ik zoek een koekjesrecept

Ik wil een pot vullen met de ingrediënten voor het maken van koekjes (Ians juf is jarig en ik wil eens wat anders geven 8) )



Nu heb ik nog liggen:

witte suiker

rietsuiker

bruine basterdsuiker

bloem

zelfrijzend bakmeel

amandelschaafsel

gemalen kokos

sesamzaadjes

ongezouten pinda’s

zakjes vanillesuiker



Daar moet toch wel iets van te maken zijn?! (natuurlijk moet ze dan zelf nog evt een ei en/of boter toevoegen) Ik ben al een poos aan het zoeken op i-net maar kan niet echt iets vinden… :? Ik zie gewoon door de bomen het bos niet meer! :shifty:



MIsschien ziet 1 van jullie het licht en ziet er met een aantal van de opgenoemende ingrediënten een recept in? Wie helpt me aan een receptje? Alvast bedankt! :thumbup:

Ik gebruik het recept van koek it:


Wie kent ze niet? Ouderwetse zandkoekjes.
Ik denk dat iedereen als klein kind deze koekjes wel ooit gemaakt heeft met moeder, tante oma enz.

Ik heb al best veel recepten geprobeerd maar vind dit de fijnste. Sommige moeten een uur rusten in de koelkast en als je mij een beetje kent weet je dat geduld niet mijn sterkste kant is. Bij deze hoeft dat niet!! Yeah!!!

De ingrediënten:

250 gram bloem
100 gram suiker
125 gram roomboter (bij gebrek aan heb ik gewone boter gebruikt en dat ging ook prima)
8 gram vanillesuiker (1 zakje)
1 ei

Kneed alle ingrediënten bij elkaar tot je een bal hebt en rol deze uit tot een plak van ongeveer 1 cm dik.

Als je wat bloem op je werkblad strooid voorkomt dit dat je deeg vast gaat plakken en je de koekjes niet meer los krijgt.

Nu kun je met allerlei leuke vormpjes in de weer gaan en je koekjes uitsteken.


En daar doe ik dan zelf nog flink wat gemalen kokos door, en een klein scheutje melk. Heerlijk simpel.

Groetjes,
LaBruja

als je op koekje potje google en dan afbeeldingen dan zie je een hoop van dit soort potjes en daar staan ook wel recepten tussen!!