in bedje?

ik vraag me af wat julie doen, ons zoontje slaapt heel veel hij is 6 weken maar moet ik hem nu steeds in zijn bedje leggen of wel op bepaalde tijden misschien? hij slaapt overal dus dat is makkelijk het maakt hem niet uit

hij is met d efles wakker dan slaapt hij vaak meteen weer en op d eof avond is hij dan een aantal uur wakker dat ligt er aan hoeveel hij al geslapen heeft

Ik heb Yvan vrij snel in zijn bedje gelegd te slapen. Ik wil hem laten wennen dat bedje gaan slapen betekent. Yvan slaapt ook zelf in in zijn bed.



De eerste paar weken sliep Yvan nog wel in de kinderwagen, maar daar werd ik en hij erg onrustig van. Daarna ging hij voor zijn slaapjes naar boven, lekker rustig voor hem, maar ook voor mij. Dan hoefde ik voor mijn gevoel ook niet op mijn tenen door de huiskamer te gaan.



Yvan gaat bij de eerste vermoeidheidssignalen (gapen, oogjes wrijven, wegkijken etc) naar bed, inmiddels ken ik zijn ritme nu redelijk, maar Yvan is ook 8,5 maand nu.

Hey,



Leg je kindje vooral bij elk slaapje lekker in zijn eigen bedje!

Zo leert hij dat zijn bedje slapen betekend. En de box is straks zijn speelplekje.

Het is redelijk normaal dat hij tussen de slaapjes door max een uur wakker is.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Heb bij mijn zoontje erg moeten zoeken naar zijn slapen, maar ingebakerd slaapt hij nog steeds het beste.

Onze kleine slaapt ook overal maar als we zien dat ze moe wordt leggen we haar altijd in haar bedje. Soms zijn we echter te laat en dan is ze al in de box in slaap gevallen. Dan leggen we een omslagdoek over haar heen en laten we haar lekker liggen omdat we bang zijn dat we haar weer wakker maken als we haar optillen om naar boven te dragen. We dragen haar wel naar boven als ze bij 1 van ons in slaap is gevallen omdat dat beter is voor haar rug.

hazze is zou als ik jouw was zoveel mogenlijk het ritme erin gooien als yvan hier ook blij mee is dat scheelt misschien straks een hoop gedoe.



Franjse slaapt ook al vanaf het begin in zijn bedje heeft heel af en toe eens in de kinderwagen geslapen kwa vaste tijden die heetf ie nog niet altijd overdags. Maar de laatste voeding staat wel kwa vaste tijd.



maar fijn he dat ie zo makkelijk slaapt enzo

Anne heeft een tijdje overdag in de box geslapen. Dit was omdat zij een zeer sterke voorkeurshouding had en wij haar moesten draaien. Ik had een keizersnee gehad en kon niet zo heel makkelijk de trap op zo vaak, dus bleef ze lekker beneden. In haar bedje slapen deed ze ook perfect. Maar als er geen reden is om beneden te slapen zou ik je kindje lekker op bed leggen. En ja, als ze zo jong zijn slapen ze meer dan dat ze wakker zijn. Eten kost veel energie, huilen ook, dus de kleintjes zijn snel weer moe.