Ik zit letterlijk en figuurlijk met mijn handen in het haar

HELP!!

Vandaag eerste dagje van onze week vakantie in een gezellig huisje, blijkt mijn zoon hoofdluis te hebben …!!! :wall:

Geen wasmachine, geen luizenkam, maar bovenal: geen ervaring. Wat moet ik hier nu weer mee?

Als ik een luizenkam koop, dan blijft hij toch besmet worden door jas/ bed?

TIPS? :pray:

Grote kans dat wij het ook hebben?

naar ik heb begrepen is het nieuwe advies kammen kammen kammen.

En dat dus alle huisgenoten.

Dat dan 2 week lang elke dag (of 2x dagelijks) volhouden…

Via beddengoed ed besmetten schijnt heel erg mee te vallen.

Stond geloof ik op de site van de ggd… zal even voor je zoeken!

Zoek straks nog even verder, even kleine man voeden.

ik heb net in een paniekactie zijn capuchon in de vaatwasser gedaan en op 65 graden gezet :?

ben benieuwd hoe dat er straks uitkomt. Heb ook geen reservejas voor hem

baal hier flink van, ben echt toe aan even rust en leuke dingen doen, krijg ik dit!

idd behandelen end an kammen kammen en nog eens kammen. Een ding scheelt. de luizen die thuis zijn, zijn dood! hopelijk kan je ze laten op het huisje waar je zit!

Ik zou morgen een drogist bezoeken en spul halen. Plus een hele goede luizenkam. ( er zit nogal verschil tussen heb ik me laten vertellen)

Hele gezin behandelen, en eventueel nog een keer over een paar dagen. Tussendoor veel kammen. Kan ook heel ontspannend werken :smiley: :smiley:

Niet je vakantie er door laten verpesten hoor. Nergens voor nodig. En als je er heel vies van bent dan gewoon naar de beheerder van het huisje en vragen om nieuw beddengoed. Voor hetzelfde geld heb je het in het huisje opgelopen toch?

Netenkam kopen, haren van je zoon natmaken, cremespoeling erindoen, met een gewone kam de klitten en zo eruit kammen, daarna haar met de netenkam van achter naar voor kammen boven een witte wasbak, regelmattig de netenkam schoonmaken en controleren op luizen en neten. De neten (eitjes) zitten meestal achter de oren en in de nek en zien eruit als roos maar zitten aan het haar vast. Dit moet ook bij jou, je man en andere huisgenoten en moet je bij iedereen die luizen heeft 14 dagen lang iedere dag doen, ook als je antiluizenspul hebt gebruikt. Als je antiluizenspul gebruikt moet je dat na 7 dagen nog een keer doen. Wassen e.d. Hoeft niet meer omdat niet is bewezen dat het werkt. Ik zou ook de ouders van kinderen waarmee hij heeft gespeeld waarschuwen.

Sterkte, wij ontdekten op 2e kerstdag een hoofdluis bij mijn dochter. Meteen naar de dienstapotheek voor een netenkam en allemaal in bad gecontroleerd. Manlief had er ook 1 en we ontdekten er nog 1 bij mijn dochter. Daarna niets meer gevonden, ook geen neten maar we blijven braaf controleren. Heb ook mailtje naar de ouders van haar klasgenootjes gestuurd. Was de eerste paar dagen ook behoorlijk sjaggerijnig daardoor.al is het nu wel stukken minder nu we niets meer ontdekt hebben al ben ik wel bang dat we misschien wat neten over het hoofd hebben gezien maar dat zullen we binnenkort we merken en dan gaan we gewoon aan de antiluizenspul

Ik neem aan dat je op een park zit met een zwembad…even lekker een half dagje in het zwembad vertoeven en de haren lekker veel onder water, houden ze ook niet van, chloorwater!!

En voor de rest wat de meiden hierboven adviseren…sterkte ermee.

Het nieuwe advies is idd dat je neit meer alles hoef te wassen.

Gewoon haren kammen met zon speciaal kammetje, en wassen met antiluizenshampoo :slight_smile:

En lekker het dichtstbijzijnde stadje opzoeken een een goedkope jas voor deze week scoren (het is overal uitverkoop) deze jas in een gesloten vuilniszak laten zitten tot je hem thuis weer normaal kan wassen…

Zo zou je ook een goedkoop laken kunnen kopen als je dat een veiliger idee vindt…

als je niet aan shampoo kunt komen; azijn werkt hier ook. Haar insmeren met mayonaise schijnt ook te helpen. En idd: kammen kammen kammen.

Luizen zijn stom.

al je wat antiluizenspul wilt kopen, zou ik iets kopen waar dimeticon inzit, dat zorgt ervoor dat de luizen geen zuurstof meer krijgen en luizen kunnen er niet resistent voor worden, al die andere spullen werken ook, maar de luizen kunnen er resistent voor zijn.

Bedankt voor jullie reacties meiden en steuntje in de rug!

Vanmorgen kammen kunnen kopen hier in Belgie en voor de zekerheid ook lotion en shampoo bij de apotheek. Even gechekt en er zit inderdaad dimethicone in, sopje. Dan heb ik in ieder geval iets goeds. Fijn

Aardig wat luizen kunnen verwijderen, vooralsnog bij ons drietjes niets kunnen vinden. ik heb een extra set beddengoed kunnen regelen bij de receptie en maandag is de wasserette open.

Jas grondig gestofzuigd en sjaal ook, evenals bank en bed.

En nu maar hopen op uitroeiing!

@MegaMindy wrote:

Het nieuwe advies is idd dat je neit meer alles hoef te wassen.

Gewoon haren kammen met zon speciaal kammetje, en wassen met antiluizenshampoo :slight_smile:

Bedoel je wassen van kleding?

En is dat echt waar, dat ze niet van chloorwater houden? We gaan namelijk veel zwemmen idd

Wassen van kleding, beddengoed, en knuffel s, 48 uur in een afgesloten zak of een nacht in de vriezer doen van niet-wasbare dingen en stofzuigen van banken en auto’s hoeft niet meer, maar mag wel." fijn" dat alleen je zoon luizen had. Dat van chloor klopt volgens mij niet, ze zullen er wel niet van houden maar ze gaan daardoor niet weg of dood.

Luizen kunnen zwemmen. :?

Die kunnen andere kids zo weer oplopen in het zwembad.