Ik zoek herkenning en duidelijkheid m.b.t. reflux

Ik weet dat er al honderden topics bestaan over reflux en andere zaken, maar ik kan mijn vinger er niet op leggen bij mijn dochtertje.

De een zegt dit, de ander zegt dat; ik word er gek van!



Wat is er aan de hand?

Al vanaf de geboorte tobben we met het voeden. Ze spuugt veel, verslikt zich vaak, heeft de hik, kan slecht boeren. Ze drinkt vrij weinig voor haar leeftijd, maar wel voldoende. Ze heeft al sinds haar geboorte last van haar buikje. Darmkrampjes, windjes laten, slecht poepen, persen etc.

We zijn al twee keer met haar naar de huisarts geweest. Daar worden we afgescheept met het feit dat het erbij hoort de eerste 3 maanden en dat ik niet zo bezorgd moet zijn…

Ook lopen we al sinds haar 4e week bij een osteopaat omdat wij hoopten dat zij verbetering kon brengen. Helaas is dit nog niet het geval en sukkelen we maar door.

Inmiddels ook bij een kinderfysio geweest omdat ze en enorme voorkeur kreeg voor links. Bleek te komen uit haar schoudertjes, die helemaal stijf stonden van de spanning. Waarschijnlijk weer voortkomend uit haar zere buikje… Ook overstrekt ze zich regelmatig en laat ze duidelijk merken niet lekker in haar vel te zitten.

Maar huilen doet ze eigenlijk nooit… en dat maakt het zo moeilijk in te schatten… Natuurlijk zijn we er erg blij mee dat ze weinig huilt, maar we zien wel dat ze zich niet lekker voelt.

Sinds een paar weken komt haar ‘eten’ vaak weer naar boven en slikt ze het weg. Ook spuugt ze veel water en als ze melk spuugt, is ze echt helemaal doorweekt door de hoeveelheid…

Op het consultatiebureau opperden ze dat het misschien wel reflux kon zijn, maar ze wilden geen andere voeding adviseren vanwege haar buikpijntjes. Ze krijgt nu nog steeds volledig borstvoeding (afgekolfd).

De osteopaat zegt weer dat dit eigenlijk niet kan omdat ze niet huilt…

Wij weten het niet meer…



Sorry voor dit lange verhaal, maar het zit me echt heel hoog. Ze is al 3,5 maand en nog steeds loopt het niet zoals het zou moeten gaan. Iedere week zitten we wel bij een of andere hulpverlener om haar te helpen, maar niets lijkt te werken…

Herkennen jullie reflux in haar voedingsverhaal?

Echt layla,s verhaal. De eerste paar weken/maanden had ze geen "last"van de reflux. Alleen had layla de “mazzel” dat ze niet groeide door het hevige spugen. Daarom zijn we bij de KA beland. Na een 6 weken begon ze heel veel te huilen ( kreeg toen sonde voedig). Na zantac de losec geprobeerd en ze was weer mijn meisje.



Mijn les is geweest, dokters doen wat, als JIJ er door heen zit. Ga klagen, maak afspraken maak ze gek zorg dat je wordt doorverwezen met je meisje. Alleen zo kom je ergens. Jij weet of het in orde is met je meisje of niet.

Ook hier een kindje met verborgen reflux en ik herken veel uit je verhaal. Tes past ook niet in het plaatje van reflux en ging in het extreme met het verliezen van haar bewustzijn. Ze is medisch helemaal onderzocht en lankeert niets neurologisch of lichamelijk. Zij huilde wel veel en na tig keer aan de bel getrokken te hebben op een zondag bij de HAP gekomen en losec gekregen, later kreeg ze er via de KA motilium bij. Ze heeft nog wel veel krampen maardat is ook een bijwerking van de motilium en laat ook veel windjes.



Tes spuugt niet maar slikt in, dat maakte haar verhaal gecompliceerd bij de ka want hij ziet haar liever spuugen. Dat maakt het weer duidelijker qua reflux plaatje.



Ze krijgt HA voeding en dat dikken we maximaal in met nutriton wel de maximale indikking op aanraden van de KA



Ze doet het nu “redelijk” is beter t epas, huilt niet meer zo veel, maar kreunt steunt veel en slaapt slecht, vandaar dat ik zeg dat het redelijk gaat want ik vind dat het beter kan.



Mijn advies ga desnoods preventief met med’s beginnen tegen reflux, duurt een week of 2 voordat het optimaal werkt maar heb je dan eenander kind dan weet je waar het aan kigt.



Succes.

Lijkt mijn verhaal wel met uitzondering van het niet huilen!



Levy heeft precies dezelfde dingen als jouw dochtertje.



Even voor de duidelijkheid, naar een andere voeding zou ik NIET gaan. Bv is het beste en meest licht verteerbare voor je kindje. Levy heeft nu Motilium van de ka gekregen en dat werkt enigszins. Binnenkort maar de Zantac erbij doen, want echt over is het nog niet en voorlopig blijft hij huilen. Ook hij zit aan zijn linkerkant helemaal vast en loop nu ook bij de osteophaat.



Ik moet er vandoor, brulaap is bezig :roll: Als ik tijd heb kom ik even verder vertellen.

Fijn om jullie lieve reacties te lezen!

Sinds gisteren ben ik extra goed op haar aan het letten en het valt mij op dat ze 's morgens eigenlijk nergens last van heeft. Ze drinkt haar flesje goed leeg, spuugt niet (hooguit een klein mondje terug bij het boeren) en is vrolijk en lacht veel. De tweede fles halverwege de ochtend idem dito en daarna begint het ge)#*$(#@)@.

Ook valt het mij op dat ze 's nachts goed slaapt (gelukkig…) en haar eerste slaapje van de dag ook. Ze slaapt ongeveer van 23.00/24.00 tot 7.00 uur en daarna van 8.00 tot 10.30. Zoiets. Maar de rest van de dag slaapt ze steeds maar een uurtje of zo.



Edit: en wat ze ook doet, is ‘water’ spugen. Eerst dacht ik eigenlijk dat gewoon kwijlde, maar ze spuugt het echt met kracht eruit… Ik kan niet ruiken of het zuur ruikt, maar fris ruikt het niet in ieder geval.

Ze ligt ook vaak te ‘herkauwen’. Je ziet dat er eten naar boven komt, maar ze slikt het weer door…



Herkennen jullie dit ook?



Joy, jouw verhaal met Tes heb ik deels gelezen bij de novembermama’s. Ik was een novembermama die wel mee las, maar eigenlijk nooit reageerde want als ik daar eenmaal aan zou beginnen, zou ik hele dagen op het forum zitten! Sinds Ilse er is, lees ik eigenlijk ook nooit meer… geen tijd voor…

Hihihi je bent anders nog steeds van harte welkom hoor.

Herkauwen herken ik inderdaad. Layla heeft daarna een sonde gehad en layla braakte ook echt. Dus kokhalsen en braken. Maar misschien ligt dat aan het feit dat ze een hiatus diafragmatica had. ( breuk in het middenrif waar de maag gedeeltelijk door heen stak/steekt)

Ik herken ook veel in jouw verhaal!

Mara is ondertussen 4 KA bezoeken verder (verborgen reflux)en 3 soorten medicatie en 2x osteopathie en het lijkt nu na het starten met omeprazole sinds 3 dagen al te beteren!! lets hope dat het geen toeval is en dat het alleen maar betert want wij waren ondertussen serieus van onze roze wolk afgedonderd!!! :roll:



succes met jouw meid

Ik herken ook veel in je verhaal. Alleen krijste mijn dochterje wel de boel bij elkaar na de voeding (en kreunen tijdens) Hier ook dat ze niet veel drinkt 5 keer 120 maar minimun aankomt. Ze is nu nog geen kilo aangekomen sinds haar geboorte. Wij zijn naar de KA gegaan momdat ook iedereen iets anders zei. Ik heb gewoon lopen zeuren bij de HA om een verwijzing. Het eerste wat hij vroeg was :hoe gaat het nu met de ouders?"Nou ook ik ben behoorlijk van de roze wol afgedondert . Mara nu gebruiken we Zantac en antagel. Ze krijgt een minimale doses en het werkt wel maar ben nog niet 100% tevreden. De ene dag is ze vrolijker als de andere maar de echte huilpartijen zijn voorbij gelukkig.



Kortom naar de HA voor een verwijzing naar de KA!



Sterkte :hug: