hoihoi,
Vraagje aan de moeders met meerdere kleine kindjes die rondlopen in huis.
Onze kleinste van net 2 weekies oud ligt af en toe in de box in de woonkamer, terwijl de oudere 2 hier spelen.
Maar ik ben wel eens bang, omdat de oudere kindjes soms ook wel eens met iets gooien (hoewel ik dat uiteraard verbied’.
Hoe gaan jullie daar mee om. Leggen jullie de baby bijvoorbeeld altijd weer op bed om te slapen, of toch ook wel in de box.
Groetjes van mij
Hier geen andere kindjes maar Veron ging eigenlijk altyd na bed na de voeding en heel veel kusjes … al is het maar gewoon voor de rust en niet te veel prikkels
dylano ligt hier overdag vrijwel altijd in de box, en chayenne speelt ook gewoon beneden.
moet wel eerlijk zeggen dat ik liever had gehad dat dylano in bed lag en dat ook steeds meer probeer aan te wennen.
( hij ligt veel in de box omdat ik een auto imuunziekte heb waardoor ik hem soms niet kan dragen en daardoor dan ook niet met hem naar beneden zou kunnen lopen, dus hem dan liever bij me heb.)
Goede vraag. Wij hebben onze jongste altijd de 3 r-en gegeven. Vond het zelf al te druk voor de kleine als er kinderen aan het spelen zijn. Die houden namelijk geen rekening met een baby maar meer met hun eigen speelgoed.
Dus wij deden:
- voeden
- knuffelen
- box even spelen
- zodra moeheidsignalen kwamen hup naar bed toe
De eerste weekjes lag Daantje overdag altijd in de box te slapen. Hij wilde er heel graag bij zijn en werd heel onrustig alleen boven in zijn bedje. Tot hij een weekje of 5-6 was, en hij niet meer wilde slapen in de box, legde ik hem in zijn bedje en ging het wel goed…
Lucas slaapt overdag altijd in de box, en slaapt alleen zijn avond- en nachtslaap in bed.
De reden hiervoor is dat Lucas een afgeplat achterhoofd heeft ivm een voorkeurshouding.
Nu was ik er gelukkig snel bij (8 weken), maar het is nog niet zoals het zou moeten zijn.
Daarom slaapt Lucas 's nachts in bed in een stablillisatiekussen, waarin hij gedwongen word op zijn zij te slapen, en was het advies (we lopen bij een fysio) om hem overdag zoveel mogelijk op zijn buik te slapen te leggen. En dat gebeurt dus onder toezicht, en dan is de box de enige mogelijkheid.
Maar als dat allemaal niet hoefde, dan lag Lucas ook gewoon in bed hoor.
We hebben in ieder geval geluk dat hij het allemaal pikt, want de kans bestaat dat ze niet meer in bed willen slapen, als ze anders gewend zijn.
@mv2kids wrote:
De eerste weekjes lag Daantje overdag altijd in de box te slapen. Hij wilde er heel graag bij zijn en werd heel onrustig alleen boven in zijn bedje. Tot hij een weekje of 5-6 was, en hij niet meer wilde slapen in de box, legde ik hem in zijn bedje en ging het wel goed…
Hier net zo, maar dan tot een week of 8.
Groetjes Renate