Inmiddels is ons dochtertje een jaar en vier maanden en blijkbaar hoor je dan te “beginnen” aan een tweede. Dat is ook wel het plan, maar nu nog niet. Ik ben nog veel te veel met Noa bezig, dat ik nog niet toe ben aan een tweede. Maar goed, dat is een eigen keuze en dus niet het probleem. Waar ik wel helemaal gestoord van word, zijn de reacties van andere mensen. Vrijdag hebben wel drie mensen aan me gevraagd of ik niet zwanger was. De derde vroeg gewoon “en nog geen tweede op komst?” Is toch niet normaal!!! Als het al zo zou zijn, dan zou ik het toch vertellen op het moment dat ik wil dat anderen het weten. Dat vraag je toch niet? Of zie ik dat verkeerd? En het was ook net iemand die weet dat we er best lang over gedaan hebben voordat ik zwanger was en dat ik eerst een miskraam heb gehad. Dan ben je toch een beetje voorzichtig met vragen stellen lijkt me.
Ik trek morgen naar het werk maar een t-shirt aan met op de voorkant “Nee ik ben niet zwanger” en op de achterkant “en dat is ook nog even niet de bedoeling”. Misschien dat het dan duidelijk is.
Zo ik ben het even kwijt.
Ik kan het me heel goed voorstellen.
Bij ons ging het zo voordat kai geboren werd.
we waren getrouwd en toen dacht iedereen nou over 3 maanden krijgen we te horen dat ze zwanger is.
Nu waren we er wel mee bezig maar dan nog.
uiteindelijk heeft het anderhalf jaar geduurt voor dat ik zwanger was. heb het ook verteld toen iemand op mijn werk vroeg zo nog niet zwanger. toen zei ik nee zou willen dat het zo was. toen was het daarna meteen stil.
Ja, dat schrikt meestal goed af :mrgreen:
Frustrerend is het zeker ja.
Gelukkig hebben wij er nog niet veel meer mee te maken, omdat iedereen nu wel zo’n beetje weet hoe het zit, maar als een onbekende er op zo’n lompe manier naar vraagt (Wordt het niet eens een keer tijd??)
Dan krijgen ze het hele verhaal te horen, daarna zijn ze wel even stil
Meestal gooi ik er nog even een standaard zinnetje achteraan…: "Tja, soms gaan dingen nu eenmaal niet zo makkelijk als iedereen altijd maar denkt :mrgreen: "
Over het algemeen probeer ik me erbij neer te leggen dat het maar mensen zijn die het vragen en dat ze het niet l*llig bedoelen.
En als het echt pijnlijk is op dat mom, zeg ik het er ook bij. Moeten ze maar eerst nadenken voor er zo’n ‘leuke’ opmerking komt :roll:
helemaal herkenbaar,word er af en toe ook schijtziek van…niels was nog geen half jaar toen het al begon…en? krijgt niels ook nog een broertje of zusje :shock:
en nu is niels 1,en ik heb er absloluut nog geen behoefte aan,heb mijn handen vol aan niels,maar dat snapt men schijnbaar niet.
“het is zo zielig voor niels als tie geen speelkameraadje heeft” is het meest gehoorde…alsof niels later niet naar school gaat,en hopelijk daar ook vriendjes krijgt.
laatst heb ik gezegd;
Misschien blijft Niels idd wel de enige hier…SO WHAT>?
Ik hoor het hier ook elke keer. Tycho wordt nu bijna 2 dus, dan ‘moet’ hij maar een broertje of zusje krijgen.
Vooral collega’s vinden het een leuke vraag voor bij het kopieeraparaat.
Maak zelf wel uit wanneer ik begin voor een tweede, ze horen het vanzelf dan wel als het zover is.
Heel bekend en idd daar wordt je :twisted: :evil: van!!
Iemand vroeg een keer wanneer komt de 2e, toen heb ik geantwoord dat we die dag naar een waarzegger gingen zodat die ons het misschien kon vertellen :roll:
Maar echt wij zijn sinds oktober serieus bezig voor een 2e en ik loop bij de gyn en mss komt mijn banner binnenkort wel :lol: :lol: (heel binnekort denk ik :mrgreen: ) maar leuk is het helemaal niet en dom van iedereen vind ik het ook!
natas
hahaha dat hadden wij direct de grond ingeboort , huh 2 ? waarom? 1 is genoeg…en ondanks dat dat ook de bedoeling was mogen we toch na bijna 6 jaar straks nog een klein meisje in onze armen sluiten!
heel herkenbaar!
ik ben er ook nog niet aan toe
wil wel ooit een tweede, maar mocht het niet zo zijn, dan is het ook goed hoor
ik geniet erg van hem momenteel
en moet er eerlijk gezegd nog niet aan denken dat er een tweede bijkomt,
dat lijkt me zeer heftig…
maar nu had ik vrijdag hetzelfde gesprek met iemand
en die zei: vaak verandert de eerste als de 2e komt
(dus dat biedt weer perspectief whaha)
nee ik wacht nog even
Herkenbaar :mrgreen:
Net getrouwd en de vragen kwam al …
Nu ben ik dan zwanger, krijgen we al te horen dat we de tweede maar snel erachteraan moeten laten komen, is zo leuk voor de kids als ze dicht op elkaar zitten qua leeftijd …
Ehm, kan best zijn, maar wil toch eerst maar eens van de eerste bevallen en dan wel weer verder kijken :mrgreen:
Jeetje lijkt me echt ontzettend frustrerend! Ik heb het net andersom. Ik ben natuurlijk nog erg jong 21jaar en dochter bijna 2. En als ik zeg dat we over 2/3 jaar toch wel aan een tweede willen denken (wat eigenlijk nog best lang duurt) dan zeggen ze allemaal wil je niet eers tdit en dat en zus en zo. Ach mensen bemoeien zich te veel met anderemensen hun leven. Ik laat mensen gewoon kletsen en doe t hoe wij het goed vinden :mrgreen:
pffff whahaha da;s nog erger dan bij mij!
je kind is er nog niet eens!
ik had zo iemand ook in mijn kraamweek
da’s ook fijn… :? :? :?
Ik heb gewoon altijd geroepen dat we er minstens 4 jaar tussen wilde…
Dus ben het vragen voor gebleven 8)
Maar hoe dan ook…ik vind het ‘‘not done’’ om zoiets te vragen…
Je weet nooit of mensen bezig zijn…een mk hebben gehad…het niet lukt…oid…veel te gevoelig om zoiets te vragen…
…ik vind het ook idioot om zoiets op de man af te vragen!
Je kan gewoon mensen die misschien al heel lang bezig zijn onbedoeld kwetsen. Ik vraag het dus ook nooit, ik hoor het wel als het zover is…,
ik heb wel soms het vermoeden, maar vragen? nee hoor.
Groetjes van Mij
@sensje wrote:
Inmiddels is ons dochtertje een jaar en vier maanden en blijkbaar hoor je dan te “beginnen” aan een tweede. Dat is ook wel het plan, maar nu nog niet. Ik ben nog veel te veel met Noa bezig, dat ik nog niet toe ben aan een tweede. Maar goed, dat is een eigen keuze en dus niet het probleem. Waar ik wel helemaal gestoord van word, zijn de reacties van andere mensen. Vrijdag hebben wel drie mensen aan me gevraagd of ik niet zwanger was. De derde vroeg gewoon “en nog geen tweede op komst?” Is toch niet normaal!!! Als het al zo zou zijn, dan zou ik het toch vertellen op het moment dat ik wil dat anderen het weten. Dat vraag je toch niet? Of zie ik dat verkeerd? En het was ook net iemand die weet dat we er best lang over gedaan hebben voordat ik zwanger was en dat ik eerst een miskraam heb gehad. Dan ben je toch een beetje voorzichtig met vragen stellen lijkt me.
Ik trek morgen naar het werk maar een t-shirt aan met op de voorkant “Nee ik ben niet zwanger” en op de achterkant “en dat is ook nog even niet de bedoeling”. Misschien dat het dan duidelijk is.
Zo ik ben het even kwijt.
Heel herkenbaar. Ik word er ook niet goed van :twisted:. Ik ben nu al zelfs zover dat ik er helemaal geen antwoord meer op geef.
Hier net als bij Renzosmam.
Wij weten heel zeker dat we er nog 1 (of 2) kindje(s) bijwillen, maar we hebben voorlopig nog lang geen haast. Waarschijnlijk gaan we weer ‘proberen’ als Noa ruim 2 jaar is.
Dus om de vragen voor te zijn, roep ik altijd dat we er minimaal 4 jaar tussen willen (we hopen er eigenlijk dus zo’n 3 jaar tussen te krijgen, maargoed het kan natuurlijk altijd even duren…)
herkenbaar klinkt mij dit in de oren !!!
de hele fam en vrienden krijng wosten dat wij “niet” normaal kinderen konden krijgen, dus via de mmm is het ons 2 keer gelukt, maar dan nog tijdens de KRAAMVISITE van thomas vragen en???wanneer komt de 3e, of wil je nou ook nog een 3e :twisted: :twisted: :twisted:
Inderdaad :twisted: ! Alsof kinderen uit de lucht komen vallen :naughty:
TSSSSSSSS!!!
Het is toch erg, dat maak je toch zelf wel uit, wanneer en of er een tweede komt?
Bij ons was het dus andersom, wij wilden graag na ongeveer een jaar weer zwanger zijn, en waren na 9 maanden weer zwanger van de tweede.
Wij kregen te horen: ongelukje?
Zo snel?
Jezus hee, wij wilden het graag zo, mijn oudste is nu 19 mnd en onze jongste aanwinst is 4 weken…
En we zijn er heel blij mee, al is het wel een beetje druk, hihi.
Mensen moeten niet zo met hun oordeel en mening klaarstaan, en het mensen lekker zelf laten kiezen en beslissen wanneer en of je uberhaupt een tweede wilt…
ik kreeg ook al vragen in de kraamweek wanneer de tweede kwam :o
Op dat moment was ik vast besloten om noooooooit meer zwanger te worden :lol: (tsja hechtingen enzo he)
Toen ik na 4 maanden weer zwanger was, waren de reacties koeltjes :roll:
toen dat misging en ik later weer zwanger was, waren de reacties beter want het kwam nu natuurlijk wel beter uit dan 5 maanden daarvoor :shock: :doh:
Het is nooit goed, mensen vinden altijd wel iets om aan te merken
Ohhhh! Zou je die mensen niet :silenced:
Het begint al als je eenmaal samenwoont. Mensen die beginnen te vragen wanneer je gaat trouwen… En wanneer je dan getrouwd bent (uiteraard in je eigen tempo, niet dat van een ander ), is een van de eerste vragen wanneer je een kindje neemt :evil: .
Ten eerste ga ik uit van het principe “kinderen neem je niet, kinderen krijg je”.
We zijn zelf 13 maanden bezig geweest om zwanger te raken en we zaten aan het eind al aan een doorverwijzing naar de gyn te denken (mennnnn wat ga je op een gegeven moment twijfelen of alles wel goed is met je )
Andor en ik hebben dan ook zelf ook een paar keer gehad dat iemand een “leuk bedoelde” :wall: opmerking plaatste.
Maar 'k moet zeggen :shifty: , tot nu toe laten ze ons met rust met vragen over een tweede.
We hebben besloten om als Thara een jaar is te kijken of het wonder nog een keer wil lukken. Wij zouden het leuk vinden als er zo’n twee jaar tussen zou zitten. Ervaring heeft geleerd dat je dat niet kan plannen, maar proberen mag altijd :mrgreen:. Vinden we ook niet erg
Dit houden we wel geheim voor de omgeving. gaat ze niets aan! Als het zover is horen ze het vanzelf weer.