Hoi allemaal,
Wij zijn bezig om onze keuken op te knappen. Een geheel nieuwe keuken is echter gewoon te duur.
Nu hebben we inmiddels een nieuw aanrechtblad plus wasbak en fornuis en we wilden alle deurtjes schilderen.
Alleen, nu lijkt ook de vaatwasser ermee op te houden. Ik zat toevallig op de ikea site te kijken, en toen vroeg ik me eigenlijk af of het in principe zou moeten kunnen om nieuwe ikea deurtjes te monteren op de oude kastjes? Dan hoeven we alleen de randjes ertussen te schilderen…of zou dat te slordig worden?
Iemand ervaring?
Ik zou het alleen doen als de deuren exact dezelfde maat zijn als je oude deuren; ik zou me er anders binnen no-time al aan ergeren.
Als de maten hetzelfde zijn en je kastjes nog goed lijkt het mij geen probleem. Je kunt je bestaande deurtjes ook opnieuw laten spuiten bij een meubelspuiterij. Dat is ook niet zo duur.
Hmm ja spuiten, dat valt toch best tegen. Wordt toch al gauw tegen de 800-900 euro…
En, over het algemeen zijn maten keukendeurtjes behoorlijk standaard Ikea verkoopt zo ongeveer elke maat die je kunt bedenken
Het moeilijkste is denk ik om verf te vinden in precies de goede kleur…
Hangt er natuurlijk vanaf welke kleur je kiest of het moeilijk is om dezelfde kleur te vinden.
Wij hebben het eerst andersom gehad. IKEA kastjes en andere deurtjes. Nu hebben we hem afgelopen jaar weer vernieuwd en IKEA deurtjes erop gedaan.
Voor tussenrandjes hebben wij een extra deurtje gekocht en dar op maat gezaagd. Zie je niets van en kijkt heel strak en af.