In één cyclus meerdere positieve ovutesten

Hoi meiden,



Ik snap werkelijk niets meer van mijn cyclus.

In januari gestopt met de pil en helaas nog niet zwanger.

Tot aan de 5de ronde een cyclus tussen de 29 en 35 dagen. Daarna een cyclus van 49/50 dagen en nu alweer op dag 33.

Ik heb bijna mijn hele cyclus door last van buikpijn, krampen en gevoelige borsten. Hier kan ik dus echt niet op afgaan.



2 weken terug had ik een positieve ovutest en ook wat slijm/bloed.

Vorige week weer een positieve ovutest en deze avond weer.

Vanmorgen wel vreselijke krampen gehad in mijn buik (werd er wakker van) en vanmiddag ook aardig wat slijm verloren (dik en draderig sorry voor de details)

Tot nu toe geen positieve zwangerschapstest.



Helaas gaat het vrijen niet zo makkelijk aangezien vriendlief met pijn in zijn rug zit en vrijen daardoor erg pijnlijk is voor hem. De laatste keer vrijen was afgelopen woensdagavond.



Iemand enig idee hoe dit kan? Kan ik toch zwanger zijn? Geeft vanavond vrijen nog een kans op een zwangerschap? Hoe kan het dat ik meerdere positieve ovutesten heb?



Ik begin er sterk over na te denken om maar eens langs de huisarts te gaan, aangezien ik nogal gefrustreerd raak van mijn lichaam.

Gebruik je de ovutesten wel juist? In principe heb je echt maar 1 moment van eisprong. En een losse test doen heeft meestal niet zoveel zin, je moet een paar dagen testen en dan ongeveer hetzelfde tijdstip en niet teveel drinken. Als je urine te geconcentreerd is, krijg je een vals positieve test.



Als je vriend pijn in zijn rug heeeft, zou ik hem niet proberen te dwingen om te vrijen :wink:



Probeer anders eerst ens een paar cycli te testen en dan kijken wat er gebeurt. Uit 1 test is niet zoveel af te leiden helaas.

Marlous; Ik gebruik al een paar maanden ovutesten, juist omdat vrijen niet zo makkelijk gaat.

Voor zover ik weet gebruik ik de testen altijd juist en absoluut niet met ochtendurine. Meestal mijn 3de of 4de plasje.

Het zijn ook niet zomaar losse testen. Juist omdat ik mijn eisprong niet denk te voelen (heb eigenlijk altijd wel buikpijn) test ik door om te zien of de testen minder worden en ik een beetje kan berekenen wanneer mijn nod is. Deze werden ook minder en ineens weer positief zoals afgelopen vrijdag. Gister en vandaag zijn ze ook knal…

Vorige cyclus zat ik op 49 dagen, als ik daar naar kijk zou het misschien wel kunnen dat ze inderdaad positief zijn en mijn ei toch nog moet komen. Echter vraag ik mij dan wel af waar de positieve testen van een week en 2 weken geleden vandaan komen.



Morgen dan toch maar eens de huisarts bellen.

Lysken, ik zou sowieso even naar de huisarts gaan ivm je onregelmatige en lange cyclus. Bij was ook opeens mijn cyclus van de rel, en dat bleek door PCOS te komen.

In mijn laatste cyclus voor ik aan de clomid ging had ik ook ovulatietesten waarvan je zou zeggen dat ze positief zijn, zonder dat ik een eisprong kreeg. Ik kan het wel steeds achteraf zien adhv mijn basaal lichaamstemperatuur. Maar dat is pas achteraf en dus te laat om dan nog te gaan vrijen.

Tijger; Temperaturen doe ik niet, aangezien je dit iedere dag in de ochtend om dezelfde tijd moet doen. Vanwege mijn wisselende diensten is dat voor mij niet haalbaar (lig soms pas om 05.00 uur in bed)

Nu inmiddels alsweer op 40 dagen en nog geen enkel teken van een menstruatie. Wel nog steeds 2 dikke strepen op de ovutesten. Zie zelf erg weinig verschil erin…

Nu had ik ergens op internet gelezen dat het kan zijn dat je ei wel rijpt, maar niet kan springen en dus blijft “hangen”. Ik vraag me werkelijk af of dat het soms kan zijn.

Huisarts is helaas op vakantie en die kan ik pas over 3 weken bellen.

Heb geprobeerd om een afspraak bij gyneacoloog te maken, maar daarvoor heb je eerst een verwijsbrief van huisarts nodig.



Mijn gevoel zegt me dat er iets niet klopt…

wanneer heb je voor het laatst een zwangerschapstest gedaan dan?

Afgelopen maandag

Lastig zeg. Dat wordt dus wachten op de terugkeer van je huisarts. Kan me voorstellen dat je daar erg moe van wordt…

Word er inderdaad heel onzeker van. Nu weet ik ook wel dat je spoken kan zien door vanalles te lezen op internet, maar op de een of andere manier kan ik dat ook niet laten.

Hopelijk gaan de aankomende 3 weken snel voorbij…

Jeetje meis, wat een vervelende situatie…

Ik zou je ook geen tips oid kunnen geven. Erg vreemd dat je vaker/ langer positieve ovu-testen hebt… Misschien is de HA dan toch een optie?

Sterkte :hug:



:-*

Memmie; huisarts gaat het zowiezo worden, maar die is nog 3 weken op vakantie…

vervangende arts kan je ook heen hoor en die kan je ook doorsturen



er zijn meer redenen waarom je testen positief blijven …



suc6

@Nathascha; Vervangende arts kan ook wel, maar ik ga toch liever naar mijn eigen ha. Hoe vervelend ik het ook vind, ik moet van mezelf nog maar 2 weekjes geduld opbrengen. Ik weet dat ik me dan prettiger zal voelen. En heel nuchter bekeken, zal die 2 weken langer wachten op een afspraak bij de ha niet veel verschil maken.



Vanmorgen voor het eerst een negatieve ovutest. Ben heel benieuwd wat de ovutest morgen aan zal geven. Morgen tevens op het aantal dagen van mijn vorige cyclus, maar nog geen menstruatie te bekennen…



Eerlijk gezegd ga ik er helemaal vanuit dat ik niet zwanger ben deze ronde. Ik raak er steeds meer van overtuigd dat er iets niet "“goed is”

mag ik vragen meid wat voor ovu testen je gebruikt ?? en hoe je ze gebruikt ? had je dat al eerder geschreven ?



ik snap wel dat je liever naar je eigen HA wil maar ik dacht omdat e hier post misschien de nood hoog was op duidelijkheid ? vandaar mijn antwoord ook .



dat er iets niet klopt dat is duidelijk , en ik hoop voor jouw dat je snel duidelijkheid zal krijgen wat het nu precies zal zijn . anders zit je ook maar in het ongewisse en dat is ook geen doen .



Liefs

Nathascha; ik gebruik dipstick ovutesten van 123ovulatietest. Bestel ze dus online.

Omdat ik wisselende diensten draai en soms pas om 05.00 uur in bed lig, kan ik deze helaas niet altijd op hetzelfde tijdstip gebruiken. Meestal tussen 12.00-14.00 uur met mijn 3de of 4de plasje.

Heb ook weleens een 2de test in de avond gedaan en die was dan nauwelijks lichter of donkerder dan de middagtest.

Ik zorg ervoor dat ik ik bijna niets gedronken heb voordat ik ze gebruik. Hoogstens een kopje thee of glas water.



De “nood” aan duidelijkheid is ook wel hoog, maar niet zo hoog dat ik naar de vervangende arts ga. Dit komt misschien ook wel omdat ik die arts een botte boer vind…



Vanmiddag was de ovutest donkerder dan gister en nu net wat bloed ontdekt.

Als dit mijn menstruatie is, dan nu 47-48 dagen. Vorige cyclus 49 dagen.



Eerlijk gezegd baal ik niet eens zo hard dat dit waarschijnlijk mijn menstruatie is. Eigenlijk is het een hele opluchting. Eindelijk een beetje duidelijkheid.



Nu maar geduldig wachten op terugkomst van de ha en hopelijk snel een verwijzing naar gyn…

Kleine update;



Inmiddels bij de huisarts geweest en een verwijzing gekregen voor een echo.

Ze vernoedt dat mijn eitjes niet goed springen en doorgroeien tot een cyste…

Nu maar afwachten wat er uit de echo komt.