ikea kinderstoel

Wie heeft de bekende witte met zilveren poten ikea kinderstoel meteen in gebruik genomen zodra het kind kon zitten? Bij de oudste was dat pas later volgens mij, kan me het niet goed herinneren. Vraag me af, zitten ze er dan goed in, of is het handig om zo’n standaard stoelverkleinkussen te hebben? Dat ze niet meteen verdrinken in zo’n grote stoel?

Jaaaa hier :mrgreen:



De stoelverkleiner van ikea plus een handdoek erin.



Ging ideaal! :thumbup:

Ja hier, wegens ruimtegebrek en omdat ie zo ook lekker buiten kan zitten eten.

We hebben toen wel een Ikea-stoelverkleiner erbij gekocht, en dat was zeker de eerste maanden geen overbodige luxe!



We hebben trouwens de blauwe variant, die witte is zo :shifty: wit :wink:

Thanks!



En dan vraag ik me dus ook nog af… zou zo’n tafelzeil stoelverkleiner van kitch kitchen er ook in passen?

We hebben de witte stoel gekregen en ik vind het ideaal, buiten staat ie standaard en ging mee als we ergens anders gingen eten enzo. Ik heb nog een bon van een winkel waar ik niks kan vinden maar ze hebben daar wel van die leuke stoelverkleiners, dus ik dacht hoppa 2 vliegen in 1 klap! Misschien heeft iemand die ervaring ook??? :mrgreen:

:think: geen idee of dat gaat passen, de Ikea-verkleiner is meer een soort kussentje voor in de rug, ze zitten er dus niet op. En hier werd 't toch al vrij snel te krap (terwijl meneer lang en erg slank is)



:think: anders neem je 't kuipje van de stoel een keer mee naar die winkel en ga je proberen of ie past?



Hier gaat de stoel ook regelmatig mee naar buiten, kan ie heerlijk in de tuin of op het veld een broodje of fruit eten en de andere kindjes goed in de gaten houden :mrgreen:

Schoonmaken is ook ideaal; doekje erover en klaar, en als 't écht heel vies is: even buiten afspoelen met de tuinslang :mrgreen:

Bedoel je die die er ook in het rood en blauw is? Mijn ouders hebben hem voor Jinthe (zonder verkleiner), ik vind hem fijner dan onze eigen kinderstoel en ze zit er beter in: in die van de Ikea moet ze rechtop zitten en hij is zeker niet groter dan die wij zelf hebben (een Koelstra).

@wieniex wrote:

Wie heeft de bekende witte met zilveren poten ikea kinderstoel meteen in gebruik genomen zodra het kind kon zitten? Bij de oudste was dat pas later volgens mij, kan me het niet goed herinneren. Vraag me af, zitten ze er dan goed in, of is het handig om zo’n standaard stoelverkleinkussen te hebben? Dat ze niet meteen verdrinken in zo’n grote stoel?




Jouw meisje is pas 5 maanden, ik zou dan wel die stoelverkleiner erbij nemen.

Wij hebben de stoel nu zo’n 4 weken en Desmée zit er zonder verkleiner ook al erg goed in, maar zij kan zelf al zitten.

De bijpassende verkleiner van ikea kost 5 euro.

Of zo’n grote erin past durf ik echt niet te zeggen.



Voor Yari hebben we een oude witte van Sharon, was eigenlijk verbaast day ikea ze nog steeds had, echt geweldige stoelen en de prijs helemaal :thumbup:

Wij hebben die kinderstoel in het blauw voor buiten gekocht, zodat ik de triptrap niet elke keer naar buiten hoef te slepen, maar ook hier (heeeele slanke dame) moesten we een stoelverkleiner en een handdoek erin doen. Inmiddels is ze 15 maanden en zit nu prima, maar nog steeds vind ik het een erg ruime stoel.

Ze kan nog niet zitten hoor, maar dat duurt geen maanden meer verwacht ik. Vond de stoel voor oudste ook altijd vrij ruim, maar die heeft zelfs in de tripp trapp tot bijna haar 2e verjaardag met beugel gezeten omdat dat gewoon nog paste, slanke dametjes hier haha!



Ik ga gewoon een verkleiner halen en dan kijk ik wel of het past, anders kan het gewoon terug

zag ook dat je bij ikea een blad voor erop kunt kopen…

@Loesje79 wrote:

Wij hebben die kinderstoel in het blauw voor buiten gekocht, zodat ik de triptrap niet elke keer naar buiten hoef te slepen, maar ook hier (heeeele slanke dame) moesten we een stoelverkleiner en een handdoek erin doen. Inmiddels is ze 15 maanden en zit nu prima, maar nog steeds vind ik het een erg ruime stoel.




Denk dat ik binnenkort eens eentje ga halen apart voor buiten :thumbup: Sleep me nu idd een ongeluk met die triptrap als het even mooi weer is proberen we toch buiten te eten, zeket het broodje tussendemiddag… en deze kan je dan ook best een keer buiten vergeten, tis toch plastic fantastic :mrgreen:

@mamaMarije wrote:

@Loesje79 wrote:
Wij hebben die kinderstoel in het blauw voor buiten gekocht, zodat ik de triptrap niet elke keer naar buiten hoef te slepen, maar ook hier (heeeele slanke dame) moesten we een stoelverkleiner en een handdoek erin doen. Inmiddels is ze 15 maanden en zit nu prima, maar nog steeds vind ik het een erg ruime stoel.




Denk dat ik binnenkort eens eentje ga halen apart voor buiten :thumbup: Sleep me nu idd een ongeluk met die triptrap als het even mooi weer is proberen we toch buiten te eten, zeket het broodje tussendemiddag… en deze kan je dan ook best een keer buiten vergeten, tis toch plastic fantastic :mrgreen:




en vooral voor het geld… 12,-

@mamaMarije wrote:

@Loesje79 wrote:
Wij hebben die kinderstoel in het blauw voor buiten gekocht, zodat ik de triptrap niet elke keer naar buiten hoef te slepen, maar ook hier (heeeele slanke dame) moesten we een stoelverkleiner en een handdoek erin doen. Inmiddels is ze 15 maanden en zit nu prima, maar nog steeds vind ik het een erg ruime stoel.




Denk dat ik binnenkort eens eentje ga halen apart voor buiten :thumbup: Sleep me nu idd een ongeluk met die triptrap als het even mooi weer is proberen we toch buiten te eten, zeket het broodje tussendemiddag… en deze kan je dan ook best een keer buiten vergeten, tis toch plastic fantastic :mrgreen:




Hij blijft hier altijd buiten staan (behalve in de winter), net zoals onze tuinstoelen doe ik er ff een doekje overheen als we erop/in gaan zitten :thumbup: De bevestiging van de poten zal vast een keer doorroesten maar na 1 jaar zie je nog niets. En voor de paar euro haal ik dan wel een nieuwe. Het is ook super handig dat we nu een extra kinderstoel hebben, als vriendinnen met kindjes langskomen en toevallig een boterhammetje mee-eten, sleep ik m gewoon naar binnen, doekje erover en klaar! Geen gedoe met kind op schoot laten eten.



@wieniex, wij hadden van de buren een stoelverkleiner van de ikea gekregen die je op kon blazen. Was echt super handig kon in elke stoel, want als het niet helemaal paste blies je m gewoon wat minder hard op. Maar ik weet niet of ze ze nog hebben, heb er vorig jaar een keer naar gekeken, maar zag ze niet liggen. Hier nl ook een slanke den en dat is soms toch wel lastig (heeft wel 3/4 jaar in maatje 62/68 gezeten, heb dus een zomer en winter garderobe in die maat :lol: en past 68 nu nog steeds)

Wij hebben ook deze stoel. Onze zoon zat er in toen hij kon zitten, en doordat het tuigje gewoon netjes om zijn middel kon, was die ruimte niet erg. Hij kan immers zitten. Wij hebben nooit een stoelverkleiner gebruikt.

@wieniex wrote:

Ze kan nog niet zitten hoor, maar dat duurt geen maanden meer verwacht ik. Vond de stoel voor oudste ook altijd vrij ruim, maar die heeft zelfs in de tripp trapp tot bijna haar 2e verjaardag met beugel gezeten omdat dat gewoon nog paste, slanke dametjes hier haha!



Ik ga gewoon een verkleiner halen en dan kijk ik wel of het past, anders kan het gewoon terug




gewoon even proppen tot ie erin past. :wink:

Ilse zat ook al meteen in de ikea stoel met een of andere verkleiner die mijn moeder nog had liggen.

Mijn ouders en schoonouders hebben deze stoel voor Jason. Op zich een makkelijke kinderstoel. Onze zoon was alleen altijd aan de grote kant, dus hadden soms wat moeite om hem eruit te halen. Hij bleef namelijk vaak hangen :shock:

Ik heb hem ook en heb gewoon zo´n verkleiner bij Prenatal gekocht.

De zitting is dan iets langer, maar die vormde zich mooi naar de spijl.

Pas sinds 2 maand zit Benthe zonder de verkleiner en nu met het riempje…

Stoel is idd IDEAAl…



Heb nu idd ook een rode gekocht en de oude witte bij oma neergezet. Alleen jammer dat ze de bladen niet in het rood hadden…