Wat doen jullie als je sterretjes :: :: :**: ziet?
Ik zat vanavond en dacht: hé, er valt een glitter naar beneden. (Mijn dochter had geknutseld en stond zich uit te kleden) Maar toen keek ik omhoog en zag dus allemaal sterretjes voorbij flitsen.
Ben maar even rustig blijven zitten, maar ik schrok wel.
Ik weet dat mijnn bloeddruk en Hb prima zijn, dus hoe kan dat?
Stel je voor dat het een keer gebeurt onder het autorijden ofzo, ik moet er niet aan denken…nu zit ik steeds op te letten of het weer gebeurt.
Hebben jullie dat ook weleens gehad? En wat deed je toen?
Hier dacht ik ook direct aan de bloeddruk…
Hoever ben je zwanger??
Ff voor de zekerheid de vk bellen hoor!!
Niet te lang mee wachten :-*
Beter 10x te vroeg dan 1x te laat!!
ik zag ook weleens sterretje
vaak als ik iets te snel omhoog kwam ofzo
of met mijn haar afdrogen (gooi het dan naar voren)
heb er zelf weinig mee gedaan eigenlijk het gebeurde maar af en toe
misschien wel even de vk bellen inderdaad!
Misschien is je suikerspiegel wat aan de lage kant?
Dat is makkelijk te verhelpen met wat druivensuiker, er even vanuit gaande dat het geen zwangerschapsvergiftiging is.
En het kan ook met een lage bloeddruk. Standaard ‘kwaaltje’ bij mij. Even laten nagaan als je later in je zwangerschap bent is het vaak eerder een wat hogere bloeddruk de VK of gyn kan dan even snel je urine nakijken en desnoods met een vingerprikje je suiker testen. :thumbup:
Ik heb er ook heel erg last van.
Heb standaard druivensuiker en dropjes in m’n tas zitten.
Ik had het ook in mijn laatste zwangerschap, lage bloeddruk was de oorzaak. Een dropje of wat boullion en niet te snel opstaan helpt goed. (Ik had dan ook vaak soort van omgekeerde tunnelvisie, dat ik me niet kon focussen op wat ik wilde zien, dat zag dan gewoon zwart.)
Ik lees dat je weet dat je bloeddruk en Hb oké zijn, dan kan het idd wel lage bloedsuiker zijn. Ik zou het wel een beetje in de gaten houden, want net wat je zegt, met autorijden oid kan het wel heel vervelend zijn.
Hoever ben je in je zwangerschap?
Bedankt voor jullie reacties.
Ik ben nu 34 weken zwanger.
Heb het ook weleens eerder gehad, als ik overeind kwam, maar nu begon het al toen ik naar beneden keek, zeg maar.
En zwangerschapsvergiftiging…dan moet je toch van veel meer dingen last hebben? Dat heb ik verder niet, gelukkig.
Ik hou me vandaag maar een beetje gedeisd, en ik sta heel langzaam op.
bel aub wel je verloskundige!! Je hoeft met zwangerschapsvergiftiging niet veel klachten te hebben!!!
Ik had het vooral bij mijn 2e zwangerschap. Echt heel vaak, maar geen oorzaak voor gevonden. Ging er zelf maar van uit dat het hoorde bij de zwangerschap en het slechte slapen.
Wanneer is je bloeddruk voor het laatst gemeten?
Hier namelijk ook sterretjes gezien, dat was bij een hoge bloeddruk.
Echt ziek was ik er niet van, voelde me alleen niet zo heel lekker meer. Maar tja…ik was tenslotte ook al 35 weken zwanger, dus wat wil je…
Dacht ik…
Want uiteindelijk ben ik ingeleid.
Ook al vind je het zelf misschien niet zo belangrijk om meteen naar een dokter te gaan, de arts kan daar best wel anders over denken!
Vergeet je ajb niet dat je bloeddruk een momentopname is? Het kan op het moment van de afspraak prima zijn, maar een uur later, drukte, veel gedaan of simpelweg net wakker en opgestaan een ander plaatje geven.
Als het vaker voorkomt evt toch op wat meer momenten je bloeddruk laten meten.
Ik heb dit ook plotseling gehad bij de 1e zwangerschap toen ik 34 weken was, maar bij mij waren het meer flikkeringen dan sterretjes wat ik zag.
Ik ben toen helemaal onderzocht, bloeddruk, ctg, bloedonderzoek etc etc… Bij mij was er toen niets ernstigs aan de hand, waarschijnlijk was het vermoeidheid of stress.
Laten checken is altijd verstandig. Tijdens de 1e zwangerschap heb je dit soort klachten niet gehad? Zwangerschapsvergiftiging komt het meeste voor tijdens de 1e zwangerschap, maar nogmaals laten checken is altijd verstandig!
Ik had het ook erg tijdens mijn 2e zwangerschap, echt zo’m sterretjes-regen. Ik vond eht somns een beetje griezelig, maar verder niet zo veel aandacht aan besteed, ook niet met de vk over gesproken. Na de zwangerschap was het weer weg, hoewel ik het heeeeel soms wel eens heb nog.
Sterkte!
hoi,
ik zou toch mijn bloeddruk laten meten ik weet alles van hellp en zo begon het dus ook met mij.
groetjes will
hoe is het nu met je??? :think: :eh:
Goed!
Ik doe rustig aan (Niet te snel opstaan enzo) en ikheb afgelopen 2 dagen geen last er meer van gehad!
Dus echt 'ernstig’lijkt het me dan niet.
Dinsdag moet ik naar de gyn. en dan bespreek ik het. Ik hou het wel in de gaten natuurlijk.
Misschien is het dan toch te wijten aan de laatste loodjes. :eh:
Ik had/heb het ook was bij mij een lage bloeddruk
@Mampje wrote:
Goed!
Ik doe rustig aan (Niet te snel opstaan enzo) en ikheb afgelopen 2 dagen geen last er meer van gehad!
Dus echt 'ernstig’lijkt het me dan niet.
Dinsdag moet ik naar de gyn. en dan bespreek ik het. Ik hou het wel in de gaten natuurlijk.
Misschien is het dan toch te wijten aan de laatste loodjes. :eh:
Mooizo!! :thumbup: :dance:
Ik heb HELLP gehad en ben dus altijd een beetje op mn hoede bij dit soort berichtje
Even een update.
Ik ben vandaag bij de gyn. geweest en hij zei dat als het zwangerschapsvergiftiging was, ik dat al veel eerder had moeten hebben, in mijn eerste zwangerschap. Dus hij deed er niet zo moeilijk over.
Gelukkig is het daarna niet meer voorgekomen, wel zei hij dat ik op moet letten als ik opsta. En als het weer gebeurt, op mijn zijkant dragen, zodat mijn buik niet knel komt te zitten. En hij verwachtte niet zo snel dat het tijdens het autorijden zou gebeuren…dus dat hopen we dan maar.
Mijn bloeddruk was vandaag 100/70 (normaal 120/60) , dus hij weet het ook een beetje aan de bloeddrukschommelingen die zwangere vrouwen nu eenmaal hebben…
Nog een paar weekjes en dan hoop ik het nooit meer te hebben…