Ons dochtertje Siënne drinkt krijgt inmiddels 5x 180cc water + 6 scheppen nutrilon hypo-allergeen + 1 schep nutrix er door (nutrix anders wil zij haar voeding niet drinken omdat die dan te dun is :roll: ). Zij weegt nu ongeveer 6000 gr.
Wij stuiten tegen het volgende probleem aan. Siënne drinkt haar flesjes in 2x leeg. Heel raar ! In één keer wil gewoon niet altijd lukken. Het is ook niet dat zij dan geen zin heeft ( of te veel krijgt), want ik weet zeker dat zij dit wel kan hebben en ook nodig heeft.
Is hier ergens een vleugje van herkenning? Ik weet zelf namelijk niet wat ik er mee kan doen. :think:
Groetjes,
Debbie
kan het zijn dat ze te onrustig is? misschien krijgt ze te veel prikkels van buiten af. als dat zo is, kan je proberen om ergens te gaan zitten zonder mensen, zonder tv of muziek, waar weinig te zien is…
mijn dochter is de laatste tijd ook erg onrustig met drinken. soms helpt het ook om veel tegen haar te praten tijdens de fles. dan is zo zo aant opletten dat ze in een keer doordrinkt.
wat ook zou kunnen (misschien heb je het al lang geprobeerd hoor) maar een boertje laten tussendoor
succes ermee
Dank je voor jou reactie Jets.
Ze is inderdaad soms wel erg onrustig tijdens het drinken. Ze is heel erg druk met haar handjes. Ze moet altijd met mijn vingers spelen of met de fles en trappelen met de beentjes doet ze ook graag (geen krampjes).
Ik geef haar thuis altijd in alle rust de fles. Op de kinderopvang drinkt zij meestal de fles in 2x leeg (thuis ook wel eens hoor). Misschien dan toch te veel prikkels. Het zou zomaar kunnen.
Ik laat altijd een boertje tussendoor, dus daar ligt het niet echt aan. Vanavond heeft ze de fles wel weer goed leeg gedronken. Ach ik zie het wel. Zolang zij nog tevreden is.
Misschie dat meer vaders of moeders dit iets zegt.
groetjes
Is het niet zo dat ze het tussendoor even moet verwerken? Dat niet alles in één keer in haar maagje past?
Hier is het ook zo. Het werd ons zelfs geadviseerd om tussendoor te stoppen, omdat hij zo gulzig dronk.
Ik vind het ook geen “probleem”…
Voor mij is het ook niet echt een probleem hoor. Ik vind het alleen zo vreemd.
Ze drinkt de laatste flesjes ineens wel weer goed leeg. :shock:
Wie weet was het gewoon weer ff een fase waarin zij zat :eh:
In ieder geval bedankt voor de berichtjes. Nieuwe berichtjes en adviesen of ervaringen zijn altijd welkom!
groetjes
Dat probleem heb ik hier ook.
Zij dronk een week geleden 150cc 5 maal per dag.
Nu drinkt ze met moeite 120cc en dit moet in 2 keer gebeuren maar 150cc kan ze blijkbaar niet meer op.
Terwijl ze dit toch 2 weken aan 1 stuk dronk.
Ze mocht normaal al 165cc beginnen drinken maar dat zal dus niet lukken.
ibizigirlke: Ik heb hier echt precies hetzelfde gehad met Siënne toen zij de leeftijd van jou dametje had. Ze dronk daarvoor altijd 165 cc in één keer leeg. Toen ineens was het afgelopen. Ze dronk tussen de 90cc en 120cc.:shock: Dit is bij ons zo 7 weken lang gegaan. Wat een frustratie. En lang dat zij er over deed!
Ineens dronk ze ook weer veel meer na dat ik van voeding ben veranderd. Ik weet nu nog niet precies hoor waar het aan gelegen heeft. Het kunnen de darmpjes, maagje zijn. Dat die de hoeveelheid ineens niet meer aan kunnen. Het kan aan de voeding hebben gelegen of het is gewoon een sprongetje geweest in haar ontwikkeling waardoor ze minder zin had. Ze was verder wel tevreden.
Hoop dat het snel beter gaat met haar. :hug:
Mijn moeder blijft dit ook volhouden dat het aan de voeding ligt zij wil dat ik verander van voeding maar dit doe ik niet hoor.
Ik ga mijn probleem uitleggen tegen Kind & Gezin en hopen dat zij me kan helpen.
Maar heb al de raad gekregen me geen zorgen te maken dat het wel zal over gaan.
Zolang ze tevreden is en goed slaapt enz denk ik niet dat het erg is.
Het duurt hier ook lang eer dat flesje leeg is en idd ze drinkt ook maar tussen 90cc en 120cc.
Zo is het al meer dan een week.
Dus bij jou heeft het geholpen bij verandering van voeding mss toch een idee om het hier ook is uit te proberen dan.
Ik hoop voor jou ook dat het goed gaat met je dochtertje Siënne!
ibizagirlke: Het consultatiebureau zei ook tegen mij dat ik mij geen zorgen hoefde te maken. zolang ze groeit en tevreden is! Toch voelde het bij niet goed aan dat zij zo slecht dronk. Op een gegeven moment werd het zelfs zo erg dat zij tijdens de fles (na de helft gedronken te hebben) ineens in elkaar krimpte en begon te huilen.
Toen ben ik inderdaad aktie gaan ondernemen. Siënne heeft nu de hypo-allergeen voeding en krijgt 1 schepje nutrix in de fles. Dat schepje nutrix doe ik erin omdat de hypo-allergeen voeding dunner is en ze die zo weer niet wil drinken.
Het gaat nu wel heel goed met Siënne. Ben nu zelfs begonnen met nutrix vanille pap te geven. Dit gaat er heel goed in. Ze drinkt nu flesjes van 200cc leeg. Soms heeft ze wel minder zin maar dat maakt dan ook niet meer uit, omdat zij toch nu voldoende binnen krijgt.
Succes!
Huilen doet ze niet tijdens haar eten en erna ook niet.
Maar… ze heeft vandaag wel haar 2 flesjes van 160cc helemaal leeg gedronken :dance:
Nu maar hopen dat het dus over is en ze weer normaal drinkt.
Ik heb het wel in 2 keer moeten doen maar zolang ze haar flesje leeg drinkt is het goed voor mij.