"ik zei het toch"

Vele van hier kennen mij en mijn verhaal ondertussen wel. Na vier jaar medische molen, waarvan 6xiui 3 ivf waarvan 2 mk’s, waren wij het helemaal zat. Bij mij helaas een medisch probleem waarom het op natuurlijke manier bijna niet zou lukken. Een kans van 1 tot 3%, Dus als mensen zeiden van let maar op straks stop je en ben je zo zwanger, ging voor ons niet op vanwege het medische. Deze verhalen hoor je idd vaak, en dan gaat het vaak om mensen waar nooit een reden is gevonden waarom het zwanger worden niet zou lukken.

Toch kon ik het niet meer aan, dus hebben we besloten na 3x ivf te stoppen tot ik er ooit misschien weer eens aan toe zou zijn.



Adoptie procesure opgestart en daar was het lange wachten nu op, zo’n 6 jaar hadden we ons op ingesteld. Menstruatie begon weer erg hevig te worden dus toch overdenken om aan de pil te gaan. Tot ik dus heel onverwachts zwanger bleek :smiley: .



Nu je het aan de omgeving vertelt reageren de meeste mensen echt super. Ze zijn helemaal stil en dan ontzettend blij.

Er zijn ook mensen waarvan je te horen krijgt: Ik zei het toch. GRRRR



Daar zit ik dan helemaal niet op te wachten, maar ach laat het lekker gaan negeer het en ga verder met genieten :smiley:

jeetje judith wat fijn dat je zo zwanger bent geworden maar die opmerkingen er achter aan doen je dan pijn je wilt zo graag ook in de medische molen

voel je je wat goed nu last van kwaaltjes? of valt het mee

Hier net zo hoor juudje en ik kan daar moeilijk mee om gaan :cry:

Ook hier was de adoptie procedure al gestart en durf hem nog niet stop te zetten omdat ik nog een beetje bang ben dat het niet goed zou gaan.



Ik dacht altijd als ik ooit zwanger zou gaan worden ik alle pijn van de afgelopen jaren in 1 keer was vergeten… maar zo werkt dat niet!!



Juist de opmerking zie je nou wel… dat hakt er in en kun je weinig tot niks mee.



Het is namelijk helemaal geen zie je nou wel… het is en blijft een wonder!!

Dat is bij jouw zo en hier net zo… het is ons gegeven dit geschenk!! :inlove:



Want hier was 2,5 week voor de positieve test niet zulks geweldig nieuws verteld door de gyn :wall:

Kunnen mensen toch dom zijn.

Gelukkig kunnen we hier onze hart luchten en ons even af reageren.

Daarnaast is herkenning altijd prettig. Soms heb ik echt het gevoel dat ik

me aanstel.

Roosje de kwaaltjes valen reuze mee, dacht ook altijd als ik maar eenmaal zwanger ben geweest, maar na twee mk’s, kan ik niet zeggen dat zwanger zijn die roze wolk is. Angst blijft er toch dat is mijn grootste kwaal denk ik van het zwanger zijn. Wordt wel steeds minder met de duur van de zwangerschap



Pooh wij hebben de adoptieprocedure ook niet stopgezet, en wie weet gaan we alsnog voor een tweede via het adoptie proces.

dames wat een narigheid dan he ik denk ook niet dat als ik eenmaal zwanger ben ik helemaal gerust ben natuurlijk ben ik dat pas als het kindje gezond op de wereld staat want je hoort nog steeds verhalen waarbij het niet goed gaat het blijft spannend dat geloof ik zeker



jullie hebben het over adoptie uit welk land willen jullie een kindje adopteren dat moet je toch van te voren aangeven? :oops:

Nee hoor je hoeft nog niks van te voren aan te geven. Je komt eerst op een wachtlijst om naar een soort van cursus te gaan(daar staan wij nu op wachttijd ongeveer 1,5 jaar), daarna kom je op een wachtlijst en krijg je een onderzoek via een bureau of je gezin wel een kindje kan opvoeden.

Pas als dat allemaal is afgerond moet je geloof ik een keuze maken en kom je op de volgende wachtlijst.

Maar heel goed hebben wij het niet bekeken, we hadden zoiets van we bekijken het stap voor stap, sneller kan toch niet.

nee daar heb je gelijk aan juudje ik heb er geen ervaring mee en weet er verder nog niks vanaf

stap voor stap zoals je zegt wij zijn hier dan ook nog totaal nog niet aan toe

En blijf genieten meid… :-*

Hallo!



Ik ben ook wel bang voor dat soort reacties! Ik weet sinds gisteren (totaal onverwacht) dat ik zwanger ben, nog heeeeeeeeel pril. Wij zitten volop in de pleegzorg procedure, en verwacht dat iedereen ook wel zal zeggen, zie je nou wel, nu je er niet meer mee bezig bent… bla bla bla. Het zal allemaal ook best wel zo zijn, maar als je het graag wilt, en het lukt niet, hoe kun je er dan niet mee bezig zijn? :wall: ovu testen, tempen… sex op het “juiste moment”. Iedereen heeft makkelijk praten met het; zie je nou wel, als je er niet mee bezig bent… ik geef het je te doen! Onmogelijk toch?



Maar laat ze maar kletsen, al moet ik nog 8 maanden elke dag braken en heb ik alle kwalen die er zijn, ik duim dat het goed mag blijven gaan!

Haha, toevallig moest ik net denken aan een gesprekje die ik met de vroedvrouw had vandaag over ’ er niet mee bezig zijn’… Ze zei: “Als ik zeg: je mag niet denken aan een neushoorn, dan ga je toch ook automatisch aan de neushoorn denken” :roll: :mrgreen:

Misschien komt die uitspraak hier niet zo duidelijk over, maar het was gewoon de manier waarop ze het zei, het maakte me aan het lachen… het is logisch dat je eraan denkt als je er dag in dag uit mee bezig bent !

he juudje en anderen

we zijn ook tijdelijk gestopt met medische molen (3IUI, 2 ICSI, 3 mk’s) omdat we vrij onverwachts toch, wat we al heel lang graag wilde, onze zoon rik konden adopteren. Hij is nu ruim een jaar bij ons, net 2 geworden, en ik heb me ook verbaasd over de opmerkingen die sommige mensen maakten toen hij thuis kwam. ‘zul je zien dat je nu snel zwanger bent’ was een veel gehoorde. Ik vond het nogal apart, alsof je zou adopteren om zwanger te worden? :think: we wilden graag een kindje en of dat via natuurlijke (medische) weg of adoptie zou verlopen was voor ons geen verschil. Ik denk dat veel mensen heel erg hun eigen gevoelens, verwachtingen en hoop op je projecteren als ze geconfronteerd worden met dit soort, meer abnormale voor hen, situaties.

in ieder geval super cool dat je zwanger bent!!!

Britt gefeliciteerd met je zwangerschap, bijzonder hè.



Ikke, je arts had inderdaad gelijk, hier zegt mijn man altijd denk niet aan een roze olifantje :smiley:



Corine wat mooi dat jullie zo aan jullie zoon rik zijn gekomen, wij zitten ook nog in de adoptieprocedure en hadden ons erbij neergelegd dat het nog een jaar of 6 zou gaan duren, hoe is dat bij jullie zo snel gegaan uiteindelijk? Mag ook via PB

Hallo,



Gefeliciteerd met de zwangerschap. :dance: Kan me erg goed in jullie verbazing verplaatsen. Zoals je in mijn onderschrift kunt lezen hebben wij een geadopteerde zoon en inmiddels ook een biologische. Na 10 jaar geen voorbehoedsmiddelen gebruiken en onderzoeken bij de gyn., is het toch nog gebeurd. (wij hebben overigens geen med.molen gestart, omdat mijn problematiek erg ingewikkeld was). Ook ik ken die opmerkingen als “zei het toch” en “dat hoor je zo vaak”. Mijn standaard antwoord is dan als volgt, “er is ook altijd een winnaar van de staatsloterij, maar dat ben ik ook nooit geweest!”



Nu het onverwachte toch gebeurd is, hebben we ook besloten niet aan voorbehoedsmiddelen te beginnen en te kijken of we nog eens zoveel geluk kunnen krijgen.



Anke

Hoi Anke



Super zeg. Ik las net je topic bij zwanger worden. Erg spannend, ik ben benieuwd. Wij gaan hierna denk ik ook niet aan de anti conceptie, hopelijk dan weer net zoveel geluk :smiley: