Ik heb dus het idee dat hij zichzelf begrenst door lekker rustig in de box te zitten. Hij heeft daar veel minder omver te halen, hij speelt rustig, hij kan er geen grap mee uit halen zeg maar :mrgreen:
Hier precies zo. Ik ben er zelfs van overtuigd dat de box Sam af en toe gewoon even tot rust kan brengen. Zichzelf begrenzen kan ie nog niet en die spijlen doen hun werk wel :mrgreen:
Dat idee heb ik bij Djanel ook. Hij is een enorme wildebras en haalt alles uit en overhoop. In de box speelt hij rustig en heb ik ook even een momentje rust.
Bij die andere twee had ik geen box, maar bij hem GELUKKIG wel
Ik heb dus het idee dat hij zichzelf begrenst door lekker rustig in de box te zitten. Hij heeft daar veel minder omver te halen, hij speelt rustig, hij kan er geen grap mee uit halen zeg maar :mrgreen:
Hier precies zo. Ik ben er zelfs van overtuigd dat de box Sam af en toe gewoon even tot rust kan brengen. Zichzelf begrenzen kan ie nog niet en die spijlen doen hun werk wel :mrgreen:
Dat idee heb ik bij Djanel ook. Hij is een enorme wildebras en haalt alles uit en overhoop. In de box speelt hij rustig en heb ik ook even een momentje rust.
Oke, testje…
Is Sam ook ingebakerd als baby??
8)
Yep! Na 4 dagen al.Zelfs op advies van de kraamhulp ( eentje met 30 jaar ervaring). Druk druk druk en maar maaien met die armpjes. :?
Oke, testje…
8)
Yep! Na 4 dagen al.Zelfs op advies van de kraamhulp ( eentje met 30 jaar ervaring). Druk druk druk en maar maaien met die armpjes. :?
Lev dus ook en Djanel volgens mij ook.
Was gewoon benieuwd, misschien heeft het een met het ander te maken
Het is ook wel een logische link vind ik. Als ik nu bedenk dat toen Sam geboren werd ( hij was alleen met z’n koppie ‘buiten’ zeg maar) hij al lawaai maakte vind ik dat achteraf ook zo bij 'm passen.
hier heeft de box gestaan tot een paar dagen voor z’n eerste verjaardag, toen weg om plek te maken voor de visite :mrgreen:
hij zat er toen al maanden niet meer in hoor, sinds meneer ging kruipen was het al klaar met de box.
hij werd er hysterisch van, ‘opgesloten’ zitten.
het kdv heeft het nog even geprobeerd omdat ze bang waren dat hij omver gekegeld zou worden door andere kindjes als hij los rond kroop (verticale groep) heeft niet lang geduurd :lol: zij werden ook gek van z’n gillen en driftaanvallen. met los kruipen en nu los stappen langs alles gaat het prima :thumbup:
hij mag niet overal aan zitten, dat moet je tig keer herhalen maar het gaat goed :thumbup:
Olivier zit ook nog geregeld in de box! Nu is het de gewoonte dat hij als ik kook, of manlief, dan mag hij in de box spelen en mag er ook een dvdtje op bv. Elmo. Dan zit hij heel rustig te spelen en te kijken.
Een paar maandjes terug zetten we hem er ook in om hem duidelijk te begrenzen, hij kwam anders niet tot gericht spelen en ‘rende’ van hot naar her af en toe.
Nu zijn we wel aan het denken over hoe we het over een paar maandjes gaan doen als zijn zusje wordt geboren, want eigenlijk wil ik de box voor allebei gaan gebruiken :shifty: :think: …
Ook hier staat de box nog in de kamer en ook hier staat hij er niet voor niets! Maurice gaat eigenlijk op de dagen dat ik thuis ben (ik werk 2 dagen) nog in de box. Natuurlijk niet de hele dag, maar 's morgens een uurtje en tijdens het koken! Ook als ik ff snel naar buiten moet, gaat hij ff in de box. Als ik hem vertel dat hij even in de box moet en waarom, vindt hij dat prima en gaat hij lekker spelen.
We zijn ook nog niet van plan om de box eruit te doen… Het is toch een veilige plek voor hem om te spelen. Maar ik begrijp heel goed dat sommige kindjes dit niet pikken en zich echt opgesloten voelen!
Oke, testje…
8)
Lev dus ook en Djanel volgens mij ook.
Was gewoon benieuwd, misschien heeft het een met het ander te maken
sophie is niet ingebakerd geweest, maar ik sluit me helemaal aan bij jullie verhaal. Dus of het een ook echt met een ander te maken heft weet ik niet… Maar de box is hier echt even een momentje van tot rust komen voor haar. Is ook de enige plek waar ze gewoon rustig kan spelen. Voor de rest sjeest ze de hele dag de kamer door met haar loopauto, kruipend of om te oefenen met lopen.