Ik zou zo graag een houtkachel willen ;-)

Je hoeft trouwens niet een hele schoorsteen te plaatsen hoor. De pijp kan ook gewoon het dak door zonder schoorsteen!

Hier brandt de kachel al weer volop. Ik vind het zo gezellig. Nadeel is wel dat het smorgens in de badkamer koud is omdat de cv niet aanslaat.

Meestal laat ik alle deuren open zodat de warmte zich verspreid.

@Elka wrote:

Wij hebben bij ons nieuwe huis juist voor een open haard op gas gekozen. Na een winter in een woning te hebben gezeten met openhaard.

We hebben wel een haard waar je het niet bij ziet dat het nep is. Zelf een bevriende makelaar had het niet door :lol:

Ook niet brandend is het nog een mooie vuurplaats, zeg maar.

Voordeel voor ons is dat we niet met hout hoeven te sjouwen. Ik vind hout, tenzij je man hovenier is :wink: , hout best prijzig en je moet het toch droog bergen.

Daarnaast zijn we lui en vonden we het een gedoe om iedere keer op te staan om weer nieuw hout op het vuur te gooien.

Nu brandt de haard ook voor een half uurtje en als we naar bed gaan is het vuur echt uit ( met een knop :slight_smile: )

De warmte kan je instellen. Wij hebben het niet eens zo hoog staan.

We hebben echt een mooi, bijna niet van echt te onderscheiden open haard. Mooie antieke zandstenen schouw er om.

Goed, we hebben niet de lucht van brandend vuur in huis, maar dat vond ik af en toe ook best wel te heftig ruiken in die tussenwoning, moet ik zeggen.

En om ons heen zijn er wel mensen die echt stoken, dus dat ruiken we toch wel in huis :wink:

Wij zijn hier erg blij mee. Onderhouds arm en de schoorsteen hoeft niet ieder jaar geveegd te worden.

Het hout wat we verstookt hebben was duurder dan we voor gas betalen!

De pijp is makkelijk aan te leggen en er zit een beveiliging op. Als de afzuiging niet goed is, dan blokkeert de haard!

Misschien ook iets om te overwegen?

Foto ? :angel:

wij denken ook aan een houtkachel, maar dit zou wellicht ook een optie kunnen zijn…

Duimelijntje:

Ohhh die is inderdaad mooi zeg :inlove: :inlove: :inlove:

Ik hou het in gedachten :wink: