(ik zoek een) Patroon voor een Knofje jurk!

Hoi hoi!

Heeft iemand misschien een patroon van een Knofje jurk? Of weet iemand hoe ik daar aan kan komen?

Groetjes Marite

tjonge, helemaal niemand… jammer!

haha ja je moet het maar net hebben liggen he :lol:

Zou hier ook geen enkel idee hebben eigenlijk…

Maar is het niet een heel simpel recht toe recht aan jurkje met een biesje langs de mouwen en de kraag?

je hebt pb

Ik weet niet of je er al uit bent, maar het lijkt me een simpel hemdmodel met mouwtjes en een ritsje op de rug.

Hedwich bedankt voor de pb! :thumbup: :-*

Ik heb wel een patroon gevonden wat er op lijkt.

Puk… een gewoon hemd model :shifty:

Zo iets?

Ik heb gelukkig hulp (en naaimachine) van mijn moeder.

Ik heb vroeger ook wel les gehad op school, dus ik kan het ook wel, alleen ik durf niet zo goed (ik deed het vroeger volgens de norm van de handwerkjuf niet netjes genoeg :roll: ).

Ja, dat lijkt me er toch een goed eind op lijken, of niet?

En dan een brede band maken om aan de hals en mouwen te stikken. Leuk verschillende kleuren en klaar ben je!

( de band kun je dus gewoon maken dmv stof, schuin van draad te knippen, lange repen en die aan beide lange kanten omvouwen. spelden en strijken. Vervolgens naai je de band aan via het biasband principe. Ik denk dat je dan een stevige boord krijgt (omdat je jurkstof er ook nog tussen zit, dan heb je 3 lagen) Of klink ik nu heel erg onduidelijk? :think: )

@#puk# wrote:

En dan een brede band maken om aan de hals en mouwen te stikken. Leuk verschillende kleuren en klaar ben je!

( de band kun je dus gewoon maken dmv stof, schuin van draad te knippen, lange repen en die aan beide lange kanten omvouwen. spelden en strijken. Vervolgens naai je de band aan via het biasband principe. Ik denk dat je dan een stevige boord krijgt (omdat je jurkstof er ook nog tussen zit, dan heb je 3 lagen) Of klink ik nu heel erg onduidelijk? :think: )

Evt kun je het nog verstevigen met vlieseline.

@#puk# wrote:

Hahaha ik vertrouw maar op de ervarenheid van mijn moeder :angel: .

En ik heb nog even de tijd, hij moet 28 maart pas klaar zijn. 8)

Maar… 8 tot 10 euro voor 1 patroon… is toch wel duur of niet? :think:

Voor zo’n ‘eenvoudig’ jurkje zou ik eerlijk gezegd geen patroon kopen.

Ik zou dan gewoon een t-shirtje nemen dat je dochter nu goed past en dat model overtrekken op patroonpapier. Die verlengen, naar onder iets wijd laten lopen en dat als patroon gebruiken. (wel natuurlijk nog een nette versie maken en zorgen dat beide zijden symmetrisch zijn :wink: )

Dan moet je natuurlijk wel weten hoe je de mouwen er in tekent bedenk ik me nu, maar misschien kun je daarvoor een oud shirtje lostornen of op internet kijken?

Mijn moeder heeft vorig jaar een heleboel van die jurkjes genaaid voor mijn meiden. Echt super modelletje is het. Moet ik vragen og ze het patroon nog heeft liggen???

Graag!

En anders heb ik hier vast wel een blad waar zo’n soort jurkje instaat.

Kan het patroon zo even voor je overnemen als je wilt.

In de bibliotheek kun je ook vast wel oude Knip patronen vinden. Wel even een fotootje plaatsen he als het af is.

Ik ben ook erg benieuwd wat je moeder er uiteindelijk van gaat maken!

8-10 euro vind ik duur ja voor een (simpel) patroon. Een Farbenmixpatroon is 6.95 :think: