ik zoek een muziekinstrument

De beste vriendin van mijn moeder (waar mijn dochter naar vernoemd is) had altijd een muziekinstrumentje in huis waar ik elke keer op mocht spelen als we daar waren. Ik weet alleen niet hoe het heet.

Het is denk ik een soort van harp? Het is van hout, plat (het ligt), met snaren en je kunt dan een papier onder de snaren leggen waarop de noten staan. Zo kon ik als klein meisje al liedjes spelen.

Het heeft voor mijn zo’n sentimentele waarde, ik zou het graag ook in mijn huis willen hebben en met mijn kinderen willen delen.



Ik kan het die vriendin helaas niet meer vragen, ze is dec. 2008 overleden (besef me nu dat het dus rond deze tijd was!).

jaja ik weet precies wat je bedoelt, ik zie het voor me!

Eh hoe heet dat ook alweer :wall: .

Een citer?

dat klinkt als een citer of een autoharpje voor kinderen

we hebben hier ook zo n soort instrumentje in huis , meegenomen door grandmother uit amerika toen ze eens op bezoek kwam

is heel leuk

werkt niet helemaal zo als t volwassen instrument maar volgens haar was t een autoharp

maar dan zonder de toetsen om de accoorden te spelen

Ik weet precies welke je bedoelt, ik ken ze ook van vroeger. Maar ik zit nu al een tijdje te googlen maar ik kan er niks van vinden. Ik weet ook niet precies hoe zo’n ding heet.



JA! Gevonden! Het heet een cymbaal/cimbaal!

Een cymbaal inderdaad. :slight_smile: Had ik vroeger ook. 8)

Jaaaaa cymbaal! :thumbup:

Super bedankt!

er zaten zeven kikkertjes al in de boerensloot, ik hoor het me zo spelen op mijn cymbaaltje vroeger :mrgreen:

Wij noemden dat vroeger ook een citer.

Of schootharpje. Wij hebben er een, erg leuk idd!

o wat een leuk muziekinstrument, vanaf welke leeftijd is dat te bespelen

@rijstkorrel wrote:

o wat een leuk muziekinstrument, vanaf welke leeftijd is dat te bespelen




onze muziekjuf die ingevlogen worde van de gemeente heeft ze ook altijd, de kleuters doen het prima!