Ik wil zo graag slapen

De laatste tijd slaap ik heel slecht.

Dit komt omdat ik tegenwoordig erg licht slaap en mijn man erg hard snurkt hahaha.

Nou ja, ik lach er wel om, maar gemiddeld val ik pas tussen half 4 en 5 uur 's ochtends in slaap, om vervolgens de hele dag brak te zijn.

Daarbij komt ook nog eens dat door de bekkeninstabiliteit ik vaak wakker wordt door een pijnscheut als ik me omdraai.

En dan die kriebelbenen wwhhaaaaaa, om stapel idioot van te worden.

Heeft iemand nog goeie tips voor het slapen??

beetje warme melk voor het slapen gaan…lekkere warme douche…

vent op de logeerkamer…



methol op de benen…







geen idee ik slaap ook niet meer zo goed…



snurker, bekken, kindje in andere slaapkamer die bonkt en gromt…noem maar op :mrgreen:

ik heb een tijdje (los van zwangerschap, dat was van ver voor die tijd) last gehad van slapeloosheid, en wat bij mij heel erg meespeelde, was dat het zo’n issue was geworden. zodra de bedtijd eraan kwam, werd ik al zenuwachtig omdat eht vast weer niet zou gaan lukken. en ja, het lukt e dus ook niet, keer op keer.

misschien een beetje een domme tip, maar probeer er niet te veel aandacht aan te besteden; raak niet té gefocust op goed kunnen slapen, want dan lukt het sowieso niet…



succes verder

Dat probeer ik ook juist niet, ik schenk er geen aandacht aan.

Als ik ga liggen denk ik aan leuke dingen, maar het helpt gewoon niet.

Dat ik slecht slaap vind ik tot daar aan toe, maar overdag ben ik zo moe, bij het woord actie vallen mijn ogen al dicht hahaha.

Of zoals nu, het liefst ga ik nu ff een uurtje liggen, maar dat doe ik niet, want misschien dat ik dan vanavond wel als een blok in slaap val.



Goeie tip trouwens colle; de vent op het logeerbed hahaha.



het is gewoon een probleem 's nachts, dan kunnen we bijzonder slecht met elkaar opschieten :x :x

Manlief heeft vandaag al geoperd om naar de huisarts te gaan om te kijken wat die aan het snurken kan doen, en ik ga eens ff bij de buurvrouw langs om te kijken of die nog een goeie bachbloesem-remedie heeft.

Ze heeft de hele “collectie”, dus er zou toch iets tussen moeten zitten.

ik heb toen die pleisters gekocht voor op de neus…easy breath ( zo iets)

dat scheelt wel, maar nog niet helemaal…



maar goed ik mag van mezelf max. 1,5 a 2 uurtjes slapen overdag en niet later dan 15.00u wakker worden…



want als je weer te lang wakker blij fkan je weer oververmoeid raken, waardoor het weer moeilijker is om in slaap te vallen…

dan ben je er letterlijk te moe voor…

Ow hoe herkenbaar! Ik heb momenteel slaaptabletten gekregen, 3 dagen geslikt en nu zonder, vanaf afgelopen vrijdagnacht slaap ik heerlijk, wel vaak eruit om te plassen maar ik zie iig niet elk uur meer voorbij komen. Voorheen viel ik ook rond half 5 pas in slaap.

@figaro wrote:

De laatste tijd slaap ik heel slecht.

Dit komt omdat ik tegenwoordig erg licht slaap en mijn man erg hard snurkt hahaha.

Nou ja, ik lach er wel om, maar gemiddeld val ik pas tussen half 4 en 5 uur 's ochtends in slaap, om vervolgens de hele dag brak te zijn.

Daarbij komt ook nog eens dat door de bekkeninstabiliteit ik vaak wakker wordt door een pijnscheut als ik me omdraai.

En dan die kriebelbenen wwhhaaaaaa, om stapel idioot van te worden.

Heeft iemand nog goeie tips voor het slapen??


Euhm…heel flauw maar de enigste oplossing is toch echt bevallen…

Ik heb tijdens mijn zwangerschap ook ueren wakker gelegen en op het laatst liep ik hele nachten over de vloer.

Maar nu Tycho er is slaap ik weer als een roosje.



Weet hoe je je voelt, dus even een hele dikke :hug: :hug: :hug:

zal mijn beste vriend eens vragen welke thee je ook al weer moet drinken om ontspannen te worden, en dus lekker in slaap kan vallen (deze mag je gewoon drinken, dronk ik ook tijdens mijn eerste zwangerschap)

Had niet moeten reageren geloof ik, vannacht wakker gelegen tot 4 uur, uit bed gegaan, goodnight thee gedronken en een beschuit gegeten, wilde op kok kijken maar dat lag eruit.

hai jeetje das niet fijn nee



hier ook een slechte slaper maar als je bij de gyno loopt kan je er wat voo0r krijgen ik gebruik ze alleen niet die pillen je slaapt er zeker op maar ben zo suf de hele dag ervan heb er maar 1 gebruikt als de nood mega word dan zie ik wel weer





verder ja wat probeer ik , ramen open tot ergenis van man want ik slapa nog steeds op de dekens veels te warm en kachels staan hier echt no way aan



anders ga ik ff naar binnen op de bank zitten in het donker en anders ff liggen , een boekje lezen



verder voor snurken heb ik van die oordopjes in van kruitvat ik lig anders van veel geluiden hahahaha



je kriebel benen … ik heb een menthol locedaine zalf en die werkt wel redelijk



verder geen tips ik doe niet aan warme melk vind ik smerig en thee ook niet voor slapen gaan thee werkt op mijn nieren en loop al genoeg naar de wc snachts

:lol:





suc6 gr natas

mark heeft s’nachts oordoppen in omdat ik degene ben die snurkt op het moment :wink:

Met een niet te volle maag gaan slapen, even een blokje om voor je gaat liggen, raam open laten in je kamer, niet druk maken als het niet lukt maar rustig een boekje lezen of een kopje thee gaan drinken … en verder … uit zitten. Ik ken het (en het wordt nog erger), maar je bent in elk geval al helemaal gewend aan de gebroken nachten voor straks :shifty:.



Sterkte ermee :-*



Ennuh … heb je een logeerbed? Vraag anders je partner om daar af en toe een nachtje te gaan slapen (voor jou is je eigen matras waarschijnlijk beter) zodat je in elk geval even geen last van gesnurk hebt.

Ik lees alwel dat het een veel voorkomend probleem is.

Eigenlijk heb ik vannacht prima geslapen, ben er maar 1 keer uit geweest rond 03.00.

Hahaha en het is inderdaad alvast oefenen voor de gebroken nachten.

En daarbij weet ik tegenwoordig wat er zoal 's nachts op discovery en comedy central is haha.

Ik wist trouwens niet dat je slaappillen mocht tijdens de zwangerschap??

Niet dat ik dit van plan was.

En helaas hebben we geen logeerbed, ik krijg manlief eigenlijk ook niet op de bank, want als die slaapt kun je een kanon afschieten.

Zelf alwel een paar keer op de bank geslapen, maar dat doen we niet meer, want met die BI is dat echt funest de volgende dag.

Ik zat er alwel aan te denken om het 1 persoonsbed alvast bij mijn schoonmoeder vandaan te halen.

Je mag bij ons in Coevorden niet boven bevallen, dus komt dat bed in de kamer straks, maar zou nu eerst ook op de zolderkamer kunnen staan haha

gewoon in de woonkamer…mooie laken er over en kussentjes erop lijkt het net een extra bank



en s’nachts heerlijk slapen :thumbup:



:mrgreen:

warme beker melk

stukje lopen

en dan een douche met lavendeldouche gel

wil bij mij nog wel eens helpen

Dit had ik ook heel erg bij mijn eerste zwangerschap… vooral die snurkende man…



Na heel lief aandringen is hij op de bank gaan liggen. Ik lag daar niet goed dus moets hij wel. En o, dat scheelde enorm… sliep meteen een stuk beter!!



Bij deze zwangerschap slaap ik niet omdat ik zo`n last heb van mijn bekken. Ik ben er ook snachts veel uit… Mijn vriend snurkt nu alleen nog maar als ie een biertje op heeft en dan gaat hij uit zichzelf op de bank liggen… Moet ie maar voor me over hebben hoor!!! hahaha

Eigenlijk is er maar één ding dat werkt, maar daar heb je nu niks aan … bevallen … 8)

Ik heb goede oordoppen bij de apotheek gekocht, zodat ik iig niet wakker lig van het snurken… :lol:



draaien in bed trek ik eerst mijn knieen op en dan draaien, dat scheelt ook wel, was een tip van de fysio

Oordoppen durf ik niet omdat ik dan weer bang ben dat ik Jessi eniet hoor s`nachts…