geen idee of dit hier goed staat…
De kamer van P is zo klein dat er geen groter bed in kan. Nu gaat hij een beetje klimmen, en willen we geen valscenes krijgen ofzo.
Ik kan een gulliverbedje overkopen. Het schijnt zo te zijn dat je er de zijkant af kan halen.
Nu begreep ik weer van iemand anders dat je dan een plank moest kopen voor de stabiliteit.
OP de site van ikea kom ik alleen op een soort uitval-plank uit. Die voorkomt dat je kindje uit bed valt.
Wie weet wat nu de bedoeling is?
Dat plankje voor stabiliteit hoort bij het bedje te zitten, die hoef je er niet los bij te kopen. Ik zou de persoon van wie je het bedje overneemt eerst even vragen of ze deze er nog bij heeft en anders op zoek gaan naar een tweedehands bedje waar hij nog wel bij zit.
Ik weet niet waar je woont, maar ik heb nog zo’n plank over.
Zo’n plank die op de zijkant kan “klikken” zodat ze er niet uit vallen.
Het bedje is bij ons al verleden tijd, dat plankje ligt er nog. Je mag het eventueel wel hebben hoor.
Reat, ik woon vlak bij Tilburg.
Purpled, die plank zit er standaard bij dus?
Mocht hij er niet bij zitten, kan ik misschien iets met Reat regelen. Ik laat het je nog weten.
Bedankt allebei.
Ja die plank zit er standaard bij, wij hebben hetzelfde bedje voor de babykamer en de plank achter de kast gezet voorlopig.
Én anders kan je altijd het bed andersom tegen een muur aanzetten, zodat de achterkant de voorkant wordt.
@Reat wrote:
Én anders kan je altijd het bed andersom tegen een muur aanzetten, zodat de achterkant de voorkant wordt.
Dat maakt voor de stevigheid niets uit natuurlijk.
Die plank zit er ter vervanging van het hek, anders kan je net zogoed het bedje laten zoals hij is :shifty:
@crazymom wrote:
@Reat wrote:Én anders kan je altijd het bed andersom tegen een muur aanzetten, zodat de achterkant de voorkant wordt.
Dat maakt voor de stevigheid niets uit natuurlijk.
Die plank zit er ter vervanging van het hek, anders kan je net zogoed het bedje laten zoals hij is :shifty:
Die plank heeft verder ook niets te maken met het uit bed vallen want daarvoor zit hij veel te laag. Hij is echt nodig anders valt je bedje uit elkaar namelijk.
er zijn 2 soorten planken, een plank om uit bed te vallen tegen te gaan een een plank om dit bedje op die manier te monteren. Of je hebt een zijkant met spijlen, of je doet die plank aan de zijkant. Anders heb je geen bedje, dat valt uit elkaar. die plank zit er bij als je hem bij ikea koopt en ik denk niet dat ze ze los verkopen…
op internet is er vast wel een beschrijving te vinden van het monteren van dit bedje, daarin staat ook om wat voor plank het gaat.
door alle verwarring rondom die planken, heb ik dus een bedje gekocht zonder die plank.
Er is een montage/gebruiksaanwijzing op internet te vinden, waar die plank dus niet opstaat. Via google kwam ik die telkens tegen. Hierdoor ging ik er vanuit dat het niet nodig was (en dat de zijwandjes dus aan de bodemplaat vast zouden zitten ofzo).
Ik ga Ikea benaderen of ik die plank los kan lopen, want anders heb ik dus nog niks aan dit bedje. het ging me om de zijwand die eraf kon. Ik heb immers een prima ledikantje wat niet los kan.
Ikea kan geen plank naleveren… balen… nu ga ik maar kijken of ik het op een andere manier kan maken/fabriceren.
heb je veel betaald voor het bedje???
anders via MP verkopen en er een met plank voor terug kopen???
plankje op maat laten maken bij de gamma misschien…
we hebben het zelfde bedje en hier wel zon zij plankje… en die moet er volgens mij wel tussen ander s is ie echt niet stevig.
maar even de maaten opnemen en dan bij de gamma opmaat maken en dan kan je hem eventueel ook wel wat hoger maken
:mrgreen: vergeet de gaatjes aan de zijkanten niet
succes
ja ik denk dat ik Pearlies optie ga volgen. Ik heb 20 euro betaald… niet gek veel, maar ook niet super weinig.
Zelf maar een plank ertussen fabriceren. Dat moet zeker lukken hoor, alleen had ik liever originele onderdelen gehad. Baal daar een beetje van, maar ja. Karwei heeft vast en zeker een plank die ik op maat kan maken.
Helpt het al ik hem even voor je opmeet?
Hier wordt het bedje nu nog in ledikantvorm gebruikt, dus de plank is nog los
Heel lief, maar ik heb gewoon een zijpaneel he, dus daar kan ik het op maken. Het hoeft natuurlijk niet precies even hoog, wel even breed (en dat kan ik op die manier natuurlijk nameten.
Bedankt hoor!
Zo is het geworden:
Zoals je ziet is hij er blij mee, maar slapen is wel eng hihi… Hij wil alleen maar spelen, niete sjapuh. Komt goed hoor, het is in ieder geval een lekker stevig geheel geworden.
zier er netjes uit!
Dank je… ik vond ook wel dat ik goed geknutseld had hihi. Manlief stond erbij en keek ernaar (die is heel lief, maar niet zo handig, dus ik stond te boren en te schroeven hihi)
ziet er netjes uit hoor…