ikke en een naaimachine?

HEEEEELP ik heb zowaar mijzelf eens een naaimachine aangeschaft maar hoe moeten in vresnaam die draadjes door de naald ? moet de onderdraad en bovendraad er allebei door? en moet dat nog op 1 speciale manier?



want elke keer dat ik die dingen er eindelijk doorgeprutst heb en begin met naaien schieten de draajes er weer uit… :think:





dus help help help!

Zit er geen gebruiksaanwijzing bij? :wink:

Succes!

Dapper hoor…



Volgens mij staat er bij contact een “naald en draad” topic.

Daar zullen vast wel ervaringsdeskundigen zitten.



Succes



Nanda

De onderdraad moet NIET door de naald. De bovendraad wel.



Beide draden moet je even wat lengte geven (circa 10 cm) voor je gaat naaien.



Meestal staat in het begeleidende boekje wel hoe de draad door de bovenarm geregen moet worden en idem voor het spoeltje.

Maar daarna dus alleen de bovendraad door de naald.

De bovendraad gaat via een bepaalde route naar de naald, daar moet hij dan door de naald.

De onderdraad haal je vervolgens op met de naald (even draaien en terug draaien). Deze moet niet door de naald.

Allebei de draden naar achter leiden, et voíla, je moet kunnen naaien.



In de handleiding staat het meestal beschreven met tekeningen…

En onder contact : moeders met draad en naald… welkom! :mrgreen:

waaahahaha ik voel me zo’n muts he… :oops: :mrgreen:



nou goed ik ga nog een poging wagen…

Ik vind t :thumbup: :thumbup: :thumbup: dat je t gaat proberen.

Mijn naaimachine stond heeeel lang te verstoffen en toen is manlief maar alles gaan afmaken :inlove: :inlove: :inlove: :dance:

jme hebt ook zoiets als een naalddoorstekertje die duw je door je naald en dan krijg je een lusje aan de andere kant daar doe je je draad door heen en trek je de boel er door heen …



dan hou je je draad met 10 cm vast en laat je je het speoltje 1 keer draaien en tada daar heb je het draadje van onder ook als je aan je draad omhoog trekt …

@Ferdi wrote:

jme hebt ook zoiets als een naalddoorstekertje die duw je door je naald en dan krijg je een lusje aan de andere kant daar doe je je draad door heen en trek je de boel er door heen …



dan hou je je draad met 10 cm vast en laat je je het speoltje 1 keer draaien en tada daar heb je het draadje van onder ook als je aan je draad omhoog trekt …






wat denk jij… tuurlijk heb ik zo’n ding anders wordt ik helemaal gek hahahaha maar tja… het blijft prutsen… :wink:



maarre… ik heb het geloof ik nu goed gedaan hij naait iniedergeval :mrgreen: maar ik ga eerst maar eens wat oefenen op wat lappies want recht… dat is het nog niet :mrgreen:

hahha geef het ff de tijd ik liep ook altijd te klooien maar toen die oude van mij het begaf heb ik er een met een draden inteker gekocht :mrgreen:

Ga je ook op naailes of zoiets? Het lijkt mij ook geweldig om zelf te kunnen doen, maar ja…geen tijd om lessen te volgen. :frowning:

@Kers wrote:

Ga je ook op naailes of zoiets? Het lijkt mij ook geweldig om zelf te kunnen doen, maar ja…geen tijd om lessen te volgen. :frowning:






huh neh… ik denk het niet ,ik ben vroeger op de spw zelfs het handwerk lokaal uitgeknikkerd want ik sloopte de boel alleen maar :oops: :mrgreen: dus ik zal het de cursus mensen niet aan doen dat ik ze kom verblijden… :wink:



ik heb het ding aangeschaft omdat ik er gek van word om voor kleine dingetjes steeds bij mijn schoonmoeder aan te moeten kloppen, en… ik wil graag zelf dekentjes en lakentjes voor de nieuwe beeb maken…maarre… ik moet nog wel even oefenen dus anders wordt het een mooie scheve boel :mrgreen:

dr zijn hele handige boekjes te koop, met een hele goede uitleg …

en elke de gebruiksaanwijzinge erbij pakken is ook een hele goede

succes!

@Heleen wrote:

dr zijn hele handige boekjes te koop, met een hele goede uitleg …

en elke de gebruiksaanwijzinge erbij pakken is ook een hele goede

succes!




nou deze gebruiksaanwijzing is huh… nogal erg onduidelijk dus ik moet echt zelf aan de pruts … ach nouja zo met hulp van jullie kom ik er wel hoor :mrgreen: