ik zoek een oppas in Frankrijk

Hoi hoi,



Hier zitten ook wel eens meiden op die in Frankrijk wonen hè? Nou, een oproepje aan jullie:

Ik zoek voor de regio Drome een oppas. Voor rond 16.30 uur tot 20.30 uur, want ik werk op een camping en dan is het te druk met de kids erbij. Hoe kom ik daaraan, behalve via via dan? Is er een website waar je een oproep kan plaatsen? Woon jij toevallig in de buurt en wil je of ken je een oppas? Ik heb nu een Franse oppas, een goede, maar zij kan niet in de weekenden en ze meld zich nog wel eens ziek. Ik moet er iemand bij vinden, want dit is niet te doen!



Ik hoop dat er reacties komen!

Kan je deze vraag niet op een Frans mama-forum stellen? :slight_smile:

Ja, haha. Heb ik geprobeerd, maar het nederlands leest en tikt sneller en gemakkelijker en ik kan mijn vraag niet meer terugvinden op dat Franse forum! :wall: Heb ik te laat, te snel en te moe getikt van de week… :roll:



De kids vragen nu teveel aandacht(heb vandaag heerlijk vrij :dance: ), dus ik zal straks nog eens zoeken daar.



Ik hoop nog steeds op een reactie va een van de nederlads-franse meiden.



Ik ga ook zodadelijk eens zoeken naar een site voor au-pairs. Ideeen?



Groet

Is het alleen voor de komende zomer periode? Je zou een kunnen kijken of je een scholiere die net examen heeft gedaan kan vinden. Ze kan in de namiddag/avond oppassen en de rest van de dag een beetje genieten van de omgeving.

Is er geen site voor “nounou’s” bij jou in de buurt. Het is, denk ik, slimmer om je kind naar een assistante maternelle (gastouder) te brengen. Het kost misschien even wat meer, maar vergeet niet dat je de helft van die kosten weer via de belasting terug kunt krijgen. Ik zal even voor je googlen.

Ik heb deze sites voor je



Edit beheer, links verwijderd



Succes met zoeken!

Dank je!! :thumbup: :dance: Ik ga kijken!



Ik hoop alleen dat ik daar ook de mogelijkheid heb om haar aan huis te laten komen.

Waneer we het drukker heben op de camping, dan vraagt het veel extra tijd om de kinderen ergens op te gaan halen en te gaan brengen.



Maar bedankt, bem benieuwd wat ik aan tref ( en of ik het begrijp…)