Ik zie het even niet meer zitten.

Ik ben in verwachting van mijn derde kindje. En ik vind het zo zwaar.

Mijn oudste is 4,5 en mijn jongste is bijna 1,5 jaar.

De eerste 20 weken ben ik erg misselijk geweest daarna begonnen de bekkenklachten. Nu ben ik inmiddels bijna 34 weken ik weet niet meer hoe ik de dag door moet komen.

Ik heb bekkenklachten en enorme last van mijn onderrug daarbij heb ik geen energie meer omdat mijn HB gehalte is gezakt naar 6.0 en nu dus zins een week ijzer tabletten slik, die tot dusver nog niet helpen.

Ik heb gelezen in de bijsluiter dat het 4-6 weken duurt voordat het gehalte weer op pijl is.

Ik ben zo moe dat het al teveel is de wasmachine te vullen of te staan afwassen. Heeft er iemand tips ?? Om me door deze sleur te helpen.

Groetjes van een verdrietige moeder die wel wil maar niet meer kan.

:hug: :hug: :hug: Tips…nee…die heb ik niet. Ja…hooguit “accepteer!”, want dat je er niks aan kunt doen is wel duidelijk. Maar ja, accepteer klinkt makkelijker dan het is met nog twee kids en een huishouden he…

Tips geven is zo moeilijk, maar inderdaad de acceptatie van je situatie is wel een goede voor je gemoedsrust.

Ik heb me ook zeer moe en niet fit gevoeld tijdns mijn 2e zwangerschap, dus ken het gevoel wel. En vond eht zelf erg moeilijk te accepteren. En tja, je hebt nog twee kindjes, dus 's middags een uurtje op bed liggen e.d. zal wel niet haalbaar zijn.

Zijn er mensen die je kunnen helpen door bv een middag op je kindjes te passen zodat jij gaat rusten? Die je kunnen helpen met je huishouding? Vriendinnen, ouders, je man, ik noem maar wat???

Sterkte!!!

Probeer te accepteren dat het even echt niet meer gaat (van vechten tegen jezelf en boos worden word je alleen maar vermoeider) en vraag zoveel mogelijk hulp van mensen in je omgeving. Sterkte :hug:

He wat naar zeg :frowning: Ik kan me voorstellen dat je er moedeloos van wordt.

Maar je bent ook hoogzwanger met een dreumes en een kleuter ook nog erbij. Dat is een topprestatie!!

Tip van oppassen door iemand anders zodat je bij kunt rusten is al genoemd. Neem aan dat je ook al naar een fysiotherapeut gaat voor je bekken?

He wat naar joh.

Ik had het ook bij mijn derde zwangerschap, ik heb er op het eind echt aan toegegeven; gewoon maar op de bank hangen, kinderen vaker dan me lief was voor een filmpje (geen uuuren per dag hoor, maar toch wel een uurtje aan het eind, of 's morgens een halfuurtje en 's middags weer) . Niet uitgebreid koken maar makkelijke maaltjes, oppas regelen en lekker een dagje voor jezelf.

Heeel veel sterkte!

Misschien een troost; in de kraamweek van de 1e en 2e voelde ik me lichamelijk zo slecht, maar bij de 3e was het een verademing, ooh wat voelde ik me veel veel beter!

Ik heb geen tip lieve meid, maar ik wil je wel een knuffel geven :hug:

kan geen tips geven, amar veel sterkte en een dikke :hug:

had even een vraagje, hoe hoog moet je HB dan zijn, de mijne is namelijk 6,2 en de vk zei dat dat ok was.

ik voel me namelijk ook zooooo moe dat alles te veel is.

@knollie1 wrote:

kan geen tips geven, amar veel sterkte en een dikke :hug:

had even een vraagje, hoe hoog moet je HB dan zijn, de mijne is namelijk 6,2 en de vk zei dat dat ok was.

ik voel me namelijk ook zooooo moe dat alles te veel is.

ik heb mij laten prikken bij de ha 1.5 maand geleden en bij mij was het 6.3 was ook erg moe en ik kreeg wel ijzertabletten die nu goed hun werk doen.

mischien houd iedere vk of ha er een andere standaard op na?

Voor een zwangere vrouw ligt de ondergrens op de 6.5

Hb is ook afhankelijk voor wat bij jou past, ben je groot/klein dat soort dingen, maar zoals Sooki al aangeeft vaak is de ondergrens 6.5, ook dit is wel per instelling wisselend, helaas hebben ze voor dat soort dingen nog steeds geen éénduidige lijn door nederland heen :roll:

Dus iedere praktijk en gyn. maatschap heeft zijn eigen afspraken erover.

Probeer ijzerhoudende groente te eten zodat je zelf dat wat kan opspijkeren :hug:

Opspijkeren is een heel mooi woord in deze context Flien!

Nog een tip om je ijzergehalte te verhogen is het drinken van roosvicee ferro. Omdat dat niet erg lekker smaakt kun je het aanmaken met sinaasappelsap, de vit c in de sinaasappelsap versterkt ook weer de opname van ijzer in je bloed.

Sterkte meid :hug:

Zasje meid, hoe gaat het nu met je? Merk je al verbetering met de ijzertabletten?

:hug: