In bad

Ik lees verschillende dingen over wanneer je weer in bad mag na de bevalling.

• Na 6 weken
  • Vrij snel na de bevalling, zo lang je maar kort gaat, alleen en zonder cosmetica
  • Als het vloeien is gestopt

Ik zit nu op bijna 4 weken en het vloeien is vrijwel gestopt. Inlegkruisjes voldoen en het is rozegelige smurrie. Ik snak naar een bad! Zal ik het doen??

Geloof na 6 weken en als het vloeien is gestopt.

als het vloeien is gestopt mag je in bad.

Ik geloof niet dat ik het nu al ging doen, wij hebben sowieso geen bad maar je vloeit nog lichtelijk en zou wachten tot 6 weken na de bevalling.

de enige regel die ik ken is 6 weken na de bevalling en niet die andere 2 dingen…

hier was het 6 weken of als het vloeien eerder gestopt is.

Ik herken het gevoel van heeeeeel graag weer in bad willen, maar heb toch echt alledrie te keren gewacht tot het vloeien helemaal over was.

Je wilt niet dat je per ongeluk alsnog een infectie oploopt… zolang je vloeit is de wond in je baarmoeder in principe nog niet genezen en helaas kan dat 6 weken duren.

Bij de oudste ben ik na 5,5 week voor het eerst weer in bad geweest weet ik nog… bij de andere 2 zou ik het niet weten. Denk ook rond die termijn.

Ken helemaal geen regel…

Ik ben vorige keer gewoon in het ligbad gaan liggen… :oops:

Ik zou ook wachten tot je niet meer vloeit. Precies om het risico wat mamamarije noemt.

In bad gaan is heerlijk, maar in bad gaan zonder de kans op een infectie te lopen is nog lekkerder :wink:

Ik kreeg het advies als het vloeien gestopt is, bij mij was dat heel snel en dan mag je wel eerder in bad.

Ik zou het eigenlijk niet weten,

vanaf een aantal dagen na de bevalling ben ik al in bad gegaan, mijn Knip was ontstoken en helemaal open gegaan… dus moest in badedasbaden nemen…

Dus dan zou bij mij de kans op infectie wel erg groot zijn geweest met zo’n wond…

noor ik ben inmiddels wel weer in bad geweest.

maar volgens mij heeft t te maken met een combi van de kraamvloed oftewel de wond en met een openstaande bmm.

denk persoonlijk dat je wel kan als je niet meer bloed. volgens mij zei mijn vk ook zoiets :think:

Ik ben ook een paar dagen na de bevalling in bad geweest. In een badedasbadje… Was goed voor de genezing van de wond.

Ik zou eens naar de vk bellen, voor dit soort vragen zijn ze ook.

Volgens de kraam hier kon ik wel in bad als het vloeien redelijk over was zolang ik er maar geen spul bij in deed, dus alleen water…

Heb ik dus ook lekker gedaan, ben ook zo’n badfreak :mrgreen:

(en is prima gegaan overigens ;))