impetigo/krentenbaard of iets anders??

Van het weekend ontdekte ik een klein wondje op het dijbeen van mijn dochter. Sindsdien is het geen wondje meer, maar een aardig grote wond van ruim 2 cm doorsnede. Er zit een rode rand omheen wat ontveld lijkt te zijn en er zitten grote korsten op. Ze is niet gevallen en het heeft ook niet ergens langs geschuurd. De plek blijft zich uitbreiden/groter worden.

Ik heb de ha gebeld, maar kan natuurlijk niet gelijk terecht. Dus vroeg me af of jullie misschien alvast meer wisten.

Een kennisje van mij dacht aan krentenbaard/impetigo toen ze het zag, maar als ik lees over impetigo dan hebben ze het altijd over blaasjes gevuld met vocht en dergelijke als beginsymptoom. Maar een blaasje is het nooit geweest. Kan het dan toch krentenbaard/impetigo zijn???

Of misschien toch iets anders?



groetjes

Staat ook een topic in de huiskamer…Staan ook linkjes bij met foto’s



http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=45736&start=0



Heb je al een afpraak bij de ha gemaakt?

Klink wel als krentenbaard. Emma heeft 't vorig jaar gehad en dat begon net zo, met een plek op d’r scheenbeen die steeds groter werd. Op den duur had ze het overal, ze besmetten zichzelf door krabben etc. dus nagels korthouden! Ik heb van de HA ab-zalf gehad, dat hielp goed.

toevallig heeft mijn dochter precies zulke plekjes (het waren er 3, ook op de hak wat eerst een blaar leek) gehad, het was zeker krentenbaard…

Inmiddels ben je vast al bij de HA geweest…bij ons hielp de antibiotica vrij snel…maar moest wel 8 dagen kuur afmaken.

Hoop dat je dochter er snel vanaf is!

Mik heeft met regelmaat krentebaard en hij heeft het ook gelijk a;ls hij een wondje (krasje oid) of een muggebult op zijn gezicht heeft dan kan ik er op wachten dat daar krentebaard van komt.



De bacterie nesteld zich ook in wondjes.



Klinkt als krentebaard, heb je een foto?

ben naar de ha geweest en het is inderdaad krentenbaard.

Ze heeft eczeemplekjes op haar beentje en één van die plekjes is gaan infecteren.

We hebben AB-zalf gekregen. 1 dag later kreeg Lynn hoge koorts, dus zijn we naar de hap gegaan. Daar kregen we alleen te horen dat we de ab-zalf vaker moesten smeren van 2x per dag naar 3x per dag.

de plek is nu aan het wegtrekken.

helaas ken ik het… :roll:

Noui, wat een vervelende plek om het te hebben, waar de kraag van haar kleding er steeds tegenaan schuurt enzo.



Ons verhaal krijgt nog een staartje. Omdat Lynn ws krentenbaard heeft gekregen omdat 1 van haar eczeemplekjes is gaan ontsteken hebben we ook zalf gekregen tegen de eczeem. (hormoonzalf) Maar dat heeft niet gewerkt en ze krijgt alleen maar meer eczeem en grotere plekken. Dus hebben we een doorverwijzing naar een dermatoloog gehad.

De ha dacht aan een allergie :?