Ikeabedje of "duurder" bedje?

Hoi,



Kaja krijgt een nieuwe kamer omdat ie een broertje of een zusje krijgt. Hij krijgt dan meteen een junior-peuterbedje. We hadden het Vikare-meegroeibedje in gedachten voor hem, maar bij de IKEA vond ik het matras niet stevig aanvoelen. Het is een polyether matras. Nu zijn de maten van de IKEA bedden anders als de maten van een juniorbedje wat je bijvoorbeeld bij Prenatal of Duimeland koopt. Ik wil voor Kaja wel een goed matras, dus dan zal ik misschien meteen een duurder bedje aan moeten schaffen of niet?



Hoe hebben jullie dat gedaan en hoe denken jullie daarover: is de matras van de IKEA goed genoeg of toch liever meer geld uitgeven voor een steviger matras (en dus ook een duurder bed kopen…)



Groetjes,



Jaden

ik vind het matras van ikea goed genoeg voor deze leeftijdsperiode, ze zijn nog niet zo zwaar, en het matras is goed stevig (tenminste, diegene die ik heb wel) en dat is beter dan te zacht



bovendien maken ze er niet rg lang gebruik van



bovendien heeft ikea ze ook in verschillende diktes en prijsklassen

ik heb er nog geen echte ervaringen mee ze slapen bij mij nog bijde in een ledikant. maar ik vind de stevigheid van de lattebodum belangrijker als het matras.

ze groeien ook weer zo gauw uit het matras dat je ook weer een grotere zou moeten aanschaffen en die is meestal voor een hele lange tijd en daar zou ik dan meer op gaan letten voor aanschaf.

Amy gaat direct in een groot bed. Ik vind het echt zonde van het geld zo’n peuterbed, ze zijn er zo snel uit. Qua matras zou ik ook niet al te moeilijk doen in ieder geval, ze krijgen er ook nog wel zat ongelukjes op als het een beetje tegenzit :wink:

Ik vond het geen goeie matrassen van ikea, bij leenbakker heb je goeie voor 70 euro dacht ik. En het nadeel van de bedjes van ikea is dat ze een aparte maat hebben en je er dus alleen hun matras in kan doen (heel slim natuurlijk) maar je kunt er dus ook geen hoeslaken opdoen van de hema ofzo, alleen van ikea zelf, ik heb het daarom niet gedaan en op mp een peuterbedje gevonden, likje verf gegeven en een matras bij leenbakker gehaald.



nanda

ik hoorde dat de maten van de bedjes wel weer standaard zijn. dat scheelt dan hoef je niet persee matras van ikea. die vind ik namelijk erg slecht. matrasjes van leen bakker vond ik ook super :thumbup:



:-* inge

Hier is Britt meteen in een groot bed gegaan en met een goede matras. Ben zo ie zo niet een ikea fan… :oops:



Wat betreft ongelukjes heb ik een incontinetie hoes om haar matras gedaan ter bescherming en dit werkt perfect (laats bed ondergespuugd maar er was niet doorgelekt !!) Deze zijn oa bij wehkamp te bestellen.



Succes.

Ik heb gekeken bij de site van Ikea en sommige bedden zijn inderdaad van een ander formaat. Het bedje dat wij in gedachten hadden (Vikare) is 80cm breed, maar andere bedjes zijn 70 cm breed (en 160 cm lang) is dat de standaard maat? En om welk matras van de Leenbakker gaat het? Ik zie er op internet meerdere staan.



Alvast heel erg bedankt en ook al bedankt voor deze reacties! :smiley:

De standaardmaat is 70x150. Ikea heeft afwijkende maten (Zweeds), ook voor de volwassen dekbedden en overtrekken.

Hier juist Ikea vikare fan… Heb hem voor Peter, hij vind het geweldig.

De matras is niet dik idd, maar dat deert ook niet zo met 15 kilo erbovenop.

Zelfs toen mijn pleegzusje hier was met haar zoon van 7 die 34 kilo weegt, heeft hij prima geslapen.



grote voordeel vind ik dat ze zich lekker geborgen voelen en het bedje een stukje lager is als een normaal 1 persoons bed.

De hoezen van ikea speciaal voor de vikare heten lenn en kosten per set van 1 grote en 2 kleine hoezen 9 euro en dat betaal je ook voor een goede onderhoes elders.



Wij hebben gewoon 4 sets witte gekocht en daarvan heb ik er 2 rood geverfd met dylon textielverf.



Peter heeft er een gewoon dekbed op en dat ligt circa 40 cm onder zijn matras.

Hij vind het heerlijk en wil zelfs liever in zijn eigen bed dan in ons bed bv.



Laatst alles ondergespuugd en de hele matras kan dus gewoon in de wasmachine en droger :thumbup: :smiley:



super hoor… wij hebben hem trouwens 2e hands gekocht en zelf geschilderd

Cell: hij ligt er inderdaad wel heel erg lekker bij zeg :inlove: Leuk bedje ook zo! :thumbup:

Zou meteen een groot bedje doen.

Zo lang liggen ze niet in een tussenmaatje, dus dat is dan dubbelgeld.Als je na 2/3 jaar weer een groot bed en matrasje moet kopen :wink:



Ik ben ook zo hoor dat ze een goed matras nodig hebben, vooral voor het ventileren/zweten.

Zelf slaap ik ook op een goed matras :wink:

Wij zijn ons nog aan het orienteren voor de kids, maar het word in elk geval een groot bed.

Wij hebben een Kritter peuterbedje (IKEA) voor Mathis en dat gaat super. Wel hebben wij een goede binnenveringsmatras (ook IKEA) voor het bedje gekocht. De hoezen en moltons van o.a. Prenatal vallen ruim en passen prima op ons bedje (70x160)

Hier een fotootje van onze knul.

ik heb een peuterbedje inclusief lattenbodem en matras bij de leenbakker gekocht voor 100 euro meende ik :smiley: .

En echt prima spul.



Ik vind duur voor zo’n tijdelijk bedje zonde.

En het hoeft dus niet persee ikea te zijn als je goedkoop wil :wink: .



(als je nog een foto wil zien moet je maar een gil geven; die staat op de andere pc).

ik ben meteen voor een gewoon eenpersoonsbed (hoogslaper) gegaan.

Vind tussenmaten zonde van mijn geld…ze groeien er toch uit.



by the way, de hoogslaper is van Ikea…eerst op gewone lage hoogte en als ze groter zijn (een jaar of 6) kun je hem omdraaien en is het een hoogslaper. Mijn broer heeft meteen een matras van Ikea bij gedaan. Vonk prima :thumbup: