IKEA babymatrasjes en opdekmatras - wie heeft er ervaringen mee?

ik ben opzoek na mama’s die ervaring hebben met matras van de ikea onze kleinste is zo aan de diarree geweest dat het overal door is gegaan en ik nu dus zoiets heb van ik haal gewoon een nieuwe kind moet wel schoon slapen.



nu zat ik te kijken op de site van de ikea en die opdek matrassen lijken me wel makkelijk voor zulks soort ongelukjes. Ook de beste koop volgens Consumentenbond volgens mij.



maar er is zo veel keuze in matras en opdekmatras welk wordt er hier door mama’s op forum gebruikt en wat raden jullie aan?

niemand, lees vaak stukken over ikea maar is er dan niemand die matrasje van de ikea heeft???

mijn schoonmoeder heeft er eentje voor het bedje waar Marit in slaapt als ze daar is…Zde slaapt er net zo goed op als haar eigen peperdure matras…Ik heb alleen geen idee welke het is…Het was iig niet de duurste en niet de goedkoopste :think:

Wij hebben de duurste matras voor ledikantjes genomen, volgens de site de VYSSA SKÖNT, maar pin me er niet op vast. Bevalt prima! Jasper heeft er ruim 1 jaar en 4 maanen op geslapen(daarvoor in wiegje, daarna in peuterbed), en binnenkort zal Robin er ook op slapen. In het wiegje hadden we overigens een matras van de prental(afwijkende maat) en in het peutered weer een matras nan de IKEA :wink:



Dekmatras hebben we niet, hier gelukkig nog geen ongelukjes die door luier-romper-pyjama-slaapzak-hoeslaken-molton gingen :wink: Al heeft Jasper wel 1x overgegeven en dat zat ook op de hoes van’t matrasje(een paar druppels maar) dus is deze ook al en de wasmachine geweest

Wij hebben er ook 1 van de Ikea. Merk weet ik zo niet…

Bevalt prima, er zit een hoes omheen met een rits, makkelijk uitwasbaar.

Ikea… :thumbup:



heb hem er nooit over horen zeuren … :eh:





:wink:

Wij hebben ook de binnenvering matras van de ikea. Prima matrasje, onze dochter slaapt er prima op. Wel hebben we een earosleep dekmatrasje erop. Dit is meer voor het op haar buik slapen van mn dochter, maar ikea matrasje zelf is prima :thumbup: Dekmatras van ikea zijn volgens mij ook prima te gebruiken als matrasbeschermer en anders kun je onder het dekmatrasje ook altijd nog een zeiltje leggen, omdat je kindje daar dan toch niet direct op ligt.

hier ook een binnenvering matrasje van Ikea. Werkt ook prima! :thumbup:

Wij hebben 2 matrasjes van € 25 geloof ik van Ikea. Tsja geen idee of ze er lekkerder op slapen, ik hoor ze niet klagen in ieder geval :slight_smile:

Het enige nadeel vind ik dat er noppen aan 1 kant zitten waardoor je hem dus niet kunt draaien en ik heb twee refluxkindjes die elke keer hun bed nat spugen :wall: dus dat is wel lastig. Maar ik zou ze zo weer kopen!



(ga nu even kijken na zo’n opdekmatrasje, misschien een idee :wink: )

Ik heb ook een Ikea-matras, de duurste, weet even niet hoe deze heet. Ben er heel tevreden over, de hoes is afritsbaar en dus wasbaar, hij ligt geloof ik wel lekker want hij klaagt nooit :thumbup:

we hebben inmiddels een matras gehaald bij de ikea en is de binnenvering geworden met opdekmatras.



we hebben voor de binnenvering gekozen omdat we een buikslaper hebben die graag neus in matras legt :? door dat er veren in zitten kan er goed door de binneste gedeelte van het matrasje :thumbup:



en hij bevalt super sinds matras in gebruik is slaapt hij echt heerlijk een groot succes dus en moet ook eerlijk zijn als ik het matrasje verschoon denk ik echt van oh heerlijk wil er wel even in gaan liggen :zzz: :zzz: :zzz:

Wij hebben er bij mi jn ouders 1 gehad maar ik vond hem niet zo super (weet niet meer welke) je kon duidelijk de veren voelen die er in zaten dus ik heb er nog een opdekmatrasje bij gehaald. Voor nood vond ik het te doen, maar niet voor dagelijks.

als je al volwassen er heel hard op drukt kun je ze voelen maar ze zeiden ook een kindje drukt er nooit in weg en kan ze niet voelen.

en moet eerlijk zijn hij is wel super zacht het matrasje

Volgens mij is Ikea prima. Ik heb geen matras voor ledikant maar wel voor het peuterbed en die zijn ook prima. We hebben qua prijs degene die er tussen in ligt dus niet de goedkoopste, maar ook niet de duurste.