In "blijde" verwachting van tweeling en erg ziek s

Hoi allemaal,

Allereerst iedereen die in verwachting is gefeliciteerd!

Zoals jullie in mijn tekst kunnen lezen ben ik in verwachting van een tweeling ik ben nu ruim 10 weken zwanger ( ik ben 24 jaar).

Ik wilde advies aan jullie vragen:

S `nachts om 4 uur ben ik al wakker en beroerd winderig, maag draait

heb geen honger maar eet dan wel wat heb al van alles geprobeerd crackers, vanillevla, beschuit etc. licht ontbijtje op bed.

Ik blijf dan stil liggen tot mijn wekker gaat om 06.30 uur ik ga dan rustig overeind doe er bijna 20 minuten over daarna loop ik naar de wc en jah hoor overgeven (gal) elke morgen is het raak. ik heb nu al 2 weken een prop in mijn keel.

Ik voel me een beetje een zeur tegenover mijn vriend maar ik wordt er hopeloos van hebben jullie hier ook last van en gaat het echt over met 12 weken ?

Het is onze eerste zwangerschap en ik werk nog fulltime maar mijn energie is op dit moment gewoon weg.

Iemand tips of zijn er hier meer mensen die zwanger zijn / geweest van een tweeling ?

Groetjes,

Angelique

Ik ben niet zwanger van een tweeling, maar wil je wel zeggen dat het natuurlijk wel erger is bij een tweeling, dat weet je zelf ook vast wel. Meestal gaat het wel over bij 12 weken ongeveer, maar dat hoeft natuurlijk niet want iedere zw.schap is anders. Ik ben helemaal niet misselijk geweest bij de eerste en nu wel een beetje. Ik eet over de dag kleine beetjes en moet idd smorgens in bed eerst wat eten voor ik opsta. Ik eet dan een beschuitje met appelstroop en als ik dan rustig opsta gaat het goed. Ik hoop dat er nog meer mensen zijn met tips want wat je doet is eigenlijk al goed. Als het echt heel erg word kun je bij de huisarts vragen om Emasafene zetpillen, die schijnen erg goed te helpen. En zelf gemberthee maken of gemberkoekjes eten helpt bij mij ook erg goed. Sommige zeggen cola drinken, maar dat heeft bij mij geen effect.

En wat je werk betrefd, luister naar je lichaam, gaat het echt niet meld je je ziek, want je hebt er 2 in je buik en das echt niet niks!

Heel veel succes meis

xxx nanda

Angelique, geef je enkel smprgens over of ook overdag?

Ik geef nog steedss vaak smorgens over (ook gal en maagzuur) en heb nu echt zoiets van laat maar komen, eens die maag weer tot rust is gekomen na 10 minuten kan ik aan mijn dag beginnen en dat helpt wel.

Tegen de misselijkheid overdag mag ik wel een aantal medicijnen innemen van de gynaecoloog, maar die helpen niet echt.

vaak kleine beetjes eten, vooral droge koekjes en beschuitjes enzo helpt nog het beste bij mij.

En ik drink sinds een paar weken 3 keer per dag een glas water met een scheutje Molcosan van Dr. vogel is (is het wei van melk) en dat helpt ook moet ik zeggen.

Proficiat in elk geval en probeer er toch een beetje van te genieten hoor!!!

Hoi Angelique,

Ja ik ben ook een tweelingmama!!! Hartstikke gefeliciteerd joh!

Tis echt supergaaf hoor, een tweeling! :inlove:

Luna het hoeft niet altijd zo te zijn hoor, dat je van een tweelingzwangerschap meer ziek bent. Ik was bij Finn en Mees minder misselijk de eerste weken dan dat ik deze zwangerschap ben geweest. Alletwee de keren stopte het zo rond de 13 weken. (gelukkig!!)

Deze zwangerschap was ik zelfs meer moe en de hele dag misselijk, dat had ik bij Finn en Mees echt minder.

Maar inderdaad , geen enkele zwschap is hetzelfde. :smiley:

Angelique hopenlijk voor jou stopt het direct rond de 12/13 weken en kun je lekker gaan genieten. :smiley:

Begint je buik al te groeien? :smiley: Wordt je al gek van de reacties van mensen; Ohh twee, dan zul je het wel druk krijgen!!! :roll: 8) Gek werd ik op een gegeven moment van die opmerking. :lol:

Ja zorgen dat je maag niet leeg raakt. Ik werd altijd misselijk als ik lang niet gegeten had. Dus heel de dag door eten. Mss voor het slapen gaan nog een paar boterhammen ofzo, zodat je met een volle maag gaat slapen.

Als je verder nog vragen hebt hoor ik het graag hoor! Je kunt ook even een kijkje nemen op onze site, daar heb ik alles bijgehoucen over de tweelingzwangerschap. :smiley: Moet je even onderaan mijn berichtje op het WWW icoontje klikken.

Groetjes Meike :smiley:

Hoi Angelique,

Ik ben ook zwanger geweest van een tweeling en doordat er veel meer HCG aangemaakt word ben je sneller misselijk.

Ik was dus vanaf 6 weken iedere dag kotsmisselijk/overgeven tot ongeveer 15 weken, daarna heb ik nog een paar weken zo’n brok in mjn keel gevoeld!!

Maar het ging uiteindelijk over.

Ik kon ook verhalen van meiden die hun gehele zwangerschap misselijk zijn geweest. (met een eenling!!) Dus ik zag het soms ook niet meer zitten.

Maar beetje bij beetje ging het beter na die 15 weken.

Sterkte!

Groetjes Chantal :vlinder: :vlinder:

ik ben niet zwanger van een tweeling maar ben misselijk geweest vanaf week 6 t/m week 17… bij milan was ik misselijk vanaf week 8 t/m week 16 en vanaf 30 weken weer!

allereerst gefeliciteerd. twee is en blijft heel bijzonder

ik ben ook tweelingmama, mijn dochter en zoon zijn inmiddels alweer 15 maanden.

vaak heb ik gehoord dat je ontzettend misselijk kunt zijn als je zwanger bent van 2. maar ik heb er weinig last van gehad, heb in de eerste 16 weken misschien 10 keer overgegeven, ik reageerde vooral op bepaalde dingen, oa multisap van dr. siemer (merk) en kaas.

wat schijnt te helpen is het nemen van extra B-vitamines, uiteraard in overleg met je medische begeleiding. in Canada en de VS verkopen ze speciale lolly’s die je s’morgens in bed voor het opstaan zou moeten opeten :?

ik hoop voor je dat het snel over gaat, sterkte er mee

groetjes louwina

Hallo,

Ook hier een tweeling mama.

Ik ben van week 6 t/m week 18 heel ziek geweest overgeven tot bloedens toe, diverse opnames in het ziekenhuis vocht en vitamine gebrek als gevolg van mijn overgeven.

In overleg met de GYN. heb ik medicijnen gekregen. Maar het heeft me teveel energie gekost al die weken. Ben nu na een jaar nog aan het bijkomen.

Als het naar jou zin te veel is of je voelt je gewoon weg niet goed besrpeek dat met je Gyn. En ook met de Arboarts!!! Je kan je zwangerschap maar een keer doen! Dus niet gek laten maken door anderen.

Een hele fijne mooie zwangerschap, geniet !!!

liefs emmy