met spuitbussen met chemisch spul ben ik met dieren altijd wat voorzichtig.

Bij opa en oma ligt J altijd half op de hond op het kleed voor de kachel :inlove: . Maarja de ene hond zal meer “lijflucht” hebben dan de andere.

@Cell wrote:

We zijn nu een aantal dagen al heel streng en nu hoeven we enkel nog maar te roepen Cody! en dan druipt hij al af naar zijn mand. Dus ik heb goede hoop dat we het hem grotendeels kunnen afleren… en er blijft nog genoeg gezelligheid over :wink:

yeahhh!!