IK ZIE ER ZO TEGEN OP .... JA DE BEVALLING bevallen!!!20-11

ooww wat een heeeerlijk beebje



meid onwijs gefeliciteeeeeeerd

Gefeliciteerd!!!

Wat een prachtig meisje met een hele mooie naam, welkom Lina!

Ik ben benieuwd hoe de bevalling geweest is.

Vind je wel een echte kei hoor, ik heb een vriendin met EDS en weet wat voor een rot ziekte het is!

Gefeliciteerd!



Ik ben benieuwd hoe deze bevalling is verlopen :think:

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=65955

ik wil iedereen bedanken met jullie medeleven en steun en felicitaties :slight_smile:



hier mijn bevallings verhaal van on ze 6de wonder



Na de BIA melding hier op kok mijn vliezen waren gebroken rond 15.00 en ik zou 21-11 worden ingeleid , wachtend op hubbie en mijn moeder had ik al wat weeën maar die waren er eerder ook al om de 8 min . hier had ik verder toen geen aandacht meer aan gegeven dachtend weer valse waren . om 17.00 waren we in het ziekenhuis na een leuk ritje ween opvangen ook . op de verloskamer aangekomen de laatste had ik was druk haha mocht ik gelijk liggen en kwamen ze kijken na mijn dossier te hebben gelezen en mijn ma en ik zeggen dat ik een ruggenprik zou krijgen en eigenlijk morgen zou worden ingeleid kwam ze ons melden dat er nog een grote operatie bezig was en zodra deze klaar was ik de ruggenprik zou krijgen . we werden alleen gelaten na 30 min kwamen ze terug dat ik al naar de recouver kon ik was nog niet klaar , vlug mijn infuus er in eerste zal werd onderweg al leeg gespoten er in om bloeddrukdaling te voorkomen . en even toucheren 3 cm nog daar aangekomen op de recouver mocht ik zitten met mijn benen op een stoel een aardige anesthesist hebben we vlug alles uitgelegd , de verdoving werd gezet en toen de prik was zo klaar was perfect te doen was meer bang dat het pijn deed . de dosis werd ingespoten voelde me billen en benen warm worden en verder ging het goed ging wel rillen weer maar bloeddruk bleef goed . na 10 min kwam die ff testen het was niet zo heel sterk en links wat meer als rechts er werd een nieuwe dosis bijgespoten en ik ging lekker zitten en de eenheden werden van 6 naar 10 gedaan . ik voelde nog wel wat maar het was te doen toen ik boven kwam bloeddruk bleef goed maar rillede wel .

Ik mocht terug naaar de verloskamer half 8 waren we weer boven ze gingen weg en ik rillen en rillen . om 20.30 4 a 5 cm ontsluiting hmmm ze willen een cm per uur dus ze gaan weer want was goed .

21.00 ik voel persdrang en deze gaan door de ruggenprik heen ik roep ik kan deze niet tegenhouden ik moet echt mee drukken moet naar de wc , huh nu al denkt mijn moeder , gyno komt binnen begint te lachen kijkt even en lacht weer je hebt VO in een half uur je had die prik niet eens nodig maar omdat de persweeën niet heftig genoeg waren mocht ik zachtjes mee drukken tot ze heftiger werden .

Dat was prima te doen de ruggenprik werd een nieuwe spuit op aangesloten ik voelde me verder relaxed lachte tussen door de persweeën deden geen echt pijn meer 22.00 gyno draagt de dienst over andere gyno komt wil de persweeën sterker maken met oxycityne die gaat elke 10 min omhoog geen sterkere weeën en alles was prima te doen we waren erg relaxed we lachten tussen door met de verpleging alles. 23.15 er komt een verloskundige kijken weeën blijven het zelfde als uren daarvoor meer omhoog kan het niet en ik zeg kan ik niet gewoon op volle kracht dan mee persen op deze ween , gaan we proberen ze legt alles klaar ik mag 1 keer proef persen om 23.40 hoofdje komt gelijk al naarvoren . volgende wee staat het hoofdje . ik mag niet mee persen lina doet alles zelf de uitwendige draai en komt vanzelf naar buiten zonder dat ik wat doe ik voel geen pijn niks alles was zo relaxed . nog een keer persen en ze lag op mij . daar is ze dan ik huil van geluk blijdschap .

5 min later komt de placenta al en kunnen we verder genieten van onze prachtige nieuwe wonder .

Bloedverlies minimaal geen scheuren niks en ik ik voel me trots voel me erg goed vol ernergie en wat ben ik verliefd. Wat is ze mooi .

Lina geboren op 20-11-2008

Tijd 23.46

Gewicht 3715

Lengte 48 cm

Via de navelstreng word er bloed afgenomen en hubbie en ma gaan om 01.30 naar huis en ik word naar de afdeling gebracht aar eerst nog even douchen kan zelf lopen met hulp heerlijk .

Volgende dag komen ze met een niet zo leuk nieuws omdat ik o positief ben screent dit ziekenhuis op dir coombs deze was positief en dan gaan ze de bili ook testen en nakijken . bili heeft met de gele stofte maken waar baby,s zo geel van worden en bij een pos coombs kan dit dus snel oplopen met alle problemen van dien , kinderarts word geroepen en lina word nagekeken ze heeft erge blauwe handjes beentjes armpjes en voetjes te veel dus . pffff kan er ook nog wel bij . ze gaan der prikken eerst in der hand met zo,n grote naald ? voor de hb gehalte en suiker en dan der voetje voor de bili

Suiker was goed . HB te hoog , en de bili net op de grens savonds moet ze weer geprikt worden op de bili voor de hb moet ze extra bijgevoegd worden .

We mogen niet naar huis baal als een stekker en kan wel janken maar goed ik hoop dat het goed gaat als de waardes niet goed zijn vanavond dan moet ze naar de couveuse onder de lamp .

Niks geen leuke kraamdagen dan met je kindje niet naast je .

Extra voedingen worden gegeven we leggen der dicht bij het raam . de nieuwe meting was savonds goed woehaaaaaaaaaa . maar we mogen nog niet weg 22ste willen ze nog een keer smorgens prikken en kijken . het paarse neemt af in de avond extra voeden slaat ook goed aan mooi .

Lina doet het verder goed ze huilt niet eens maakt af en toe wat geluid zelfs voor een voeding huilt ze niet ze is zo lief.

22te 8.15 weer geprikt . en mama na 3 dagen niet slapen staat zowat op instorten zo moe ben ik lig op zaal waarbij de kindjes de hele tijd huilen en niet stil te krijgen zijn . lina geeft nog geen kik .

14.30 de kinderarts is er we mogen naar huis op een voorwaarde dat er vandaag 23ste weer geprikt zou worden als deze niet goed is moeten we alsnog terug. Bili was aan het stijgen maar nog in normale range want bij iedere pasgeborenen stijgt het .



22ste lekker thuis om 16.00 heerlijk de kids blij mama is thuis en lina ook lekker in me eigen bedje .

En hubie heeft een broodje filet gemaakt en savond lekker biefstuk gegeten mmmmm word lekker verwend .

23ste kraamzorg is gekomen lieve vrouw . de verloskundige komt bloed afnemen en zegt lina ziet er goed uit niet zo geel is alert maak je niet al te veel zorgen . ze belt me straks voor de uitslag en de rest .

23ste in de middag bloedtest was niet goed we moesten naar ziekenhuis lina word opgenomen der bili gehalte is te hoog gestegen en moet in de couveuse en er word gestart met fototherapie .

Helaas als kraamvrouw was er geen bed vrij op de kinderafdeling en als je eenmaal ontslagen bent word je niet op nieuw opgenomen . en op de kinderafdeling kon je niet liggen .

Heb dan ook 2 dagen op een tuinstoel doorgebracht en ben de hele dag bij der gebleven en de nacht voor rusten en bijkomen was geen plek . pas gister avond hebben we een bed gekregen . en konden we eindelijk liggen vlak blij lina der kamer.

Maar het geeft niet ik heb alles dubbel en dwars overgehad voor onze kleine wonder .

25ste eindelijk naar huis over 48 uur moet er nog wel een keer geprikt worden voor de bili gehalte en als deze binnen de curves blijven dan is het goed en moeten we pas 30 dec weer komen ?

28ste weer geprikt billi,s gestegen naar 301 maandag weer prikken en dan hopen dat het omlaag is gegaan . anders volgen er meerdere onderzoeken en weer opname

1 dec bloeduitslag van de bili waardes zijn gezakt naat 176 !! op eigen kracht we hoeven nu niet meer te prikken en alleen nog een keer terug komen 30 dec voor controlle . pffff wat een last is er van ons en vooral mij afgevallen , nu kan het echte genieten beginnen zonder angst in mijn achterhoofd.



Een lang verhaal ? hier wat fotos van de kleine mooie meid .























goed gedaan meis!!

en wat een prachtig kind heb je op de wereld gezet :inlove: