Ik zoek een oppas..Hoe zijn jullie aan je oppas gekomen?

Ik vraag me af hoe jullie aan je oppas zijn gekomen? Ik heb wel twee buurmeisjes die het leuk zouden vinden om op te passen, maar die zijn pas 14, vind ik wel een beetje jong.

Hoe kom je nou aan een goede, betrouwbare oppas?? Wie heeft er wat tips voor mij??

Mijn jongere collega past op :mrgreen:

Ik heb destijds een oppas gezocht op zoekoppas. Met de bekende voor- en achtervoegsels!

Je schrijft je in, betaalt eenmalig een bedrag (toen 10 euro, geen idee of het afgelopen 2 jaar verhoogd is) en dan kun je 6 weken lang zoeken naar een oppas. Tevens kun je ook een advertentie zetten.

Je mailt wat heen en weer en dan zie je al snel hoe en wat.

Dan plan je gesprekje.

Ik heb echt al heel wat leuke meiden daar gevonden!

Woon je in de pr groningen , omg delfzijl ? dan heb ik wel een oppas voor je. :thumbup:

Nee via gastouderburos kun je het vinden en een advertentie in de krant zetten, alleen dan heb je geen bekende ,en moet je op je eigen gevoel en instinct vertrouwen.

Succes met oppas zoeken

ik heb stagaires die ik wel eens heb gevraagt en nu past mijn nichtje op,

en ik moet zeggen dat hoe ouder esmay word hoe meer mensen op willen passen :think:

mijn broertjes en zusjes en soms de dochter van een collega.

14 vind ik idd ook wel erg jong, zeker voor overdag. als het voor de avond zou zijn en je kindje slaapt goed zou ik het wel overwegen.

Toen we nog in Groningen woonden kwam de stagiaire van de creche oppassen. Maar nu zijn we verhuisd en ook zoekende. Ik heb op MP gekeken en daar iemand gevonden, maar zij heeft net haar enkel gebroken en is de komende 3 maanden niet beschikbaar :? Ik heb ook op Hyves op de Hyve van de moeders uit onze woonplaats een advertentie gezet. Hopelijk vinden we iemand.

Hier past of opa of oma op, of ik vraag ons buurmeisje van 15

De buuf is dan ook altijd thuis, dus daar kan ze op terug vallen als het nodig is

Zaterdag hebben wij een verjaardag bij mijn zus wat 25 min rijden is en dan nemen we Myrthe wel mee omdat ik dit toch net iets tever vind om het buurmeisje op te laten passen

Opa en Oma, mijn zus of een stagiaire van de opvang. Ook kunnen we in nood gebruik maken van de oppascentrale. Ook een uurtarief van 5 euro maar wel administratiekosten erbij (7,50 euro).

nu twee meisjes via de kerk

daarvoor via MP

Oja en normaal gesproken opa en oma ook hoor, maar ja, die wil ik niet altijd vragen. Komende maand passen ze om het weekend 1 tot 1 1/2 dag op, dus wil ik ze nu niet vragen om even op te passen als wij op een verjaardag gaan.

De buurvrouw wil wel oppassen, maar dan met de babyfoon en dat vind ik geen prettig idee.

Vanavond logeren ze bij mijn schoonouders.

Overbuurmeisje, was 13 toen ze voor het eerst hier kwam oppassen, oudste is een goede slaper dus als ze in bed lag sliep ze en was het goed en de 1e keren dat ze kwam was de jongste nog een baby die we gewoon meenamen naar de verjaardagen/feestjes waar ze dan boven in de wandelwagenbak lag te slapen.

Haar ouders waren altijd stand-by (aan de overkant thuis dus) de buren wisten ook dat wij weg waren dus genoeg mogelijkheden om hulp te vragen en wij waren niet ver weg(in het dorp) dus ook zo thuis.

Dus ze hoefde alleen maar beneden te zitten. Ik vond het de eerste keer ook wel erg spannend want het is toch je kind die je alleen achterlaat bij een oppas van 13 maar bedacht toen dat ik zelf ook 13 was toen ik ging oppassen en dat ging ook goed.

Ondertussen past ze dus al 5 jaar op en legt ze de meiden in bed en alles gaat echt prima.

Oja , als we echt verder weg gaan of iets bijzonders hebben waarbij we allebei drinken ofzo dan logeren de meiden bij opa en oma maar voor etentjes enz dan komt het overbuurmeisje

wij via Hyves :stuck_out_tongue:

Rudie heeft nogal wat wielrenners getraind, die dus allemaal rond de 20 zijn nu en dit was een meisje die via Hyves een advertentie had gezet voor oppassen. Ze is dus een bekende van een bekende van Rudie… um ja :smiley:

Ze woont hier vlakbij, is 17 jaar, doet opleiding tot kinderdagverblijf leidster. Dat laatste vond ik heel positief.

We hebben haar eerst 1x laten komen voor een gesprekje, toen 1x een avond laten oppassen en haar bijna een uur voordat we weggingen laten komen, zo konden we nog in een wat informelere setting praten.

Het is een pittig, heerlijk Drents meisje. Dus het voelt goed zo…

Maar via Hyves dus LOL

hier krijgen we de 30ste onze oppas voor het eerst

via een colega van ger daar een dochter van ze is 18 jaar en heeft meerdere adressen

afgelopen zondag is ze hier geweest voor kennis making en het voelde goed ze blijft ook meteen slapen want wij zijn na twaalfen thuis en dan kan zei gewoon op tijd naar bed

ben erg benieuwd hoe het gaat dan

Ik heb een meisje wat ik in groep 5 in de klas heb gehad via moeder gevraagd. Moeder spreek ik nog regelmatig en weet dat het een fijn gezin is. Meisje is 14 en verstandig, rustig, wil kinderarts worden. Het klinkt jong, maar was zelf 12 toen ik begon. En tja, de meeste oudere meiden willen allemaal voortaan op stap. Het is voor de avonden als de kinderen al op bed liggen en moeder is back up op 5 min hier vandaan. Hoop dat het bevalt en dat ze zo met de kinderen mee “groeit” en in de toekomst kan ze dan ook de kids in bed leggen enzo. Ze komt as zondag kennis maken met de kids.