in de zomer sneller zindelijk

dit verhaal heb ik zelf gehoord van een vrouw die al heel wat keertjes mama is geweest en die vertelde mij dat ze haar zoontje in de zomer in no time zindelijk had en de 2de nog sneller dan de eerste ze deed ze dan als ze de hele dag thuis met de kids was geen broekje aan helemaal niks en als ze dan lekker buiten aan het spelen waren zaten ze in eens onder de plas en poep vies zou je zeggen maar ze deed ze dan gelijk wassen maar de 2 de keer gebeurde het nog een keer weer wassen maar de 3de keer zeiden ze al mama potje en toen waren ze zindelijk blijkbaar vonden ze het zo vies dat ze graag even op het potje gingen wat een verhaal he hahaha

Hey Peggy,



Die ga ik onthouden!

Thanx



Groetjes Noor

Hoi meiden

Mijn schoonzus heeft een meisje van 6 jaar en is in de winter geboren en ze is met haar 3 en een half jaar zindelijkheids training gaan doen maar het kind is nog steeds niet goed zindelijk ze plast nogaltijd in haar broek als ze thuis is.

Op school gaat het goed maar zodra ze thuis is dan plast ze voortdurend in haar broek ze wil gewoon niet zindelijk worden thuis. :wall: :wall: :wall: .

Het is wel zo dat die kleine door haar vader vreselijk word verwent en als ze het in haar broek doet dan wordt het beloond misschien ligt het daar wel aan :naughty: .



Groetjes Shirley

:wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :think:

Volgens mij maakt het niet uit in welke jaargetijde je dat doet. Het gaat erom dat je zelf er ook tijd voor hebt. Mijn oudste was 2 jaar en 4 maanden toen hij het zelf een beetje aangaf. Dit was in november. ij was binnen 2 weken zindelijk.

De tweede hebben zindelijk gemaakt in januari/februari. Hij was toen ook ruim 2 geweest. Ze moeten er ook wel aan toe zijn. En je moet heel veel geduld en onderbroeken hebben. :wink:

Succes ermee.



Liefs Chantal

het komt vnl, omdat je kinderen in de zomer in hun blote kont buiten in de tuin kunt laten spelen.

ze kunnen dan zo op het potje gaan zitten zonder eerst kleren uit te moeten doen.

is dan ook handig om kinderen eerst broeken met elastiek aan te doen, die kunnen ze zo naar beneden duwen.

Mensen kunnen onze tuin inkijken dus in blote kont lopen is geen optie.

Ik heb mijn zoon (2 jaar en 3 maanden) 2 dagen in een zwembroekje laten lopen, maar daar plaste en poepte hij gewoon in. Ik wacht het af tot ie het zelf aangeeft en anders na zijn derde verjaardag. Dat heb ik toen met zijn broer ook gedaan, gewoon gezegd dat ie groot genoeg is voor onderbroekjes en die was zo goed als zindelijk (tot voor kort, maar daar maak ik even een aparte topic voor aan).

Je kunt natuurlijk ook niet van een kind verwachten dat hij/zij met 2 dagen zindelijk is. Natuurlijk poept en plast hij/zij de eerste dagen in de broek. Voor het poepen kun je luierinlegdoekjes gebruiken. Als je al na 2 dagen stopt dan krijgt je kind ook geen kans om het vies te vinden. Er is dus veel geduld voor nodig.



Liefs Chantal

Wat hebben jouw kids een leuke namen Chantal!

Dank je,

Lekker hollands en niet moeilijk. Daar houden wij niet van. Trouwens die van jou kinderen zijn ook leuk hoor. Ook namen die ze zelf uitkunnen spreken.



Liefs Chantal

@Chantal wrote:

Je kunt natuurlijk ook niet van een kind verwachten dat hij/zij met 2 dagen zindelijk is. Natuurlijk poept en plast hij/zij de eerste dagen in de broek. Voor het poepen kun je luierinlegdoekjes gebruiken. Als je al na 2 dagen stopt dan krijgt je kind ook geen kans om het vies te vinden. Er is dus veel geduld voor nodig.



Liefs Chantal




Mijn oudste was het wel, maar die was toen al ruim 3 jaar. Ik heb alle geduld van de wereld en wacht liever tot mijn jongste zelf wat meer initiatief toont. Hij wil nu graag wel op de wc zitten (doet ook zijn broek naar beneden en zit dan in romper en luier), roep gelijk ‘klaar’ en wil dan doortrekken en handen wassen. Volgens mij is het nog meer spelen dan echt zindelijk willen worden, vandaar dat ik het na die 2 dagen (en daarna was het ook geen zwembroekenweer meer) het wel goed vind.