ik zwanger man misschien mex griep

hoihoi



Mijn man voelt zich niet lekker. Hij heeft een koortslip en loopt te snotteren. Een collega bij hem op het werk heeft net een week thuis gezeten met de mex griep.



We hebben de dokter gebeld maar die zegt dat hij niks kan doen. Het is een virale infectie en als mijn man het echt heeft dan is het toch al te laat en kan hij mij toch al bemet hebben. En dat hij niet naar het ziekenhuis mag(we hebben volgende week een voorlichting daar



Ik vindt het toch wel een beetje eng.



Ik hoop heel erg dat mijn man gewoon te veel gedaan heeft en te weinig geslapen en dan het na een nachtje bijslapen beter is.



groetjes

marlies

Ik kan me voorstellen dat je je ongerust maakt.



het belangrijkste is dat jij en je vriend even temperatuur en andere klachten in de gaten houden. Bij jou zal het denk ik wel getest worden als je het hebt omdat je in het laatste trimester bent. Dus mocht je koorts krijgen, luchtwegproblemen etc. gewoon weer de huisarts bellen.



wel vervelend dat je man niet naar het ziekenhuis mag voor voorlichting. Het is pas over een week en dan weet hij toch al lang of hij het zou hebben of niet. Daarbij komt dat de overdraagbaarheids tijd (er is een hele mooie naam voor maar die ben ik even kwijt) maar 7 dagen is, daarna is hij niet meer besmettelijk voor zover ik weet.



Succes

Kan me voorstellen dat je het een beetje eng vindt nu je zwanger bent. Ik las ook steeds in de media over vrouwen in de 3e termijn van hun zwangerschap als risicogroep. Mijn HA zei echter dat het erg meevalt. Haar zwangere collega’s nemen gewoon kweekjes van de MG af. De verschijnselen zijn over het algemeen niet heftiger dan bij een gewone griep. Ze zei over de vaccinaties die er aan komen dat ze nog niet uitgebreid getest zijn en dat ze dus geen goede voorlichting kan geven aan zwangere vrouwen, maar dat ze zich zelf niet zou laten inenten als ze nu zwanger was.

Ik denk dat het nogal is opgeblazen allemaal en dat het in de praktijk steeds meer mee blijkt te vallen.

Wat wel vervelend is, is dat het virus kan muteren / samengaan met een ander griepvirus. In dat geval kan er een heftige variant ontstaan. Maar dat is nu nog niet het geval. Als je nu MG hebt gehad, ben je er dan beter tegen beschermd. Dus wie weet kun je het beter nu krijgen. Dan heeft je baby ook meteen afweerstoffen. :wink:

bij de mg heb je ook echt griepverschijnselen: keelpijn, spierpijn, hoofdpijn en bovenal koorts natuurlijk. Ik had bijna 40 graden koorts en 1 1/2 week pijn

in mn longen.



Zolang hij die verschijnselen niet heeft, mag je ervan uitgaan dat het een

“gewoon verkoudheidje” is.



De incubatietijd is 1 dag voor verschijnselen en 6-7 dagen na eerste dag.

@Kroes wrote:

bij de mg heb je ook echt griepverschijnselen: keelpijn, spierpijn, hoofdpijn en bovenal koorts natuurlijk. Ik had bijna 40 graden koorts en 1 1/2 week pijn

in mn longen.



Zolang hij die verschijnselen niet heeft, mag je ervan uitgaan dat het een

“gewoon verkoudheidje” is.



De incubatietijd is 1 dag voor verschijnselen en 6-7 dagen na eerste dag.




Ja, en daarom vind ik het zo raar dat als de dokter denkt dat haar man misschien mg heeft hem afraad om volgende week naar het ziekenhuis te gaan.

ja ik dus ook. Zelf heb ik nu ook keelpijn maar dat kan ook van de stress komen

Ik baal hier zo van kan ik er net niet meer bijgebruiken



groetjes

marlies

Als hij echt griep heeft, mex of gewoon, zal hij ook niet veel zin hebben om naar de voorlichting te gaan. Met koorts lijkt het me sowieso niet verstandig om dat soort dingen te ondernemen.

vanmorgen de gyn gesproken(moest er toch zijn)



We moeten ons niet gek laten maken volgens haar er zijn zoveel virale infecties en griepsoorten. Ik moet wel even in de gaten houden of ik geen koorts krijg anders moet ik voor de zekerheid aan de tamiflu. Maar volgens haar zou het wel los lopen.



Het enige waar ik nu last van heb zijn de schoonmaakhormonen zou daar ook wat tegen te krijgen zijn :lol:



groetjes

marlies